|
| Vil ikke accellerer når den er varm.. Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 05-06-05 12:49 |
|
Hej Gruppe,
Jeg har en GPX750R fra 87 som generelt køre super godt.
Har dog et problem med den, som jeg ikke er helt sikker på hvad skyldes
- måske I kan hjælpe mig?
Når jeg har kørt et stykke på den så den er blevet lidt varm, så vil den
ikke accellerer når den når 140 km/t. Det er ikke på hver tur jeg
oplever det, men det sker ind i mellem.
Det virker som om der sidder noget og "blokere for et eller andet" for
uanset om jeg giver den lidt eller meget gas, så vil den bare ikke.
Har prøvet at geare ned for at se hvad der sker, men den får bare lidt
flere omdrejninger men ikke over 140 km/t.
Den har gjort det al den tid jeg har haft den, den har lige været på
værksted og fået skiftet indsugnings gummi (som jeg troee var fejlen)
da det var "mørt" og utæt, fået justeret gassen (så den er blevet langt
mere jævn) og så justeret ventiler - en herlig oplevelse at køre på
herefter, men bare ikke når den laver "tricket"...
Nogle der har en ide til hvad det kan være? Det er jo ikke konsekvent så
det virker for mig som om der er noget "snavs" et sted der bare komme
frem og markere sig ind i mellem...
Pft.
/Thomas
| |
Jacob Bunk Nielsen (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 05-06-05 12:54 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> writes:
> Jeg har en GPX750R fra 87 som generelt køre super godt.
> Har dog et problem med den, som jeg ikke er helt sikker på hvad skyldes
> - måske I kan hjælpe mig?
Vakuum i tanken? Når det sker, så prøv at køre ind til siden, og åbn
tankdækslet. Siger det "svup"?
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Thomas Løjmann Jørge~ (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 05-06-05 13:13 |
|
Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Vakuum i tanken? Når det sker, så prøv at køre ind til siden, og åbn
> tankdækslet. Siger det "svup"?
>
Det skal jeg lige prøve engang. Det skal sige "svup" ik sandt?
/T
| |
Rene Joergensen (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 05-06-05 14:17 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:
>> Vakuum i tanken? Når det sker, så prøv at køre ind til siden, og åbn
>> tankdækslet. Siger det "svup"?
> Det skal jeg lige prøve engang. Det skal sige "svup" ik sandt?
Ikke nødvendigvis "svup", men lyt efter om den suger luft ind gennem
dækslet når du åbner det.
--
-René
| |
Jes Vestervang (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-06-05 13:55 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> writes:
> Når jeg har kørt et stykke på den så den er blevet lidt varm, så vil
> den ikke accellerer når den når 140 km/t. Det er ikke på hver tur
> jeg oplever det, men det sker ind i mellem.
Virker tankudluftningen? Siger det svup når du åbner tankdækslet efter
en køretur?
Jeg var selv ude for det på Fazeren, da jeg var kommet til at knække
et par udluftningsslanger. Symptomerne udeblev dog da benzinpumpen
suger ret hårdt (på den gode måde .
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-06-05 14:33 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> Virker tankudluftningen? Siger det svup når du åbner tankdækslet efter
> en køretur?
Hovsa, det havde Jacob jo allerede nævnt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jacob Bunk Nielsen (05-06-2005)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 05-06-05 14:32 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Vakuum i tanken? Når det sker, så prøv at køre ind til siden, og åbn
>> tankdækslet. Siger det "svup"?
>>
> Det skal jeg lige prøve engang. Det skal sige "svup" ik sandt?
Nej, det skal ikke sige "svup". Der skal ikke være undertryk i tanken.
Så løber benzinen nemlig ikke ned til karburatorerne, og så vil din MC
ikke trække som den skal.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
J. Hansen (05-06-2005)
| Kommentar Fra : J. Hansen |
Dato : 05-06-05 19:50 |
|
Hej
Det lyder som om det kunne være hjullejer der er slidte ,eller bremser der
"hænger"
Prøv at holde ind til siden så hurtigt som mulig når problemet opstår,
derefter sætter du kværnen op på
center støttebenet og prøver at dreje forhjulet rundt med hånden. Den skal
køre rundt let og ubesværet , og uden slør o.s.v.
Derefter den samme proces på baghjulet, blot skal den nok løftes fra
underlaget, og i frigear. P.g.a. kæden eller kadan må der godt være en
rimelig modstand når du drejer baghjulet.
Hvis hjul eller bremser "hænger" ,d.v.s. at hjulene er svære at dreje rundt
med håndkraft er det farligt at køre , og du skal hurtigst mulig have
repareret kværnen.
Mvh
J.Hansen
CBR 600FK
Wallaroo PK 50
VeloSolex 3800
"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
news:42a2e6a8$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Jeg har en GPX750R fra 87 som generelt køre super godt.
> Har dog et problem med den, som jeg ikke er helt sikker på hvad skyldes -
> måske I kan hjælpe mig?
>
> Når jeg har kørt et stykke på den så den er blevet lidt varm, så vil den
> ikke accellerer når den når 140 km/t. Det er ikke på hver tur jeg oplever
> det, men det sker ind i mellem.
> Det virker som om der sidder noget og "blokere for et eller andet" for
> uanset om jeg giver den lidt eller meget gas, så vil den bare ikke.
> Har prøvet at geare ned for at se hvad der sker, men den får bare lidt
> flere omdrejninger men ikke over 140 km/t.
>
> Den har gjort det al den tid jeg har haft den, den har lige været på
> værksted og fået skiftet indsugnings gummi (som jeg troee var fejlen) da
> det var "mørt" og utæt, fået justeret gassen (så den er blevet langt mere
> jævn) og så justeret ventiler - en herlig oplevelse at køre på herefter,
> men bare ikke når den laver "tricket"...
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være? Det er jo ikke konsekvent så
> det virker for mig som om der er noget "snavs" et sted der bare komme frem
> og markere sig ind i mellem...
>
> Pft.
>
> /Thomas
| |
OlIvEr [6000] (06-06-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 06-06-05 00:01 |
|
> Hej
> Det lyder som om det kunne være hjullejer der er slidte ,eller bremser der
> "hænger"
----
Fnis.. Tror jeg nu ikke han skal være bange for..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--
| |
Armand (06-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-06-05 22:42 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
>
> Når jeg har kørt et stykke så den er blevet lidt varm, så vil den
> ikke accellerer når den når 140 km/t. Det er ikke på hver tur jeg
> oplever det, men det sker ind i mellem.
> Det virker som om der sidder noget og "blokere for et eller andet" for
> uanset om jeg giver den lidt eller meget gas, så vil den bare ikke.
Undertryk i bensintanken er en af mine kæpheste, så jeg bifalder JJ
Bager og Jes' indlæg; men også vand i bunden af svømmerhusene kan
medføre omtalte symptomer - Så prøv at tømme alle fire svømmerhuse, evt
over i et gennemsigtigt syltetøjsglas så du kan se hvad der fulgte med ud!
--
Armand.
| |
Edvard Korsbæk (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Edvard Korsbæk |
Dato : 07-06-05 06:11 |
|
Undertryk i tanken er som mange siger et godt gæt. Det er nu langtfra altid
man kan høre undertrykket når man åbner tanken - Hvorfor ikke bare prøve at
linde på låget når den holder tilbage?
Nå, ja, jeg ved godt jeg er vant til at køre med 'Udestue', hvor der er læ
bagved.....
Edvard Korsbæk
"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
news:42a2e6a8$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Gruppe,
>
> Jeg har en GPX750R fra 87 som generelt køre super godt.
> Har dog et problem med den, som jeg ikke er helt sikker på hvad skyldes -
> måske I kan hjælpe mig?
>
> Når jeg har kørt et stykke på den så den er blevet lidt varm, så vil den
> ikke accellerer når den når 140 km/t. Det er ikke på hver tur jeg oplever
> det, men det sker ind i mellem.
> Det virker som om der sidder noget og "blokere for et eller andet" for
> uanset om jeg giver den lidt eller meget gas, så vil den bare ikke.
> Har prøvet at geare ned for at se hvad der sker, men den får bare lidt
> flere omdrejninger men ikke over 140 km/t.
>
> Den har gjort det al den tid jeg har haft den, den har lige været på
> værksted og fået skiftet indsugnings gummi (som jeg troee var fejlen) da
> det var "mørt" og utæt, fået justeret gassen (så den er blevet langt mere
> jævn) og så justeret ventiler - en herlig oplevelse at køre på herefter,
> men bare ikke når den laver "tricket"...
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være? Det er jo ikke konsekvent så
> det virker for mig som om der er noget "snavs" et sted der bare komme frem
> og markere sig ind i mellem...
>
> Pft.
>
> /Thomas
| |
Thomas Løjmann Jørge~ (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 07-06-05 17:39 |
|
Mange tak for de mange svar jeg har fået.
Jeg har ikke fået efterprøvet nogle af dem endnu, men mit gæt er
undertryk i tanken - da jeg har hørt den sige "giv mig lift" når jeg har
skulle tanke og har fjernet tank dækslet.
Jeg regner med at køre et par dage fra og med torsdag morgen, så skal
jeg se om jeg kan få efterprøvet Jeres forslag.
Hvad mon "svømmehuse" hedder på engelsk når jeg skal kigge i min Haynes bog?
Fortsættelse følger :)
/Thomas
| |
MKS - 74 (07-06-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-06-05 18:04 |
|
On Tue, 07 Jun 2005 18:38:50 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> wrote:
>Hvad mon "svømmehuse" hedder på engelsk når jeg skal kigge i min Haynes bog?
Float bowls (alternativt float chamber).
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Armand (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-06-05 21:18 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Tue, 07 Jun 2005 18:38:50 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
> <lojmann@lojmann.dk> wrote:
>
>
>>Hvad mon "svømmehuse" hedder på engelsk når jeg skal kigge i min Haynes bog?
>
>
> Float bowls (alternativt float chamber).
>
Bowlerne er selve flyder-elementet, så det må være "-chamber"!
--
Armand.
| |
MKS - 74 (07-06-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 07-06-05 21:29 |
|
On Tue, 07 Jun 2005 22:18:23 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Bowlerne er selve flyder-elementet, så det må være "-chamber"!
Nej, de kaldes normalt blot for floats (flydere)....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Jacob (10-06-2005)
| Kommentar Fra : Jacob |
Dato : 10-06-05 18:04 |
|
"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:vo0ca1plgnrcr08tb4qic9ane7j245jj5u@4ax.com...
> On Tue, 07 Jun 2005 22:18:23 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>Bowlerne er selve flyder-elementet, så det må være "-chamber"!
>
> Nej, de kaldes normalt blot for floats (flydere)....
>
well, i min engelske haynes hedder de float chambers.
mvh Jacob
| |
Jes Vestervang (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 07-06-05 21:28 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> MKS - 74 wrote:
>> On Tue, 07 Jun 2005 18:38:50 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
>> <lojmann@lojmann.dk> wrote:
>>
>>>Hvad mon "svømmehuse" hedder på engelsk når jeg skal kigge i min Haynes bog?
>> Float bowls (alternativt float chamber).
>>
> Bowlerne er selve flyder-elementet, så det må være "-chamber"!
Jeg tror du tager fejl:
Ordbogen.com siger:
» bowl
1. (sb) skål; fad; (karb.) svømmerskål; (i valseværk) valse; (på
kompas) kop; (til wc) skål; kumme;
¤ ~of calender kalandervalse; sugar ~ sukkerskål;
2. ~ over (fig.) tage med storm.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Armand (07-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-06-05 21:48 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>MKS - 74 wrote:
>>
>>>On Tue, 07 Jun 2005 18:38:50 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
>>><lojmann@lojmann.dk> wrote:
>>>
>>>
>>>>Hvad mon "svømmehuse" hedder på engelsk når jeg skal kigge i min Haynes bog?
>>>
>>>Float bowls (alternativt float chamber).
>>>
>>
>>Bowlerne er selve flyder-elementet, så det må være "-chamber"!
>
>
> Jeg tror du tager fejl:
>
> Ordbogen.com siger:
> » bowl
> 1. (sb) skål; fad; (karb.) svømmerskål; (i valseværk) valse; (på
> kompas) kop; (til wc) skål; kumme;
> ¤ ~of calender kalandervalse; sugar ~ sukkerskål;
Og hvis jeg refererer til Kawasakis lærebog i teknisk engelsk m.m. (læs
GPZ900-manualen), så har du/i så sandeligt ret
I stand corrected (og går ud og drukner mig i punchbowlen)!
--
Armand.
| |
Thomas Løjmann Jørge~ (10-06-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ |
Dato : 10-06-05 21:07 |
|
Så fik jeg testet en af tingene af, det lader ikke til at være undertryk
i tanken.
Den lavede tricket her til morgen, og jeg åbnede tankdækslet (imens jeg
kørte) og det skete der ikke en skid ved, det må vel 100% konkludere at
det ikke er problemet (i al fald ikke det eneste, om det er der?)
Så næste step må være at se om jeg kan få tømt svømme huset på den og se
om det hjælper, alternativt kan det måske være mit luftfilter?
Jeg ved ikke hvornår det er skiftet - for mig ser det "fint nok" ud, men
jeg er jo heller ikke ekspert :)
Nogle som kort kan fortælle mig hvor meget jeg skal have af for at kunen
tømme svømme huset? Min Haynes bog ligger der hjemme og jeg kommer først
hjem mandag aften igen, men måske jeg kan prøve mig lidt frem med en
skrugetrækker og lidt logik for at få det tømt (uden bog/billeder) :)
/Thomas
| |
Armand (10-06-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-06-05 22:14 |
|
Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Så fik jeg testet en af tingene af, det lader ikke til at være undertryk
> i tanken.
>
> Den lavede tricket her til morgen, og jeg åbnede tankdækslet (imens jeg
> kørte) og det skete der ikke en skid ved, det må vel 100% konkludere at
> det ikke er problemet (i al fald ikke det eneste, om det er der?)
Er karbunaderne først begyndt at halte p.g.a. manglende tilførsel, vil
der ikke løbe tilstrækkeligt med bensin til øjeblikkeligt efter at
tankdækslet åbnes!
>
> .......... alternativt kan det måske være mit luftfilter?
> Jeg ved ikke hvornår det er skiftet - for mig ser det "fint nok" ud, men
> jeg er jo heller ikke ekspert :)
Tilstoppet luftfilter vil næppe afstedkomme et pludseligt opstående
fænomæn som nærværende!
--
Armand.
| |
Ukendt (11-06-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-06-05 08:18 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Er karbunaderne først begyndt at halte p.g.a. manglende tilførsel, vil
>der ikke løbe tilstrækkeligt med bensin til øjeblikkeligt efter at
>tankdækslet åbnes!
Og så er det at jeg kommer i tanke om et tilfælde af periodiske problemer
med en manuelt betjent benzinhane, der heller ikke altid leverede varen. Det
var rust og snavs i benzintanken, som i forskellig grad hobede sig op
omkring sien, der sad omkring indløbsrørene til hanen. En kraftig "skvulpen"
med tank/mc løste problemet for en tid, hvorefter skidtet igen hobede sig op
omkring sien.
mvh
Orla
>--
>Armand.
| |
|
|