afgift i dk
Fra : hansi

Dato : 04-06-05 20:30

hej i landet

jeg har fået tilbudt en mc i tyskland kawa 650 til 1100 eur, mit spørgsmål
er så hvor stor er afgiften i dk findes der et sted man kan se beregninger
på afgifter

mvh Hansi

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-06-05 20:43

hansi wrote:
> [...]
> er så hvor stor er afgiften i dk findes der et sted man kan se beregninger

www.toldogskat.dk, der kan du finde vurderinger/afgift på tilsvarende
maskiner

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ronni Jensen

Dato : 06-06-05 10:01

> www.toldogskat.dk, der kan du finde vurderinger/afgift på tilsvarende
> maskiner

Hvor blindt kan man stole på de vurderinger?

Lad os sige jeg fx har fundet en cykel til 3500 euro (ca 26K DKK) i
Tyskland, og klasker prisen i DKK ind på T&W siden, siger den:

Beregnet afgift 44656

Det giver en samlet pris på 70656,- hvilket er ca 20.000,- mindre end den
cykel ville koste i DK.

Kan det passe..?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-06-05 10:17

Ronni Jensen wrote:

> [...]
>
> Beregnet afgift 44656
>
> Det giver en samlet pris på 70656,- hvilket er ca 20.000,- mindre end den

Du skal ikke klaske din indkøbspris ind - den er T&S græsk katolsk
ligeglade med. Vælg model og årgang og se hvad tilsvarende maskiner er
blevet belastet med af afgift. Og dem kan du regne med - forstået på den
måde at det er hvad andre er kommet til at betale. Det er ikke sikkert
at du kommer til at betale det samme - men sikkert deromkring, hvis
cyklen ligner sin alder.

--
vh
Torben

Fra : Ronni Jensen

Dato : 06-06-05 10:37

> [...]
> den måde at det er hvad andre er kommet til at betale. Det er ikke
> sikkert at du kommer til at betale det samme - men sikkert deromkring,

Hmm ja ok, så er der ikke så meget sparet alligevel.. Den cykel jeg har
kig på er en VFR750 RC36 fra '94-95, som T&S tidligere har vurderet:

HONDA 750CCM RC36 26/03-1994 32000 55531 87531
HONDA 750CCM RC36 31/03-1994 32000 55531 87531
HONDA 750CCM VFR750F RC36 04/05-1994 29000 50056 79056

Afg. pligtig værdi / Reg. afgift / Handelspris inkl. afgift

I DK ligger de jo i klassen 85-100.000 alt afhængig af om det er privat
eller ved forhandler..

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-05 11:07

On 06 Jun 2005 09:37:28 GMT, Ronni Jensen <jackass@fail_udendette.dk>
wrote:

> [...]
>HONDA 750CCM RC36 31/03-1994 32000 55531 87531
>HONDA 750CCM VFR750F RC36 04/05-1994 29000 50056 79056

Honda VFR750F er på T&S-værdilister hvilket betyder at den er så
hyppigt importeret at T&S har lavet en std. "forhåndsværdi" som de så
beregner depositum=foreløbig afgift af. Hvis ikke du kører til
vurdering ved fremstilling med cyklen kan du i så fald regne ret godt
med at depositum vil ligge nær den endelige afgift, fremstår en cykel
ikke nærmest fejlfri bør man altid køre den til fremstilling, for hver
1000,- man kan presse den vurderede afgiftspligtige værdi ned falder
afgiften jo 1800,- og på så gamle cykler er der altid et eller andet -
selv på en VFR. Den aktuelle værdiliste for VFR'erne kan ses her :

http://home.tiscali.dk/isl21043/NTV-CBR-VFR.jpg

VFR'eren er iøvrigt en cykel som det typisk _godt_ kan svare at
importere!! besparelser på 5-15.000 kr er ikke ganske usædvanligt.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : MKS - 74

Dato : 06-06-05 10:19

On 06 Jun 2005 09:01:03 GMT, Ronni Jensen <jackass@fail_udendette.dk>
wrote:

>Hvor blindt kan man stole på de vurderinger?

Du kan overhovedet ikke stole blindt på dem, dels er der fejl i og
dels mangler der væsentlige oplysninger (bl.a om standen på de
vurderede cykler), det kan bruges som et meget løst estimat, meget
afhængig af hvor forskelligt den givne model bliver vurderet.

> [...]
>
>Beregnet afgift 44656
>
>Det giver en samlet pris på 70656,- hvilket er ca 20.000,- mindre end den

Nej det kan det ikke, for brugte cykler gælder at afgiften beregnes af
den "afgiftspligtige værdi" som fastsættes ved vurdering og er
uafhængig af hvad du har givet i D. I princippet skulle den
afgiftspligtige værdi afspejle en dansk handelpris uden afgift, i
praksis sker der det at vurderingsnævnet vurderer hvor meget en
tilsvarende cykels handelspris er i DK med afgift og man regner så
tilbage for at fastsætte den afgiftspligtige værdi.

For nye cykler beregnes afgiften af købspris efter fradrag af tysk
moms (som kan refunderes) og tillæg af dansk moms + tvungen
forhandleravance på 9%.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 06-06-05 10:19

Ronni Jensen wrote:

> Hvor blindt kan man stole på de vurderinger?

> Lad os sige jeg fx har fundet en cykel til 3500 euro (ca 26K DKK) i
> Tyskland, og klasker prisen i DKK ind på T&W siden, siger den:

> Beregnet afgift 44656

Wrong !

> Det giver en samlet pris på 70656,- hvilket er ca 20.000,- mindre end den
> cykel ville koste i DK.

> Kan det passe..?

Nej ! Du skal regne baglæns fra den normale danske udsalgspris, hvilket
vil sige ca. 2/3 af Kr. 90.000,- altså ca. 60.000,- i afgift.

Eneste undtagelse er en helt ny cykel.

mvh
Orla

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 04-06-05 22:27
Fra : Dr.Enduro

Dato : 05-06-05 09:31

René Rattenborg (3000) wrote:
> http://www.folmersmc.dk/afgifter.htm

Jeg ville nu tage Folmers priser med et gran salt, som forhandler af
importmaskiner uden afgift er det klart, at han vurderer afgiften lavt.

--

Hilsen Jan

Fra : René Rattenborg \(30~

Dato : 05-06-05 13:30

> Jeg ville nu tage Folmers priser med et gran salt, som forhandler af
> importmaskiner uden afgift er det klart, at han vurderer afgiften lavt.
Hilsen Jan
Ikke desto mindre, så er de afgifter der står skrevet ihvertfald ok mht. min
egen maskine en Kawasaki KZ 750E årg 81 (LTD) fik enda ca 1000kr tilbage
Hilsen René