Diameter forrør Honda CB500
Fra : Hekto

Dato : 03-06-05 21:26

Hvad er diameteren på forrørene på en Honda CB500 (2 cyl.)?

Jeg har en mand stående på en herregård på Sydlolland, uden adgang til
elementær viden, og han skal bruge diameteren i morgen!!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-06-05 22:07

On Fri, 3 Jun 2005 22:25:54 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>Hvad er diameteren på forrørene på en Honda CB500 (2 cyl.)?

Jeg har kigget i MC nøglen efter pakdåser, og der findes følgende:

CB500T 35x48x11 (1975)
CB500R 37x50x11 (1994 - 2000)

Det indikerer enten 35 eller 37 mm rør.
Jeg er ikke helt sikker på at rørene ikke er 1 mm større, men da
Paso'ens ben måler 41,7 og pakdåsen også hedder 41,7x55x10 burde det
passe..

>Jeg har en mand stående på en herregård på Sydlolland, uden adgang til
>elementær viden, og han skal bruge diameteren i morgen!!!!

Godsejeren finder nok ud af det

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 03-06-05 22:12

In article <plg1a1hkbrbidioo0rp26u6pdo715g89q6@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> [...]
> Jeg er ikke helt sikker på at rørene ikke er 1 mm større, men da
> Paso'ens ben måler 41,7 og pakdåsen også hedder 41,7x55x10 burde det

Hej Steen!

Delicious!

Du skal nok få historien, men helt løgn er det ikke!

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-06-05 22:41

On Fri, 3 Jun 2005 23:11:56 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:

Hej Hekto.

>Du skal nok få historien, men helt løgn er det ikke!

Jeg er helt vild med historier a'la Münchaussen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 23:38

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Fri, 3 Jun 2005 23:11:56 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
> Hej Hekto.

> Jeg er helt vild med historier a'la Münchaussen

Og nu lidt alvor, disse pakdåser med eller uden støvhætter, er normalt
lagervare her i biksen.
Ja, undskyld lidt reklame, men I er ikke så tit i mit territorium )

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Hekto

Dato : 04-06-05 00:02

In article <42a0dbe4$0$255$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Flemming
Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> says...
> Og nu lidt alvor, disse pakdåser med eller uden støvhætter, er normalt
> lagervare her i biksen.
> Ja, undskyld lidt reklame, men I er ikke så tit i mit territorium )

??? nej, nej, Flemming! ... Det er en potte der er brug for!

Altså! En mand og en dame tager til damens onkels fødselsdag. Onklen
bor på et mindre slot på Sydlolland .. u'know who!? Dét er jo på dit
revir!
Nå, jeg bliver ringet op af manden, der er en af mine gode venner. Han
står lettere støvt efter en overdådig middag, iført smoking, og er på
vej ned for at hælde cognac i kraniet og smatte vandmeloner ud over
nogle damer ... dét er ihvertfald set før, bare med appelsiner! ... og
de har aftalt at de skal besøge nogle MC-bikse på vejen hjem, for at
finde en slip-on potte (gætter jeg på) til en CB500.
Det eneste problem er at han ikke kender diameteren på rørene!

Jeg sidder så her, ligesom i dét dér program i TV, hvor man kan vinde
en million ... og må så fremskaffe denne vanvittige oplysning! ... uden
at få hverken cognac, vandmelon ... eller ...!

.... og nej ... det er IKKE løgn!

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 00:53

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> [...]
> en million ... og må så fremskaffe denne vanvittige oplysning! ... uden
> at få hverken cognac, vandmelon ... eller ...!

Ja, jeg læste som Gruby...forben.......Men forrør er 48mm, der hvor potte
bliver mont.
Men det har jeg dog ikke på lager, men kan skaffes.

Hekto du skulle prøve at komme med din gode ven..........der er sikkert mere
sjov end stil
Vi tales ved, selvom jeg har mærket "kniven" fordi jeg ikke var det rigtige
sted den 21 maj.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 04-06-05 09:22

Hekto wrote:
> In article <plg1a1hkbrbidioo0rp26u6pdo715g89q6@4ax.com>,
> oz9zi@virker.ikke says...

> Hej Steen!
>
> Delicious!

Hov - Stop,stands!
Steen! Roder du ikke i forgaffelrør, hvor det er udstødnings-rør der er
problemet på sydhavsøen!?

--
Armand.
(der ikke kunne bryde hurtigere ind privat p.g.a. skjult mailadresse)

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-06-05 11:17

On Sat, 04 Jun 2005 10:21:43 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

JO STOP!!!!

>Hov - Stop,stands!
>Steen! Roder du ikke i forgaffelrør, hvor det er udstødnings-rør der er
>problemet på sydhavsøen!?

Jeg tog det som forfaffelrør.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 04-06-05 11:37

In article <dqv2a1dvmga1i8f599fo0sva6ov0mo75b8@4ax.com>,
oz9zi@virker.ikke says...
> Jeg tog det som forfaffelrør.

Ja, det var luret!

Fra : Bjørn S

Dato : 04-06-05 21:12

Steen Gruby wrote:

> Jeg tog det som forfaffelrør.

Hey, min lokale grillbar har udmærkede falaffler.....

--
/Bjørn

Fra : Hekto

Dato : 04-06-05 21:20

In article <42a20b10$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
bjosko@yahhabaoo.com says...
> Hey, min lokale grillbar har udmærkede falaffler.....

*ROFL*

Fra : p.mariegaard

Dato : 05-06-05 22:32

Jeg kan se, at min telefonsnak med Hekto har udløst voldsomt aktivitet, og
mange tak for hjælpen til alle, og ikke mindst til Von Hektohausen for hans
malende og dramatiske udlægning af en 70-års fødselsdag )
Jeg kan dog afslutte med, at der var cognac, ingen cigarer og absolut ingen
vandmeloner og desværre heller ikke nogen potte til Trines CB500 S
hilsen
Poul

Fra : Hekto

Dato : 05-06-05 22:30

In article <42a36db4$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>,
p.mariegaard@post.tele.dk says...
> Jeg kan dog afslutte med, at der var cognac, ingen cigarer og absolut ingen
> vandmeloner og desværre heller ikke nogen potte til Trines CB500 S

Hmmmm ... kunne den ikke pyntes op med en gulvvase fra Førex??? ... jeg
har en liggende!!!!

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-05 22:47

On Sun, 5 Jun 2005 23:31:58 +0200, "p.mariegaard"

Hej Poul.

> [...]
>Jeg kan dog afslutte med, at der var cognac, ingen cigarer og absolut ingen
>vandmeloner og desværre heller ikke nogen potte til Trines CB500 S

Og den med von Hektohausen lader vi lige stå et par minutter )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-06-05 08:31

p.mariegaard wrote:
> [...]
> Jeg kan dog afslutte med, at der var cognac, ingen cigarer og absolut ingen
> vandmeloner og desværre heller ikke nogen potte til Trines CB500 S

Er det dig der overlod godset til den der MC flok fra touring nyt's
tegneserie i 90'erne? (og jeg som troede det var fiktion)

--
vh
Torben

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 04-06-05 07:16

> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Hej "Hekto"
Jeg har lige været ude og måle diameteren på forrørerne på min CB500T (fra
1976).
Den er 43 mm, der hvor forrøret går over i lydpotten.
Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)

Fra : Hekto

Dato : 04-06-05 10:09

In article <MPG.1d0adb3d52c947b49896de@news.tele.dk>,
urxgb@urxgb.qxROT13 says...
> Jeg har en mand stående på en herregård på Sydlolland, uden adgang til
> elementær viden, og han skal bruge diameteren i morgen!!!!

Tak til alle!
De er sendt afsted med alle målene, adresserne o.s.v.
Nu er det så bare at krydse fingre for at de ikke kommer hjem med en
potte til en Svania!!! =

Flemming:
Sådan er det når men er det forkerte sted d. 20-21/5, 27-29/5 og hvad
så her d.5/6??? Hva' - Hva' - Hva'???

Hvis du går dernede og føler dig ensom, inden roerne skal tages op, kan
du jo invitere til kaffemøde, og en gudet tur rundt i landskabet?
Jeg synes det ville være en fin søndagstur!

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 04-06-05 15:53