Du skal have fat i importøren for at få de originale godkendelses papirer.
Dem har importøren fået sammen med cyklen og har på baggrund af dem lavet de
danske. Danmark bruger stadig ikke de fælles EU godkendelser derfor dette
besvær. Men det skulle være helt almindelig procedure at få dem, jeg kan
desværre ikke lige nu huske hvad de normalt kaldes. Andre papirer skal der
ikke bruges. Du skal bare huske at cyklen indregistreres som en 2005 i
Tyskland og hvis du har planer om at tage den tilbage til DK også betragtes
som en 2005. Så fidusen er i så fald tvivlsom.
MVH
bsv
"Martin Jensen" <martindk@operamail.com> skrev i en meddelelse
news
.srs0w4fh8x689k@grkhome...
> Er der nogle som kender fremgangsmåden for at få lavet tyske papirer på en
> cykel, som skal fra DK til Tyskland.
> Cyklen er ny (har aldrig været indreg.), og jeg har danske papirer fra T&S
> (de papirer, der kommer med en ny cykel), samt dansk typrgodkendelse. Der
> er ikke betalt afgift af cyklen, derfor Tyskland.
> Cyklen overholder ikke EURO normen, og skal derfor indreg. inden 30-6-05.
>
> Hvem ved hvordan og hvor ledes?
>
> /Martin
>