Papirer i tyskland
Fra : Martin Jensen

Dato : 03-06-05 18:16

Er der nogle som kender fremgangsmåden for at få lavet tyske papirer på en
cykel, som skal fra DK til Tyskland.
Cyklen er ny (har aldrig været indreg.), og jeg har danske papirer fra T&S
(de papirer, der kommer med en ny cykel), samt dansk typrgodkendelse. Der
er ikke betalt afgift af cyklen, derfor Tyskland.
Cyklen overholder ikke EURO normen, og skal derfor indreg. inden 30-6-05.

Hvem ved hvordan og hvor ledes?

/Martin

Fra : BSV

Dato : 03-06-05 20:05

Du skal have fat i importøren for at få de originale godkendelses papirer.
Dem har importøren fået sammen med cyklen og har på baggrund af dem lavet de
danske. Danmark bruger stadig ikke de fælles EU godkendelser derfor dette
besvær. Men det skulle være helt almindelig procedure at få dem, jeg kan
desværre ikke lige nu huske hvad de normalt kaldes. Andre papirer skal der
ikke bruges. Du skal bare huske at cyklen indregistreres som en 2005 i
Tyskland og hvis du har planer om at tage den tilbage til DK også betragtes
som en 2005. Så fidusen er i så fald tvivlsom.

MVH
bsv

news.srs0w4fh8x689k@grkhome...

Fra : Richard

Dato : 03-06-05 21:23

Martin Jensen wrote:

> [...]
> er ikke betalt afgift af cyklen, derfor Tyskland.
> Cyklen overholder ikke EURO normen, og skal derfor indreg. inden 30-6-05.

Er du sikker på, at den kan indregistreres nu i Tyskland? - deres KBA
omtaler en 12 mdrs. udsættelse frem til 30. juni i år for indregistrering
af ikke-Euro 2 restmodeller i forhandlerkæden.

Har du undersøgt, om nyindførte cykler også kan godkendes i Tyskland frem
til 30. juni?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK