Ekstra strømstik ala cigartænder på Mc´en
Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-06-05 08:51

Jeg tænker på at ræse en tur til Norge ganske snart og ville gerne have et
cigartænderstik på Mc´en så at jeg kan koble GPS samt lade mobil osv på
turen.
Men jeg har ikke set at man kan få/købe sådan eet løst nogen steder ?
Hvordan klarer jeg den og hvad har i andre gjort ved dette lille problem ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Intet Navn

Dato : 03-06-05 09:04

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> wrote in message

> Men jeg har ikke set at man kan få/købe sådan eet løst nogen steder ?
> Hvordan klarer jeg den og hvad har i andre gjort ved dette lille problem
??

Den slags stik kan købes i flere forskellige versioner (til montering i
plade, som 'forlænger', med/uden sikringer osv.) i nærmest alle
elektronik-forretninger...

/claus

Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-05 09:16

Intet Navn wrote:

> Den slags stik kan købes i flere forskellige versioner (til montering i
> plade, som 'forlænger', med/uden sikringer osv.) i nærmest alle
> elektronik-forretninger...

I sidste nummer af Touring-nyt var der vist et som man meget nemt sat ind
istedet for en af fladsikringene. Jeg har ikke lige bladet for hånden, men
det er der måske andre som har ? Ellers vil jeg se om jeg kan finde det
til aftenen. Et trad. stik som også er stænktæt kan du finde et sted hvor
de sælger udstyr til både, eventuelt en større Marina.

--
/Bjørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-05 09:28

Side 54 - www.motocom.dk.

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&selm=4296cfb1%240%2467263%24157c6196%40dreader2.cybercity.dk

--
vh
Torben

Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-05 09:41

Torben Scheel wrote:

> Side 54 - www.motocom.dk.

Nåja, det var så kun den halve løsning, der mangler stadigt et
cigarettænder hunstik :-/
BTW, hvorfor anbefaler du et XLR-stik. Det er jo fint nok, men stadig ikke
kompatibelt med alle mulige cigarstik ?

--
/Bjørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-05 09:55

Bjørn S wrote:

> Nåja, det var så kun den halve løsning, der mangler stadigt et
> cigarettænder hunstik :-/
> BTW, hvorfor anbefaler du et XLR-stik. Det er jo fint nok, men stadig
> ikke kompatibelt med alle mulige cigarstik ?

Kun fordi jeg har erfaringer med at bruge det udendørs - min erfaring
med cigarstik begrænser sig til madkasser. Jeg var desuden ikke klar
over at dine modtagere havde samme type stik - i det lys er det vel bare
at tage forbi Kastrup lystbådehavn og betale prisen.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-05 10:01

Torben Scheel wrote:

> [...]
> over at dine modtagere havde samme type stik - i det lys er det vel bare
> at tage forbi Kastrup lystbådehavn og betale prisen.

Eller nappe en 27.023 herfra :
http://www.palby.dk/katalog/visside.php?side=273

--
vh
Torben

Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-05 10:12

Torben Scheel wrote:

> Eller nappe en 27.023 herfra :
> http://www.palby.dk/katalog/visside.php?side=273

Nu var det ikke mig, men Eg som skulle bruge et
Men det er jo tit lidt mere universelt med et af cigartypen, da de fleste
telefoner, lygter, GPS'er og andet rask leveres med det.
- men, med den hastighed Eg skifter cykler på, er det vel bedre at montere
et flytbart stik, ala kombinationen fra Motocom og stikket fra Palby

--
/Bjørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-05 11:00

Bjørn S wrote:

> Nu var det ikke mig, men Eg som skulle bruge et

Hovhov - det var et svar til mig selv. Hvad blander du dig for

> [...]
> - men, med den hastighed Eg skifter cykler på, er det vel bedre at
> montere et flytbart stik, ala kombinationen fra Motocom og stikket fra

Det er sgu' ikke så galt - 42,- kr. for et stik med låg. Men 180,- for
noget det kan klares med en meter ledning og en sikringsholder? Hmm.

--
vh
Torben

Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-05 11:04

Torben Scheel wrote:

> Det er sgu' ikke så galt - 42,- kr. for et stik med låg. Men 180,- for
> noget det kan klares med en meter ledning og en sikringsholder? Hmm.

Nej stikket var rimeligt, jeg troede ellers marineudstyr var horribelt
dyrt. De 180 kan man fint reducere lidt hvis man har værktøjet, ideen er
jo gratis

--
/Bjørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-05 09:21

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> Men jeg har ikke set at man kan få/købe sådan eet løst nogen steder ?
> Hvordan klarer jeg den og hvad har i andre gjort ved dette lille problem ??

Jeg kan anbefale XLR stik fra din nærmeste elektronikpusher til udendærs
brug. De fås i et utal af udformninger, både plade- og ledningsmonteret.
Husk en sikring.

http://www.brinck.dk/stik.asp

--
vh
Torben

Fra : Henning Nielsen

Dato : 03-06-05 11:06

> [...]
> Men jeg har ikke set at man kan få/købe sådan eet løst nogen steder ?
> Hvordan klarer jeg den og hvad har i andre gjort ved dette lille problem

Hej.

Jeg kørte en tur i Biltema. Her fandt jeg et cigartænderstik (med vandtæt
låg) hvor der sad 2 batteripol klemmer i den anden ende. Altså den var
beregnet til, at hvis man lige skulle bruge lidt strøm, kunne man snuppe det
fra et tilfældigt batteri. Klemmerne blev klippet af og monteret
sikringsholder og kabelsko til batteri. Jeg tror jeg kunne holde mig på
under ca. 60kr for alle stumperne

mvh
Henning

Fra : Eg Egemarke

Dato : 03-06-05 22:47

Og biltema ligger ca 2 Km herfra hvor jeg bor så jeg er den der er strøget
ud og kigge !!

Bukker og takker for hjælpen !!

Ps Honda´en MÅ jeg ikk bytte ud, da fruen har "opdaget", så hun kører snart
mere på den end sin egen...
Og næste projekt bliver noget sidevogns halløj der er den perfekt til det
osse (gæt selv, men ikke højt det er nemlig hemmeligt)