Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashfotografi - en videnskab!
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:56

Jeg har fået skaffet mig en SB-800 flash til mit Nikon D70, og nu skal jeg
igang med at lære apparatet at kende. Men flashfotografi er så vidt jeg kan
se en yderst kompliceret videnskab! Hvornår skal man pege flashen direkte
mod personen? Hvornår skal man vende den 45/90 grader mod loftet? Hvornår
skal man benytte bouncer? Hvornår skal man anvende fill-flash? Osv... Jeg
har naturligvis læst manualen, men jeg mangler nogle gode råd i praksis. Kan
nogle anbefale et site, hvor jeg kan læse mere om flashfotografiets
forunderlige verden? Siden behøver ikke være produktspecifik - det er blot
generelle flashtrix jeg søger.

På forhånd tak

Esben

Fra : Michael

Dato : 05-06-05 14:18

Hej Esben

Jeg købte National Geographic Foto Guide hos Arnold Busk til 79 kr.
Jeg synes at bogen til en begynder som mig er god. Der står en en
del om brug af flash i div. situationer.

Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-06-05 15:06

Denne kan måske bruges: http://www.nikonusa.com/pdf/SB800_techniques.pdf

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : enrico

Dato : 06-06-05 16:16

Jeg synes digitalkameraet med preview er den største pædagogiske
opfindelse længe.

Nu behøver du ikke vente flere dage med at se dine resultater. Skyd da
løs mand, og lær af dine fejl med det samme.

Det har aldrig været nemmere.

-enrico