Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart M517 imponerer ikke
Fra : Svend Erik

Dato : 05-06-05 09:05

Naboen skulle købe nyt digitalkamera til datteren i det helt lave
prisniveau.

Vi tog til El-giganten, hvor jeg havde set Olympus C-370 til små 1000,- kr.
Ekspedienten ville imidlertid slet ikke sælge dette kamera, da han mente det
var et dårligt kamera med gammel og langsom teknologi.

Han pegede så på bl.a. HP M517 med 5 Megapixels, som et langt bedre kamera.
Da jeg nævnte, at det gerne skulle være bedre end mit gamle Olympus C-960 på
1,3 Megapixels var han ved at gå i jorden af grin.

Kameraet blev købt og med det samme vi kom hjem tog vi et par billeder med
HP og med mit gamle Olympus af samme motiv. Billedet blev printet ud på
fotopapir i A5.

Resultatet fra HP er meget skuffende. Man kan se, at de små detalje er bedre
med end på billedet taget med Olympus, men ellers står billedet mørkt,
grumset og helt uden liv. Det er simpelthen et billede, som ingen gider se
på. Billedet taget med Olympus står langt bedre.

Men det kan jo bare ikke passe. Er der noget vi gør helt galt?

Hvis ikke, så går kameraet nok retur til butikken. Men så er spørgsmålet jo,
hvad så?

Der må vel være nogle af de billige digitalkameraer til under 2000,-, der
kan tage gode billeder?

Findes der et sted på nettet, hvor der ligger eksempler på billeder taget
med div. kameramærker, så man kan se resultatet før man køber?

Jeg ville have lagt begge billeder ind i dk.binaer, men filstørrelsen er
tilsyneladende for stor. Og hvis jeg reducerer størrelsen får HP vel ikke
fuld retfærdighed.

Mvh/Svend Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-05 09:40

"Svend Erik" <Fjern.s.e.have@mail.dk> skrev

> Findes der et sted på nettet, hvor der ligger eksempler på billeder taget
> med div. kameramærker, så man kan se resultatet før man køber?

http://www.steves-digicams.com/

Den synes jeg er glimrende, og jeg har stor tillid til hans konklusioner.
Jeg har selv købt mit kamera netop på baggrund af hans anmeldelse. Der er en
anden fin side også, men pokker tag mig om jeg kan husk navnet i skrivende
stund. Den er også ganske god.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-06-05 09:41

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> [...]
en
> anden fin side også, men pokker tag mig om jeg kan husk navnet i skrivende

http://www.dpreview.com/

haha, den stod jo i tråden lige ovenover

Claus

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 05-06-05 10:37

"Svend Erik" skrev
> Naboen skulle købe nyt digitalkamera til datteren i det helt lave
> prisniveau.

> Der må vel være nogle af de billige digitalkameraer til under 2000,-, der
> kan tage gode billeder?

Canon PowerShot A400 (Himmelblå)
1054 kr
1.5 tomme" LCD-skærm
Indbygget blitz
16 MB SD hukommelseskort
Zoomobjektiv / 2.2 x Optisk Zoom / F/3.8
macro close-up function lets you focus on objects as little as 5cm away
A special scene mode gives access to 8 clever presets for excellent results in
tricky conditions: Portrait, Night Scene, Foliage, Snow, Beach, Fireworks,
Underwater, and Indoor

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a400.html

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-06-05 11:09

Thorkild Dalsgaard wrote:
> [...]
> tricky conditions: Portrait, Night Scene, Foliage, Snow, Beach, Fireworks,

Ikke specifikt henvendt til dig, blot en betragtning:

Det undrer mig, at jeg i den senere tid har kunnet se flere tilfælde
hvor skribenter kritikløst her på gruppen videregiver direkte kopier af
producenters anprisninger af deres produkter. Et link ville være nok til
at få interesserede til at æde salgsgasset.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-06-05 10:56

Svend Erik wrote:
> [...]
> Da jeg nævnte, at det gerne skulle være bedre end mit gamle Olympus C-960 på
> 1,3 Megapixels var han ved at gå i jorden af grin.

Du har 30 dages fuld returret hos "ElMutanten". Brug den

Køb et Canon A510 eller A520 i stedet. De kan fåes for under 2000kr på
nettet, og de er også omfattet af 14 dages returret.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 12:01

Thomas Schreiber wrote:
> Køb et Canon A510 eller A520 i stedet. De kan fåes for under 2000kr på
> nettet, og de er også omfattet af 14 dages returret.

El Giganten har også A520 til under 2000 kr - og det er helt sikkert et
bedre kamera end HP....

Der står godtnok "Internetpris" på deres hjemmeside, så jeg ved ikke om det
er samme pris i butikken ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-06-05 15:01

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> bedre kamera end HP....
>
> Der står godtnok "Internetpris" på deres hjemmeside, så jeg ved ikke om det

Problemet er, at ofte har de ikke netprodukterne i butikkerne, og de er
ikke meget for at være behjælpelige med at bestille varen hjem. Det er
min erfaring.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Henning

Dato : 05-06-05 15:38

"Svend Erik" <Fjern.s.e.have@mail.dk> skrev i en meddelelse
....Klip
> Findes der et sted på nettet, hvor der ligger eksempler på billeder taget
> med div. kameramærker, så man kan se resultatet før man køber?

Klip...

Prøv denne side: http://www.pbase.com/cameras

Den indeholder billeder fra mange kameraer.

mvh Henning