Foto
IBM760 5420
Teil 3020
fotobank / extern hd
Fra : Peter Holm

Dato : 04-06-05 22:03

Hey NG

er dette samme produkt?

Vosonic VP-2160 40GB
http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=3139

Amitech Travel disk
http://www.amitech.dk/includes/webprodukt/pctilbehoer/usb_Harddiske/travelDisk.asp

Nogen erfaringer med produktet? er der en anden model/mærke i samme
prisgruppe jeg hellere skulle købe ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-06-05 22:20

"Peter Holm"
> [...]
>

> Nogen erfaringer med produktet? er der en anden model/mærke i samme

Tjae - den første du linker til er uden HD.. Modellen findes her
både med og uden til bedre priser. http://www.hl-tronics.de
har handler der flere gange, pengeoverførsel ingen problem..
Den anden ser ud til at komme fra samme fabrik, bare med
Amitech logo..-max-

Fra : Jacob

Dato : 04-06-05 22:36

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Nogen erfaringer med produktet? er der en anden model/mærke i samme

Hej Peter
Kamerahuset anbefalte mig amitec's og kaldte amitec for et kvalitetsprodukt.
så de ved ikke noget. (amitec er skrammel)
prøv at kigge på de der welland som digital4you har. dem har jeg lidt mere
fidus til end den du har fundet. når jeg skriver den er det er fordi de har
nøjagtigt samme data. der er blot trykt forskellige navne på dem. dem du har
fundet har et lcd display som har samme funktion som en lysdiode. welland
har kun brugt en lysdiode. så den er ikke så popsmart men sikkert mere
robust.alle anhederne har et forholdsvist lille li-ion /li-po batteri. det
kan man skifte ud med et større hvis det bliver nødvendigt. det er ikke så
dyrt.
eneste minus ved wellanden er at den skal forbindes til en kortlæser eller
direkte til kameraet sådan som jeg læser det.
dog skulle den så være væsentligt hurtigere end den anden model du har
kigget på da den kan køre usb2 direkte fra kameraet.
Jeg ved ikke hvad jeg vælger

Jacob

Fra : Kaj Larsen

Dato : 04-06-05 22:37

Det er den samme bortset fra at den fra Dansk Datasalg er uden hartdisk. Jeg
har selv en fra Amitech som jeg er godt tilfreds med.

mvh. Kaj

Fra : Jacob

Dato : 04-06-05 22:59

"Kaj Larsen" <kajsnyd@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er den samme bortset fra at den fra Dansk Datasalg er uden hartdisk.
> Jeg
> har selv en fra Amitech som jeg er godt tilfreds med.
>
> mvh. Kaj

Den amitec der står den er 9 minutter om at tømme et 1gb kort. kan det passe
(pænt langsomt) ? jeg tænker på et 1gb ultra 2 eller extreme 3

Jacob

Fra : Michael L

Dato : 04-06-05 23:00

Jacob wrote:

> Den amitec der står den er 9 minutter om at tømme et 1gb kort. kan det passe
> (pænt langsomt) ? jeg tænker på et 1gb ultra 2 eller extreme 3
>
> Jacob

Ja det er faktisk ikke så frygtelig sløvt igen. Fx. tager det også 8-12
minutter med en PCCARD reader.

- Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 05-06-05 07:10

Michael L wrote:

> Ja det er faktisk ikke så frygtelig sløvt igen. Fx. tager det også
> 8-12 minutter med en PCCARD reader.
>
> - Michael

er PCCARD generelt langsommere end en cardreader tilsluttet usb2?
Jeg testede lige min kortlæser: min 2:37 for 1gb overførsel.
Kan USB2 svinge så meget i hastighed, at Amitech'en ligger helt nede på
9min?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 05-06-05 07:23

> [...]
> Jeg testede lige min kortlæser: min 2:37 for 1gb overførsel.
> Kan USB2 svinge så meget i hastighed, at Amitech'en ligger helt nede

Målt med hdtach viser min kortlæser præcis 7mb/s med et 1gb Kingston Elite
Pro.
http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach
Nogen der kan teste en Amitech Travel Disk / Vosonic VP-2160 med programmet
?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Michael L

Dato : 05-06-05 10:23

Peter Holm wrote:
> [...]
> Jeg testede lige min kortlæser: min 2:37 for 1gb overførsel.
> Kan USB2 svinge så meget i hastighed, at Amitech'en ligger helt nede på

Ja USB2 er langt hurtigere. Du skal også regne med at den hastighed de
oplyser er for overførsel til selve fotobanken og der bruges der jo ikke
USB2, men en form for kortlæser der er begrænset af maskinens interne
bushastighed. Når du så overføre fra selve disken til computeren så går
det formentligt en hel del stærkere.

- Michael

Fra : Jacob

Dato : 05-06-05 10:32

"Michael L" <michael@mlykkeNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> USB2, men en form for kortlæser der er begrænset af maskinens interne
> bushastighed. Når du så overføre fra selve disken til computeren så går

Ja amitec kører ikke usb2 fra kortet. men det gør de der welland som
digital4you har. derfor overvejer jeg om jeg skal købe sådanne en. ulempen
er jo at den skal forbindes med en kortlæser eller direkte med kameraet.

jacob

Fra : Peter Holm

Dato : 05-06-05 11:20

> [...]
> digital4you har. derfor overvejer jeg om jeg skal købe sådanne en.
> ulempen er jo at den skal forbindes med en kortlæser eller direkte

ja, det er et dilemme - jeg synes det er træs med for mange dimser, men
hastighed er måske vigtigst.
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 06-06-05 07:41

> [...]
> digital4you har. derfor overvejer jeg om jeg skal købe sådanne en.
> ulempen er jo at den skal forbindes med en kortlæser eller direkte

denne ser ud til at kombinere de gode egenskaber - indbygget kortlæser og
hastighed
http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=3139
Nogen der kender den ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 06-06-05 07:43

> denne ser ud til at kombinere de gode egenskaber - indbygget
> kortlæser og hastighed
> http://www.danskdatasalg.dk/default.asp?vis=vare&id=3139
> Nogen der kender den ?

ups - forkert link
http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1633&menuID=559

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-06-05 08:10

Peter Holm wrote:

> ups - forkert link
> http://www.danskdatasalg.dk/visvare.asp?id=1633&menuID=559

Den havde jeg - en dags tid. Den mangler en spændingsregulator - en vital
del af en fotobank, hvis man skal kunne stole på den. Det betyder at
harddisken lukker ned uden varsel, med stor risiko for datatab. Flere har
omtalt problemet, så det er ikke bare mig. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer teknologi,
det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jacob

Dato : 08-06-05 21:26

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Jeg kombinerer traditionelt grafisk håndværk og moderne computer
> teknologi, det giver kreative resultater, med en høj kvalitet." - Niels

Lidt nedtur.
personligt vil jeg kalde det er brugerfejl.
kameraet lukker også ned hvis der ikke er mere strøm på.
Jeg ville nok give den lipo batterier og lave lidt strømstyring så den kan
holde længe.
men ellers kan jeg ikke se noget problem i den.

Jacob

Fra : Morten Wartou

Dato : 08-06-05 22:05

Jacob wrote:
> [...]
> den kan holde længe.
> men ellers kan jeg ikke se noget problem i den.

Det er harddisken der har elektronik der gør at den lukker ned når
spændingen kommer under et givent niveau - og det har selve boksen ikke styr
på, derfor langt større mulighed for datakorruption og rod end på f.eks. et
X-drive, hvor harddisken kun lukker ned når selve boksen synes der er for
lidt strøm, og sørger for en "pæn" nedlukning.

Det er og bliver en alvorlig og utilgivelig designfejl i 3hdigital-boksen,
og har intet med brugerfejl at gøre. Det kan da godt være man selv kan lave
strømstyring, og give den bedre batterier, men jeg vil nu hellere have en
boks der virker korrekt fra starten. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Sahl

Dato : 04-06-05 23:00

> [...]
>

> Nogen erfaringer med produktet? er der en anden model/mærke i samme

Ja det er umidlbart samme produkt. Forskellen består faktisk bare af mærket
også at du hos amitech får en harddisk med i købet. Du skal derfor ikke selv
installere denne hvis du ikke er meget for at rode med hardware.

Til samme serie høre
http://www.tjdata.dk/default.asp?Pid=12713&shopukid=0&shopkid=641
Til Kr. 750,- plus forsendelse og harddisk hvis du ikke selv har en eller
andet 2½" på min. 6Gb (ved 6Gb skifter 2½" diskene standard og bliver
tyndere. Det er derfor kun diske over 6 Gb. der passer i boksene)

Og forresten. Jeg bruger selv en xdrive dog ikke med USB 2 interface,
hvilket jeg mangler når jeg skal smide billederne over på min pc. Men ud
over det er den stabil og har aldrig voldt problemer. (har trods alt haft
den med til to festivaller så det siger lidt om holdbarheden)

Mvh. Ole Sahl

Fra : Peter Holm

Dato : 06-06-05 12:47

nå, det endte med en Amitech trods dens åbenlyse mangler.
Så håber jeg bare, den i det mindste ikke brænder af midt i en fotosession.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 06-06-05 21:47

Peter Holm wrote:
> nå, det endte med en Amitech trods dens åbenlyse mangler.
> Så håber jeg bare, den i det mindste ikke brænder af midt i en
> fotosession.

ok, så er første problem opstået.
Jeg fyldte 10GB (10x1GB CF kort på en opladning) på disken. Disken viste så
27GB Free.
Slettede det hele igen - men disken siger stadig kun 27GB free. Og ja, det
er slettet og ligger ikke i en skrandespand og fylder. Windows siger da også
37GB Free, men displayet på disken insisterer på at der stadig ligger 10GB
på disken. Øv.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-06-05 22:03

> [...]
> også 37GB Free, men displayet på disken insisterer på at der stadig ligger

Returret, min gode Holm, returret. :)

Man skal kunne stole på sin fotobank.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"...jeg skriver aldrig belærerende vejledninger, jeg
har dælme ikke tid til at yde individuel undervisning til enkelte

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 06:37

Morten Wartou wrote:
> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Returret, min gode Holm, returret. :)

prøver lige deres Hotline, inden den ryger retur.
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 07:16

Peter Holm wrote:

> prøver lige deres Hotline, inden den ryger retur.

Det er nok klogest. Det kunne jo være en alm. brugerfejl, så er det jo ikke
Amitechs skyld. Jeg var nok lige hurtigt nok ude. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 07:58

> Det er nok klogest. Det kunne jo være en alm. brugerfejl, så er det
> jo ikke Amitechs skyld. Jeg var nok lige hurtigt nok ude. :)

Det gav et standard svar:
'det har vi godt nok aldrig oplevet før'
'Vi må hellere få den ind'

I DONT THINK SO!!!
Jeg prøver at se om en ombytter laver samme fejl.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 07-06-05 08:21

Peter Holm wrote:

> Det gav et standard svar:
> 'det har vi godt nok aldrig oplevet før'
> 'Vi må hellere få den ind'
>
> I DONT THINK SO!!!
> Jeg prøver at se om en ombytter laver samme fejl.

Nu tør jeg så godt anbefale en returnering - som skrevet før, er det ret
vigtigt man stoler på sin fotobank. :)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det er heller ikke normen, at jeg eller andre laver "støj" p.g.a. af
indkøbsspørgsmål, det er faktisk sådan, at denne gruppes gamle faste

Fra : Michael L

Dato : 06-06-05 22:56

Peter Holm wrote:

> [...]
> Windows siger da også 37GB Free, men displayet på disken insisterer
> på at der stadig ligger 10GB på disken. Øv.

Har du slettet filerne i windows? Der er flere af de der photobank
produkter som kræver at du sletter filerne ved at bruge selve "banken"
ellers bliver de ikke slettet rigtigt så den kan se det.

- Michael

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-05 06:36

Michael L wrote:

> [...]
> produkter som kræver at du sletter filerne ved at bruge selve "banken"
> ellers bliver de ikke slettet rigtigt så den kan se det.

slettet fra windows ja - der ser ud ikke til at være nogen mulighed for at
slette filerne direkte fra banken på denne.

mvh
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-06-05 15:57

In article <42a5323c$0$6335$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, Peter Holm wrote:

> slettet fra windows ja - der ser ud ikke til at være nogen mulighed for at
> slette filerne direkte fra banken på denne.

Formater den i Windows, eller tøm skraldespanden. Den tømmer heller ikke
sig selv i køkkenet.

Fra : Peter Holm

Dato : 08-06-05 07:38

Povl H. Pedersen wrote:

> Formater den i Windows, eller tøm skraldespanden. Den tømmer heller
> ikke sig selv i køkkenet.

jeg er ikke windowshandicappet. maskinen har en fejl og er byttet.
Peter Holm
www.peterholmfoto.dk

Fra : KRV

Dato : 08-06-05 20:16

Du kan ikke fomatere den direkt fra Windovs XP /2000 .du skal
Hvis du ønsker at formatere drevet i Windovs XP skal du benytte dig af det
program der medfølte din trevel disk( FDISK AP) hardisken skal formateres
til filsystem FAT32 traveldisken vil ikke fungere hvis du formaterer den til
NTFS filsystemet i Windovs XP
Jeg har selv Lige købt Trevel disk en og prøvede bare at slette dem i
Windows xp og det virekede ikke
Men da jeg instalerede det lille program virkede det ok se afsnit 2.6 i
Bruger mannual
Venlig hilsen KRV