Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Maks. opløsning til tv-skærm
Fra : Jan Damgaard

Dato : 04-06-05 16:02

Hej NG

Netop hjemvendt fra en uges ferie på Sicilien (dejligt sted, kan varmt
anbefales) vil jeg gerne samle alle de billeder, jeg har taget dernede, på
en cd-r, som jeg kan forære til alle, der var med på turen. Det er så
meningen, at de skal kunne se billederne på tv-skærmen gennem
dvd-afspilleren.

Spørgsmål: Hvad er den højeste opløsning/billedstørrelse, som tv-skærmen kan
vise?

På forhånd tak!

Jan Damgaard

Fra : Nils

Dato : 04-06-05 16:30

Jan Damgaard wrote:

> [...]
> dvd-afspilleren.
>
> Spørgsmål: Hvad er den højeste opløsning/billedstørrelse, som tv-skærmen kan

PAL: 720x576

Nils

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-06-05 18:30

"Jan Damgaard" skrev
> [...]
> dvd-afspilleren.
>
> Spørgsmål: Hvad er den højeste opløsning/billedstørrelse, som tv-skærmen kan

Tip:
Ikke alle DVD afspillere kan afspille CD-r med .jpg fotos.
Men hvis du laver en Video CD (VCD) vil de fleste DVD afspillere kunne.

En Video-CD er blot en anden måde at putte billeder på CD-r,
men specielt beregnet for (primitive) DVD afspillere,
så disse nemt kan afspille billederne i et 'lysbilledshow'.

En VCD kan du lave v.h.a.
Nero Vision Express 6

Eller med et gratisprogram med begrænsninger:
http://www.vcdeasy.org/modules.php?name=_Downloads
You can create VideoCDs with this trial version. The limitations are:
No files bigger than 200 MB
No more than 5 MPEG picture/audio files and 2 MPEG video files (instead of up to
1980 MPEG picture/audio files and 98 Video Max).
You can save projects but not reload them.
No "Execute an (S)VCD XML file" in the tools
All MPEG Stills have 'www.vcdeasy.org' as watermark
Project files and MPEG analyzes cache files are not in the clear.
You can not disable the "Check for new version once per day" feature.

Der fås en dansk sprogpakke til programmet

Mvh
Thorkild Dalsgaard