Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Polfilter
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 13:15

Jeg står for at skal udskifte mit canon EOS 500 med et 350D og i den
forbindelse har jeg et canon 28-105 mm usm med et B&W polfilter. Jeg har nu
hørt at et polfilter til et analogt SLR ikke kan bruges til et digialt SLR.
Er der nogle som ved om dette kan være rigtigt eller det blot er et smart
trick fra en sælgers side for at sælge mig endnu et polfilter.

Venlig hilsen Lasse.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-06-05 13:23

"Lasse N. Larsen" <affaldspostÆwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle som ved om dette kan være rigtigt eller det blot er et smart
> trick fra en sælgers side for at sælge mig endnu et polfilter.

Jeg vil mene at det umiddelbart lyder som et salgstrick. Hvis der er tale om
et cirkulært polariseringsfilter, så burde du ikke have problemer. Havde det
været et lineært polariseringsfilter ville du også have haft problemer med
dit EOS 500, da lineær vist nok ikke fungerer særlig godt sammen med AF
(tror faktisk slet ikke det fungerer sammen med AF).

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 13:33

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit EOS 500, da lineær vist nok ikke fungerer særlig godt sammen med AF
> (tror faktisk slet ikke det fungerer sammen med AF).

Lasse

Fra : [HCS] 4000

Dato : 04-06-05 13:46

Ingen problemer i at bruge det.