Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon D350 og Sigma UC3 28-105
Fra : Per Sørensen

Dato : 02-06-05 20:18

Hej i gruppen.

Jeg har efterhånden fået mig selv overtalt til at købe et Canon D350. Jeg
læser mange steder at det objektiv der sælges i det lille sæt (et EF-S18-55)
ikke er pengene værd.

Er der nogen der har erfaring med om jeg kan anvende mit Sigma UC3 28-105,
som idag sidder på mit EOS3, i starten, indtil jeg finder ud af hvilket
pengepungen vil købe dertil?

mvh Per Sørensen

Fra : Brian Lund

Dato : 02-06-05 20:38

> Jeg har efterhånden fået mig selv overtalt til at købe et Canon D350. Jeg
> læser mange steder at det objektiv der sælges i det lille sæt (et
EF-S18-55)
> ikke er pengene værd.

Jo det er absolut pengene værd, men "pengene" er jo også kun ca. 700 kr, og
det vil jeg da mene at det er værd ;)

> Er der nogen der har erfaring med om jeg kan anvende mit Sigma UC3 28-105,
> som idag sidder på mit EOS3, i starten, indtil jeg finder ud af hvilket
> pengepungen vil købe dertil?

Det eneste svar jeg kan give dig er; måske!

Hvis objektivet er rimeligt nyt, altså max et par år, skulle der være
rimeligt gode chancer for at det virker med 350D (ikke D350 ;))... Er det
ældre er chancerne mindre, det kan dog "rechippes" så det kan komme til at
virke med 350D!

Brian

Fra : JJ

Dato : 02-06-05 21:27

Per Sørensen wrote:
> [...]
> læser mange steder at det objektiv der sælges i det lille sæt (et EF-S18-55)

Jeg er faktisk overrasket over hvor skarpt dette objektiv er. Da jeg i
sin tid købte et analogt Canon kamera med det tilsvarende kit-objektiv
på 28-90mm kunne jeg godt se at dette var et billigt objektiv. Især på
skarpheden ved forstørrelser. Men med 18-55 objektivet er dette ikke
tilfældet.

Selvfølgelig kan det ikke måle sig med dyre L-Objektiver og ej heller
med Canon 24mm, 50mm og 100mm som jeg har. Men forskellen er ikke stor.
Ihvertfald ikke så stor at jeg ikke har lyst til at bruge det Så til
prisen kan det klart anbefales. Ja det er jo så billigt at det faktisk
ikke kan betale sig at ofre penge på beskyttelsesfilter.

/Jan

Fra : Knud Bonke

Dato : 03-06-05 03:29

: læser mange steder at det objektiv der sælges i det lille sæt (et EF-S18-55)
: ikke er pengene værd.

? Hvor? I hvert fald ikke blandt brugere af det.
Læg forøvrigt mærke til at der er det oprindelige,
samt det nye med tilføjelsen II
mvh Knud

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 03-06-05 09:38

"Knud Bonke" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Læg forøvrigt mærke til at der er det oprindelige,
> samt det nye med tilføjelsen II

Og den eneste forskel mellem I'eren og II'eren, er noget kosmetisk.. Der er
ikke forskel i kvalitet eller hvor godt det tegner billedet..

MVH
Thomas H.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 03-06-05 17:27

"Per Sørensen" <mit_fornavn@overmarken.dk> wrote in message
> Hej i gruppen.
>
> Jeg har efterhånden fået mig selv overtalt til at købe et Canon D350. Jeg
> læser mange steder at det objektiv der sælges i det lille sæt (et
> EF-S18-55) ikke er pengene værd.

Passer ikke. Køb det endelig med, det koster jo tæt på "ingenting"
Det fede ved kit objektivet er (også) at det er super-let, så du får
et DSLR kamera det ikke vejer ret meget med kit-lens.
Lige til at smide over skulderen......

Peter