Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
R507 og pixel-fejl
Fra : Rasmus Dyrholm

Dato : 02-06-05 17:30

Hej

I går købte jeg et HP R507 kamera på udsalg i Bilka. I dag kørte jeg så
det indbyggede testprogram, der fandt 8 pixel-fejl. Jeg går ud fra, at
når kameraet selv kan finde døde pixels kan det vel også gøre noget ved
dem, men har 8 stk. nogen praktisk betydning? Jeg kan ikke se nogen spor
af pixelfejlene på et par billeder i bedste kvalitet. Endvidere skal man
nærmest råbe for at man kan høres på video-klip - er det mon meningen?
Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om nogen af delene på HP's
webside, så jeg håber nogen har erfaringer med kameraet.

Venlig hilsen Rasmus

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-06-05 17:42

Rasmus Dyrholm wrote:

> I går købte jeg et HP R507 kamera på udsalg i Bilka.

Tillykke med det...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-06-05 18:19

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tillykke med det...!

Du mener selv du er On Topic med det svar Niels?

Rasmus, tag dig ikke af Niels, hans livs højde punkter består vist af at
glorificere sin egen viden og ekspertise på nyhedsgrupperne.

mvh Tommy Fer

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-06-05 18:21

Rasmus Dyrholm wrote:
> [...]
> Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om nogen af delene på HP's
> webside, så jeg håber nogen har erfaringer med kameraet.

Hej Rasmus

Jeg syntes 8 lyder af mange, men hvis man ikke kan se det er det vel
ligemeget, ellers må du jo bare retur med det.

Jeg har aldrig mødt et digitalkamera der var godt til at tage video
klip, men mindes ikke lyden var så dårlig på det Canon G1 jeg engang havde.

mvh Tommy Fer

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-06-05 19:04

Prøv at tage billeder af nogle ensfarvede flader med glat overflade,
og se hvor meget det egentlig generer i praksis. Hvis det gør, så
retur med tingesten, for den er jo reelt fejlbehæftet.

Hilsen Kim

Fra : Brian Lund

Dato : 02-06-05 19:55

> [...]
> dem, men har 8 stk. nogen praktisk betydning? Jeg kan ikke se nogen spor
> af pixelfejlene på et par billeder i bedste kvalitet.

For at kunne se pixelfejlene skal du som regel tage et meget mørkt billede
med lange lukkertider!
Hvis du ikke kan se dem ved normale motiver bliver det ikke et problem for
dig! :)

Hvis du vil kunne se dem kan du prøve at tage et billede på længste mulige
lukkertid, på højeste ISO og sætte en hånd foran objektivet så der intet lys
kommer på billedet, andet end støj og fejl fra kameraet selv!

Brian

Fra : Esben

Dato : 02-06-05 22:45

"Rasmus Dyrholm" <rasmus@ci.kk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kameraet selv kan finde døde pixels kan det vel også gøre noget ved dem,
> men har 8 stk. nogen praktisk betydning?

Bliver de ikke rettet, når den finder dem? Det gør de på r707.

> Jeg kan ikke se nogen spor af pixelfejlene på et par billeder i bedste
> kvalitet. Endvidere skal man nærmest råbe for at man kan høres på
> video-klip - er det mon meningen?

Mikrofonen er desværre ikke bedre.

--
Esben

Fra : Rasmus Dyrholm

Dato : 03-06-05 00:48

Esben wrote:
> "Rasmus Dyrholm" <rasmus@ci.kk.dk> skrev i en meddelelse

> Bliver de ikke rettet, når den finder dem? Det gør de på r707.

Jo, men jeg er lidt i tvivl om "rettet" betyder at de bliver sat til at
vise hvad nabopixlen siger. Eller noget andet, jeg ikke aner hvad kan
være - HP's website lader en del tilbage at ønske.

> Mikrofonen er desværre ikke bedre.

Det er jeg ked af at høre - men jeg tror nu stadigvæk at det må være en
fejl, når der er mere baggrundsstøj end optaget lyd på et videoklip.

> --
> Esben

Findes der slet ikke nogen R507-ejere derude der kan sige at det virker?

Fra : Esben

Dato : 03-06-05 01:31

> Jo, men jeg er lidt i tvivl om "rettet" betyder at de bliver sat til at
> vise hvad nabopixlen siger. Eller noget andet, jeg ikke aner hvad kan
> være - HP's website lader en del tilbage at ønske.

En død pixel kan ihvertfald ikke umiddelbart repareres - den døde pixel
erstattes nok af en slags middelværdi for de omkringliggende pixels.

--
Esben

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 03-06-05 21:50

"Rasmus Dyrholm" <rasmus@ci.kk.dk> wrote in message
> [...]
> har ikke kunnet finde oplysninger om nogen af delene på HP's webside, så
> jeg håber nogen har erfaringer med kameraet.

Hej
Ja; HP er da også for dumme, at de laver sådan et testprogram.
Der er pixelfejl på alle kameraer!
8 pixelfejl ud af fire -fem millioner er ingen fejl - det er normalt. Netop
derfor retter kameraet selv op på fejlen, hver gang der tages et billede.

hilsen Jesper