Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
OTD til gruppe om billedsnak som undergrup~
Fra : Ole Larsen

Dato : 01-06-05 20:24

1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto.billedsnak
2. Beskrivelse:
Emner omkring det fotografiske billede
3. Fundats:
Gruppen er tiltænkt snak, debat og samtale omkring fotografiske billeder
i form af f.eks. billedsyn, genrer og stilarter, optagelsen, udnyttelse
af lyset, den involverede teknik (kemisk/fysisk eller digital),
bearbejdning og præsentation. Der bør om muligt linkes til omtalte billeder.

Følgende ønskes ikke og henvises til respektive grupper:
Køb og salg.
Annnoncering for køb og salg
Binære filer (eks. billeder)
Specifikations- og datasnak, der ikke snævert er relateret til et omtalt
billede og ikke er absolut nødvendigt for forståelsen af det debatterede.
Indkøbs-vejledninger, -debatter og -forhold, rabattilbud og
fortoldningsforhold.

4. Begrundelse.
Den eksisterende gruppe for fotografi bliver som en naturlig del af
udviklingen oversvømmet af indlæg om
anskaffelse/købsvejledninger/rabatordninger og specifikations- og
datasnak i en grad så den egentlige billedsnak næsten er forsvundet.
Billedsnak "drukner" i mængden. Endvidere er der indicier for at en del
fotointeresserede holder sig væk af samme grund.

5. Moderering
Nej

6. Forslagsstiller
Ole Larsen

7. Debatperiode
01.06.05 - 17.06.05

Opslag sendt til
dk.admin
dk.admin.opslag
dk.fritid.foto

Min private kommentar:
Den er lavet så kortfattet som jeg finder muligt og samtidigt så jeg
tror den ikke levner meget tvivl og medfølgende kævl om on/off-topic.
Den korte debatperiode fordi det ville være rart at have klarhed inden
sommerferien.

Jeg er åben for forbedringer.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på:

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-06-05 07:26

Ole Larsen wrote:
> Jeg er åben for forbedringer.

Du kan starte med at bruge én email adresse, så jeg ikke skal blive ved
med at smide dig i mit killfilter!

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-06-05 07:45

Thomas Schreiber wrote:

> Du kan starte med at bruge én email adresse, så jeg ikke skal blive
> ved med at smide dig i mit killfilter!

Meget indsigtsfuldt bidrag med høj oplysningsværdi! Tak.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-06-05 10:05

"Ole Larsen" <muggler@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan ikke støtte op om forslaget. Ønskes en opdeling af dk.fritid.foto,
er det imo mere relevant at udskille indkøbssnakken, der pt. udgør ét af de
største enkeltemner i gruppen, og som irriterer flest.

Udskilles billedsnak/billedkritik, fjernes et emne, der netop typisk tager
mange drejninger i en tråd, hvorfor det bør ligge i den i forvejen dynamiske
hovedgruppe.

I forbindelse med debatten omkring en fundatsændring (seneste udgave her:
news:4274b7b0$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk), har stort set
samtlige kommentarer været positive. Hvorfor Ole Larsen så vælger en helt
andet emne at udskille, er mig en gåde.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 05/30/05)