Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Til dem i Århus (eller dem der gider
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-06-05 17:45

På fredag holder alle butikkerne I Århus åben til kl 24. Mimosa i Århus
får bla. besøg af Nikon, Sigma og Manfrotto. Sigma sælger masser af
"gamle" objektiver til spotpriser og Manfrotto sælger også stativer med
tilhørende kuglehoved til ca. 75% af DK nypris. Måske sælger Nikon også
nogle tilbudsvare. I hvert fald har de en masse varer med, som kan
prøves fik jeg fortalt idag.

Jeg skal med garanti ned og have et stativ

Det hele starter så vidt jeg er oplyst kl 15 og fortsætter indtil kl 23.

Nogen fra Århus (eller fra hvor som helst ) der vil med derned om
eftermiddagen? Vi kunne evt. tage ud og skyde lidt i byen bagefter.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Nine out of ten times google has your answer - http://google.com"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-06-05 19:35

In article <429de5f2$0$18638$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Nogen fra Århus (eller fra hvor som helst ) der vil med derned om
> eftermiddagen? Vi kunne evt. tage ud og skyde lidt i byen bagefter.

Jeg forventer også at skulle have nogle billeder af aften/nattelivet, så jeg
er klar på en tur.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-06-05 07:24

Povl H. Pedersen wrote:
> Jeg forventer også at skulle have nogle billeder af aften/nattelivet, så jeg
> er klar på en tur.

Jeg skal "desværre" på Voxhall fra en 2100 tiden til kl sent. Vi kunne
evt. mødes inden da? Jeg skal ned og købe et Manfrotto stativ, og jeg
regner med at mødes med Gert Medom, og tage sammen derned om
eftermiddagen, så jeg er sikker på at få et stativ.

Hvornår har du fri fra arbejde og tid?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-06-05 16:42

In article <429ea602$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> regner med at mødes med Gert Medom, og tage sammen derned om
> eftermiddagen, så jeg er sikker på at få et stativ.

Jeg har fri 15:30, og kan være der ca. 16:00 - 16:10

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-06-05 19:30

Povl H. Pedersen wrote:
> Jeg har fri 15:30, og kan være der ca. 16:00 - 16:10

Fint. Jeg sørger for at Gert og jeg er der til den tid. Ses i morgen

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-06-05 05:49

In article <429f5024$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Fint. Jeg sørger for at Gert og jeg er der til den tid. Ses i morgen

OK- Det interessante er vel også kl. 18 og frem når optoget går gennem
byen, selvom de nok har mere tøj på end de havde i Aalborg sidste uge.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-06-05 19:51

On 2005-06-01 18:44:34 +0200, Thomas Schreiber <REMOVEnews@schreiber.se> said:

> Nogen fra Århus (eller fra hvor som helst ) der vil med derned om
> eftermiddagen? Vi kunne evt. tage ud og skyde lidt i byen bagefter.

Ja, det lyder spændende! Jeg vil helt sikkert ile derned straks efter
arbejde - et nyt stativ er fristende (mit Fakta-stativ synes lidt
skrøbeligt under mit nye D70...)!

Jesper.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 20:04

Det lyder spændende. Mon ikke jeg kan finde tid til at komme også

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-05 12:01

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder spændende. Mon ikke jeg kan finde tid til at komme også

Jeg har lige fundet ud af at de har en hjemmeside med aftenens tilbud osv.

http://mimosa.click.dk/Sider/Forside(1).htm

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-05 20:11

Bliver der soglt andet ind opjektiver og stativer???

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-06-05 07:22

Anders Bomholt wrote:
> Bliver der soglt andet ind opjektiver og stativer???

Sandsynligvis. Umiddelbart har jeg ikke selv interesse i andre ting, men
du kan jo tage derned og se om de har noget du lige står og mangler.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Michael L

Dato : 02-06-05 21:21

Thomas Schreiber wrote:

> Sandsynligvis. Umiddelbart har jeg ikke selv interesse i andre ting, men
> du kan jo tage derned og se om de har noget du lige står og mangler.

Jeg kan desværre ikke være der da jeg har en mindre fotoopgave på fyn,
men jeg kunne vel ikke få én af jer gutter til at se om Nikon skulle
flotte sig med et godt tilbud på en D2X'er og i så fald give mig et ring?

- Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-06-05 21:29

Michael L wrote:

> Jeg kan desværre ikke være der da jeg har en mindre fotoopgave på fyn,
> men jeg kunne vel ikke få én af jer gutter til at se om Nikon skulle
> flotte sig med et godt tilbud på en D2X'er og i så fald give mig et ring?

Send mig enmail eller en sms på 60 72 55 88 - så ringer jeg hvis der
skulle dukke noget op. Skriv lige en max pris evt.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 01-06-05 20:26

> Nogen fra Århus (eller fra hvor som helst ) der vil med derned om
> eftermiddagen? Vi kunne evt. tage ud og skyde lidt i byen bagefter.

Og kl.24 er der stort fyrværkeri ved musikhuset og vist nok også ved
magasin.
Plejer at være ret imponerende også rent lydmæssigt
Søren

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 03-06-05 21:10

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilhørende kuglehoved til ca. 75% af DK nypris. Måske sælger Nikon også
> nogle tilbudsvare. I hvert fald har de en masse varer med, som kan prøves

Var der nogen der fik gjort en god handel? Synes selv jeg fik et godt
stativ.
Mvh
Kenneth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-05 06:35

In article <42a0b8f5$0$644$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Kenneth Villefrance wrote:

> "Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
>
> Var der nogen der fik gjort en god handel? Synes selv jeg fik et godt
> stativ.

Der var ikke meget mere at komme efter. Så et Manfrotto 055 PRO med
hovede var det eneste gode tilbud, og det var kun nede i tyskerpriser.

Fra : AS

Dato : 04-06-05 09:56

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Der var ikke meget mere at komme efter. Så et Manfrotto 055 PRO med
> hovede var det eneste gode tilbud, og det var kun nede i tyskerpriser.

Var der noget fra Nikon til rimmelige priser?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 10:52

"AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> Var der noget fra Nikon til rimmelige priser?

Ja, vi fik da lov til at lege lidt udendørs med en 600 mm f/4 tele til
40.000,-

Mvh. Claus Petersen

Fra : AS

Dato : 04-06-05 11:35

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote in message

> "AS" <ars@TrasH.net> skrev i en meddelelse

> Ja, vi fik da lov til at lege lidt udendørs med en 600 mm f/4 tele til
> 40.000,-

Det er ikke rimmeligt, hvis det koster _så_ meget at lege...

Var der f.eks. 70-200 VR eller til køb? evt pris?
Hvad med 200-400 f4 til at lege?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-06-05 12:59

AS wrote:
> Var der f.eks. 70-200 VR eller til køb? evt pris?

Ja. Jeg prøvede den på mit Fuji S3pro, men blev ikke synderlig
imponeret. Synes at Sigmas 70-200 er mindst lige så hurtig, og med
mindre man lider af spasmer i armen, så synes jeg VR er stært
overvurderet. De kunne lave den til 15800 igår.

> Hvad med 200-400 f4 til at lege?

De havde en 80-400, men jeg prøvede den dog ikke.

Mht. 600mmm f4 tele - http://fish.iddx.net/600mm.jpg

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : AS

Dato : 04-06-05 15:52

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> wrote in message

> [...]
> mindre man lider af spasmer i armen, så synes jeg VR er stært
> overvurderet. De kunne lave den til 15800 igår.

Prisen er god nok, som i Danmark, men kan findes billigere udenfor.
Jeg har prøvet den lånt fra en bekendt. Kan godt klares skarpt 1/30-40 @ 200
mm med lidt træning.

> Mht. 600mmm f4 tele - http://fish.iddx.net/600mm.jpg

Tak for linket. Kameraet ser godt ud monteret på denne objektiv.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-06-05 17:15

AS wrote:
> Tak for linket. Kameraet ser godt ud monteret på denne objektiv.

Godt = lille

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se