/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Problemmer med motor :-(
Fra : Junk


Dato : 01-06-01 14:39

Jeg har lige fået en ny cykel, en Kawasaki Kz900 Ltd Årg 76. Problemmet
ligger i at motoren lyder lidt mærkelig. Jeg har lige skiftet tændrør og
platiner, platinerne skulle være stillet rigtig. Men jeg synes den lyder
lidt hård i motoren, lige som om den kun køre på 3 cylinder Jeg var ude
og køre ca 5 Km og regnede med at motoren var rimelig varm, men da jeg kom
hjem og gasede op, røg det ud af udstødningen (Rimelig sort røg).Efter og
have kørt maks. 10 Km er tændrørerne helt sorte, synes jeg da ikke skule
være normalt. Kaburaterne har været skildt ad og renset.
Skal lige siges at motoren kun skulle have kørt 8000 Km

M.V.H
Per
Som gerne snart vil ud og køre igen



 
 
Henry (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 01-06-01 14:42

> Jeg har lige fået en ny cykel, en Kawasaki Kz900 Ltd Årg 76. Problemmet
> ligger i at motoren lyder lidt mærkelig. Jeg har lige skiftet tændrør og
> platiner, platinerne skulle være stillet rigtig. Men jeg synes den lyder
> lidt hård i motoren, lige som om den kun køre på 3 cylinder Jeg var
ude
> og køre ca 5 Km og regnede med at motoren var rimelig varm, men da jeg
kom
> hjem og gasede op, røg det ud af udstødningen (Rimelig sort røg).Efter og
> have kørt maks. 10 Km er tændrørerne helt sorte, synes jeg da ikke skule
> være normalt. Kaburaterne har været skildt ad og renset.
> Skal lige siges at motoren kun skulle have kørt 8000 Km
>
Tjek, luftvejene og chockeren til at begynde med.

Er det iorden, så lugter det af forkert dysning - er der et specielt
omdrejningstal det er galt ved?

Tomgang ?
< 5000rpm?
> 5000rpm?


mvh
Henry



Junk (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Junk


Dato : 01-06-01 15:10


> Tjek, luftvejene og chockeren til at begynde med.
>
> Er det iorden, så lugter det af forkert dysning - er der et specielt
> omdrejningstal det er galt ved?
>
> Tomgang ?
> < 5000rpm?
> > 5000rpm?
Synes mest den lyder lidt speciel nede ved tomgang og op til 3000 - 4000rpm.
Vil prøve og tjække chockeren, dysning ved jeg ikke helt, for da jeg var ude
og prøve den, synes jeg den kørte fint :-/



Henry (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 01-06-01 15:15

> Synes mest den lyder lidt speciel nede ved tomgang og op til 3000 -
4000rpm.
> Vil prøve og tjække chockeren, dysning ved jeg ikke helt, for da jeg var
ude
> og prøve den, synes jeg den kørte fint :-/

Det må være enten for meget benzin, for lidt luft eller manglende
forbrænding.
Vær helt sikker på at chokeren (eller kablet) ikke hænger.

Henry



Fam. Lindschouw (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Fam. Lindschouw


Dato : 01-06-01 17:28


Prøv at mærke på dine forrør, om der er et der er koldt. Den røg kan være
uforbrændt benzin hvis der er en cyl. der ikke tænder, du nævner selv 3 cyl
på et tidspunkt.

Er du 100 på din tændings-rækkefølge, efter skift af tændrør ? har selv
byttet dem om ved fejltagelse.

8000km 1976 hmmm

Ole

"Junk" <per.j@iname.com> skrev i en meddelelse
news:9f85pc$t08$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har lige fået en ny cykel, en Kawasaki Kz900 Ltd Årg 76. Problemmet
> ligger i at motoren lyder lidt mærkelig. Jeg har lige skiftet tændrør og
> platiner, platinerne skulle være stillet rigtig. Men jeg synes den lyder
> lidt hård i motoren, lige som om den kun køre på 3 cylinder Jeg var
ude
> og køre ca 5 Km og regnede med at motoren var rimelig varm, men da jeg
kom
> hjem og gasede op, røg det ud af udstødningen (Rimelig sort røg).Efter og
> have kørt maks. 10 Km er tændrørerne helt sorte, synes jeg da ikke skule
> være normalt. Kaburaterne har været skildt ad og renset.
> Skal lige siges at motoren kun skulle have kørt 8000 Km
>
> M.V.H
> Per
> Som gerne snart vil ud og køre igen
>
>



Armand (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-06-01 10:09


Junk <per.j@iname.com> skrev i en news:9f85pc$t08$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har lige fået en ny cykel, en Kawasaki Kz900 Ltd Årg 76.
Problemmet
> ligger i at motoren lyder lidt mærkelig. Jeg har lige skiftet tændrør
og
> platiner, platinerne skulle være stillet rigtig. Men jeg synes den
lyder
> lidt hård i motoren, lige som om den kun køre på 3 cylinder

Er du sikker på at det ikke er fordi at den vitterligt kun kørte på 3
cylindre?
Konstanteres ved forsigtigt at føle på (ved!) forrørene, evt sprøjte
vand på det enkelte forrør og se om det damper/syder.

Hvad med den bensin du bruger: Er den HELT frisk??
Dagens bensin bliver hurtigt gammelt og mister boost'en hvis det lagres
blot en
anelse luftigt!

Er platinerne efterchecket med et stroboskob??

Røg fra udstødningen:
Indtørrede ventilstyrspakninger? - Hvilket bestyrkes af at det langtfra
er en ny motor, trods det lave km-tal!
Prøv at få en makker til at køre bag dig og se om den ikke oser grundigt
ved en solid motorbremsning (= flere nedgearinger!)!?
Ligeledes vil det højere vacuum ved indsugningsventilerne få den til at
trække olie forbi ventilstammen og med i cylinderen, og hvis ikke at
olien umiddelbart lader sig forbrænde herunder vil den ose betragteligt
når der gives gas istedet!

Jeg skal nok vaske munden i sæbe herefter - men min private Peugeot 405
har dette som typefejl(!) og under et besøg hos løverne i Givskud, hvor
hele turen foregik i tomgang, lignede landskabet i mine spejle et
sceneri fra det gamle østgrænse lige efter murens fald, hvor Trabanterne
holdt i kilometerlange stinkende og osende køer

--
Armand





Junk (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Junk


Dato : 02-06-01 22:03

Jeg vil prøver og tjække.....Siger mange takker for svarerne

Hilsen Per
Der håber snart han kommer ud og køre
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9faap7$cep$1@news.cybercity.dk...
>
> Junk <per.j@iname.com> skrev i en news:9f85pc$t08$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har lige fået en ny cykel, en Kawasaki Kz900 Ltd Årg 76.
> Problemmet
> > ligger i at motoren lyder lidt mærkelig. Jeg har lige skiftet tændrør
> og
> > platiner, platinerne skulle være stillet rigtig. Men jeg synes den
> lyder
> > lidt hård i motoren, lige som om den kun køre på 3 cylinder
>
> Er du sikker på at det ikke er fordi at den vitterligt kun kørte på 3
> cylindre?
> Konstanteres ved forsigtigt at føle på (ved!) forrørene, evt sprøjte
> vand på det enkelte forrør og se om det damper/syder.
>
> Hvad med den bensin du bruger: Er den HELT frisk??
> Dagens bensin bliver hurtigt gammelt og mister boost'en hvis det lagres
> blot en
> anelse luftigt!
>
> Er platinerne efterchecket med et stroboskob??
>
> Røg fra udstødningen:
> Indtørrede ventilstyrspakninger? - Hvilket bestyrkes af at det langtfra
> er en ny motor, trods det lave km-tal!
> Prøv at få en makker til at køre bag dig og se om den ikke oser grundigt
> ved en solid motorbremsning (= flere nedgearinger!)!?
> Ligeledes vil det højere vacuum ved indsugningsventilerne få den til at
> trække olie forbi ventilstammen og med i cylinderen, og hvis ikke at
> olien umiddelbart lader sig forbrænde herunder vil den ose betragteligt
> når der gives gas istedet!
>
> Jeg skal nok vaske munden i sæbe herefter - men min private Peugeot 405
> har dette som typefejl(!) og under et besøg hos løverne i Givskud, hvor
> hele turen foregik i tomgang, lignede landskabet i mine spejle et
> sceneri fra det gamle østgrænse lige efter murens fald, hvor Trabanterne
> holdt i kilometerlange stinkende og osende køer
>
> --
> Armand
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste