iCal fra PC
Fra : Peter Binderup

Dato : 06-06-05 16:25

Nu hvor jeg lige har anslaffet mig min første mac så benytter jeg mig af
den gratis prøveperiode af .Mac

Når jeg logger på .Mac via en browser, så kan jeg ikke umiddelbart
opdatere min kalender. Er det kun muligt at opdatere iCal (online) fra
en Mac? I såfald er det desværre ikke ret anvendeligt for mig da jeg 8
timer om dagen sidder ved en Win XP.

/Peter

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 06-06-05 17:30

Peter Binderup <binderup@gmail.com> wrote:

> Er det kun muligt at opdatere iCal (online) fra
> en Mac?

Ja, det mener jeg (kender ikke iCal under Tiger).
Du kan kun abonnere og gennemse online.
--
Mvh. Poul

Fra : Peter Binderup

Dato : 06-06-05 17:39

Poul Skovmand Thingholm wrote:
> Peter Binderup <binderup@gmail.com> wrote:
>
> Ja, det mener jeg (kender ikke iCal under Tiger).
> Du kan kun abonnere og gennemse online.

Så har jeg lidt svært ved at se værdien af .Mac kalender. Nu er det jo
ikke alle der har en laptop med sig, eller har lyst til at installere
iCal på en arbejds computer

Hvis jeg sidder på arbejdet og vil opdatere min kalender fra min XP, så
skal jeg sende en mail hjem til mig selv og minde mig på at jeg skal
huske at opdatere kalenderen - kæden hopper da lidt af her.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-06-05 18:51

> [...]

> skal jeg sende en mail hjem til mig selv og minde mig på at jeg skal
> huske at opdatere kalenderen - kæden hopper da lidt af her.

Ja, der kan jo være forsk. ønsker til et program. Hvis du vil have en
online webkalender, er der jo fx. Jubii! - iCal ser jeg som en
desktop-kalender, der blot kan publiceres på nettet. Det er jo ikke alle
der kan være tilfredse / trykke ved en ren webbaseret kalender heller.

Fra : Peter Binderup

Dato : 06-06-05 19:13

Jens Rasmussen wrote:

> [...]
> desktop-kalender, der blot kan publiceres på nettet. Det er jo ikke alle
> der kan være tilfredse / trykke ved en ren webbaseret kalender heller.

Men hvis man skal se kalenderen som en desktop-kalender hvorfor skal man
så ikke se mail delen som en desktop mail?

/Peter

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-06-05 23:09

Peter Binderup <binderup@gmail.com> wrote:

Jeg skrev trykke og ikke trygge - det var sq da pinligt! Jeg må have
været utryk ved at bruge det udtryg.

> Men hvis man skal se kalenderen som en desktop-kalender hvorfor skal man
> så ikke se mail delen som en desktop mail?
Det forstod jeg ikke....?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-06-05 22:22

On Mon, 06 Jun 2005 18:38:50 +0200, Peter Binderup wrote:

> Hvis jeg sidder på arbejdet og vil opdatere min kalender fra min XP, så
> skal jeg sende en mail hjem til mig selv og minde mig på at jeg skal
> huske at opdatere kalenderen - kæden hopper da lidt af her.

Send en mødeindkaldelse i stedet for, så skulle det gå ganske
automagisk.

Følgende to sider kunne være interessante for dig:
http://support.microsoft.com/?kbid=218255

--
MVH
osv...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-06-05 22:24

On Mon, 06 Jun 2005 23:22:07 +0200, Frank E. N. Stein wrote:

> Følgende to sider kunne være interessante for dig:
> http://support.microsoft.com/?kbid=218255
Og nummer to:
http://www.scheduleworld.com/outlookInteroperability.html
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-05 21:35

In article <GcGdnfsQNMcg9znfRVnyvg@giganews.com>,
> [...]

> fra en Mac? I såfald er det desværre ikke ret anvendeligt for mig da
> jeg 8 timer om dagen sidder ved en Win XP.

Det er så generaliserende sagt. Den er måske ikke anvendelig for dig,
men den kan være glimrende for folk med andre behov end lige dine. Jeg
er således godt tilfreds. Min kone og jeg abonnerer på hinandens
kalendere. På den måde kan vi følge med i, hvad den anden skal. Vi har
så både en privat kalender hver og en fælles, der involverer hele
familien. I løbet af dagen bruger jeg en Palm. Når jeg kommer hjem,
synkroniserer jeg den med min iCal. Men jeg sidder heller ikke ved den
samme computer hele dagen, så jeg ville ikke have så meget gavn af at
have en kalender på en fast computer på arbejdet. Man må jo indrette
sig, som det er mest hensigtsmæssigt for en.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster