endnu en switcher
Fra : Peter Binderup

Dato : 05-06-05 11:02

Så fik jeg mig endelig taget sammen til at switche. Endda lidt før
tid, men da Fona i Århus havde en powerbook på udsalg med 2000 kr
rabat (G4 1,33) så slog jeg til.

Dommen: WOW

Jeg er virkelig imponeret over hvordan tingene virker - dog tog det mig
lidt tid at finde ud af hvordan man installerer programmer - det viste
sig at være så simpelt at det var det der forvirrede mig Det gik
dog hurtigt op for mig at Zend Studio ikke var helt tilfreds med at der
kun var 256 mb hukommelse så jeg har bestilt endnu 256 mb - jeg
overvejede om jeg skulle bruge mere på hukommelsen, men da denne
powerbook ikke er min primære arbejdsstation så besluttede jeg mig
for at 512 i alt var nok til at begynde med - desuden røg der lige en
Le Bag med i kassen.

Nu mangler jeg bare at sende min kvittering over til Apple så jeg kan
få Tiger for de 140 kr (jeg kunne ikke bruge deres online bestilling
da min Powerbook var llidt for gammel til det system).
Bestillingssedlen var dog ikke den nemmeste at finde - jeg måtte ringe
til Apple, som også indrømmede at de kunne godt bygge et
brugervenligt OS og gode PC'er (ja en Mac er også en PC), men de kunne
ikke finde ud af at lave brugervenlige websider.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-06-05 17:13

Peter Binderup <binderup@gmail.com> wrote:

> [...]
> lidt tid at finde ud af hvordan man installerer programmer - det viste
> sig at være så simpelt at det var det der forvirrede mig

Tillykke med den nye

jeg sidder og smiler over det du skriver, det er nemlig rigtigt!
Faktisk oplever jeg at mange spørgsmål (både fra andre og fra mig selv),
er nogle hvor løsningen ligger lige for næsen af een
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Per Madsen

Dato : 05-06-05 18:56

> [...]

> Så fik jeg mig endelig taget sammen til at switche. Endda lidt før
> tid, men da Fona i Århus havde en powerbook på udsalg med 2000 kr

herligt! Tillykke

Nu du skriver du er switcher, så tillader jeg mig lige at linke til
listen her:

http://android8.users.whitehat.dk/wordpress/index.php?p=255

Måske er der noget du kan bruge

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-06-05 12:51

Per Madsen skrev:

> http://android8.users.whitehat.dk/wordpress/index.php?p=255

Tak for det link, Per.
Jeg har længe søgt efter en god FTP-klient til OS X og ovenstående
link ledte mig på sporet af Transmit X, som ser ud til at kunne alt
det, jeg ledte efter (og mere til).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-05 19:04

> [...]

> brugervenligt OS og gode PC'er (ja en Mac er også en PC), men de kunne
> ikke finde ud af at lave brugervenlige websider.

Tillykke.

Det var en dum beslutning med 256 MB RAM

TAg en 512 elelrs braender du inde med en 256 en dag.

og 512 er heller ikke nok.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Peter Binderup

Dato : 05-06-05 19:13

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Tillykke.
>
> Det var en dum beslutning med 256 MB RAM
>
> TAg en 512 elelrs braender du inde med en 256 en dag.
>
> og 512 er heller ikke nok.

Jeg tror nu at til mit behov så er 512 nok. Jeg skal bruge denne her
Powerbook som en ekstra maskine jeg kan sidde med inde i stuen mens jeg
ser TV. Jeg kommer ikke til at skulle lave noget tungt grafik eller
talbehandlinger - det tungeste er nok at sidde med Zend Studio.

/Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-06-05 21:41

> [...]

> ser TV. Jeg kommer ikke til at skulle lave noget tungt grafik eller
> talbehandlinger - det tungeste er nok at sidde med Zend Studio.

Derfor boer dustadig investere i en 512 klods fremfor en 256

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling