Jeg kan ikke finde ud af det
Fra : Niels Poulsen

Dato : 04-06-05 08:32

næ jeg føler mig dum og ubruglig ikke gang koder kan jeg jeg finde ud af
næ jeg har fået et nyt mail program som hedder thunderbird og det kan
jeg heller ikke find ud af hvis der er en eller anden som har lig vide
på det område så lade høre fra dig

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 08:56

Niels Poulsen <niels-poulsen@c.dk> wrote:

> [...]
> næ jeg har fået et nyt mail program som hedder thunderbird og det kan
> jeg heller ikke find ud af hvis der er en eller anden som har lig vide

Helt galt kan det ikke være! Du har da fået postet ovenstående - og det
er mere end man kunne forvente, hvis Du intet kunne finde ud af.

Hvad er det konkrete problem?
--

Jens

Fra : Niels Poulsen

Dato : 04-06-05 09:20

Jens wrote:

> Helt galt kan det ikke være! Du har da fået postet ovenstående - og det
> er mere end man kunne forvente, hvis Du intet kunne finde ud af.
>
> Hvad er det konkrete problem?

Problemet er det at jeg ikke kan få fadt i seriverne

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 09:39

> Problemet er det at jeg ikke kan få fadt i seriverne

Du har i hvert fald fat i en news-server (Ellers kunne jeg ikke læse dit
indlæg).

Du har også kontakt til nettet (af samme årsag som ovenfor)

Spørgsmålet er så om Du ikke kan sende post - eller Du ikke modtager
post - eller begge dele?
--

Jens F

Fra : Niels Poulsen

Dato : 04-06-05 11:03

>Spørgsmålet er så om Du ikke kan sende post - eller Du ikke modtager
> post - eller begge dele?

igen af delen

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 12:33

> igen af delen

I menuen "Funktioner" vælger Du "Kontoindstillinger"

Du skal angive en udgående server (SMTP-server): Vælg dén, din
internetudbyder stiller til rådighed (Jeg tror "smtp.tele.dk" er en
mulighed).

Du skal også angive en indgående server - dén Du modtager post fra
(POP3-server). De hedder ofte noget med "mail", f.eks. "mail.c.dk".
Du skal trykke på "Tilføj konto".
Derefter skal Du angive dit brugernavn og adgangskoden til kontoen
--

Jens

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 17:05

> igen af delen

Prøv at downloade Thunderbird på dansk. Den er her

<http://152.163.212.246/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/1.0.2/mac/d
a-DK/Thunderbird%201.0.2.dmg>
--

Jens F

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 17:43

Niels Poulsen <niels-poulsen@c.dk> wrote:

For de (udover Niels), der vil have Thunderbird er her linket til de
forskellige versioner (sprog/styresystemer):

http://www.mozilla.org/products/thunderbird/all.html
--

Jens F

Fra : Carl Drud

Dato : 04-06-05 12:45

Jens wrote:

> Du skal angive en udgående server (SMTP-server): Vælg dén, din
> internetudbyder stiller til rådighed (Jeg tror "smtp.tele.dk" er en
> mulighed).

Næppe hvis det er TDC. Så er "astmp.mail.dk" et bedre bud.

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_11

Carl

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 13:40

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Næppe hvis det er TDC. Så er "astmp.mail.dk" et bedre bud.

Tak for præciseringen.
--

Jens F

Fra : Carl Drud

Dato : 04-06-05 17:38

Jens wrote:

> Tak for præciseringen.

Velbekomme. Bemærk også at SMTP server kræver godkendelse (brugernavn og
password).

Carl

Fra : Jens

Dato : 04-06-05 17:46

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Velbekomme. Bemærk også at SMTP server kræver godkendelse (brugernavn og
> password).

Tak. Det er da ellers sjældent - i hvert fald når det er selskabets egne
kunder. Men selvfølgelig udmærket når - og hvis - man kommer på nettet
via andre udbyderes net.
--

Jens F