Jump Menu
Fra : Jane :o)

Dato : 04-06-05 12:18

Hej

Jeg håber der er noget der kan hjælpe mig herinde.

Jeg har lavet en "jump menu" på min datters hjemmeside, hvor hendes
ynglings-link er samlet.

Jeg ønsker at når man vælger et af linkene, så hopper den på siden I en
BLANK side og ikke I den samme side.

Jeg har prøvet med target="_blank" o.sv... Men intet hjælper.

Den åbner I samme side uanset hvad jeg gør.

Er der en herinde der ved hvor nøjagtigt jeg skal gøre noget og hvad jeg
skal gøre, for at få mit ønske.

På forhånd tak

Mvh Jane

SIDEN ER:

http://www.natalies.dk

Menuen ligger til venstre på siden

Fra : Jane :o)

Dato : 04-06-05 12:28

Tilføjelse:

Der står følgende ved min menu:

<select name="menu2" class="Natalies"
onChange="MM_jumpMenu('blank',this,0)">

Jeg har selv rettet blank fra at være parent før... Meen det virker bare ik
alligevel.

Fra : Kasper Johansen

Dato : 04-06-05 14:03

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der en herinde der ved hvor nøjagtigt jeg skal gøre noget og hvad jeg
> skal gøre, for at få mit ønske.

Hej Jane.

Jeg kan se at du bruger et JavaScript til at åbne et nyt vindue.

Umiddelbart ser dit JavaScript sådan ud:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>

Den "redirecter" browseren, i stedet for at åbne et nyt vindue. Den korrekte
formel for at åbne et nyt vindue er:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function OpenNewWindow(url){
window.open(url, "_blank", "");
}
</script>

Hvis du skal have den nye funktion til at virke med din "select"-boks skal
du skrive følgende kode inden i "select"-tagget:
<select name="menu2" class="Nataliestekst"
onChange="OpenNewWindow(this.value);">

I stedet for:
<select name="menu2" class="Nataliestekst"
onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">

Jeg håber det hjalp dig.

--
Mvh Kasper Johansen