css fejl
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 10:36

I internet explorer bliver nogen af mine input felter gule ?
men i firefox ser det normalt ud.
jeg har engang brugt et gratis program som kunne se og redigere css filer
men kan nu ikke huske hvad det hedder
nogen som har en ide ang. programmet eller fejlen i min css
min css ser sådan ud :

BODY {
FONT-FAMILY: "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif;
FONT-SIZE: 8pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f;
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #e1e1e1;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #e1e1e1;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #8c8c8d;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #8c8c8d;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #efefef;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #efefef;
SCROLLBAR-BASE-COLOR: #efefef
; background-color: #FFCCCC
}
P {
FONT-SIZE: 8pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f
}
TD {
FONT-SIZE: 8pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f
}
TR {
FONT-SIZE: 8pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f
}
INPUT {
FONT-SIZE: 8pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f
}
TEXTAREA {
FONT-SIZE: 8pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f
}
SELECT {
FONT-SIZE: 9pt;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f
}
textarea {
font-family: "Trebuchet MS";
font-size: 11px;
background-color: #FFFFFF;
border: solid 1px;
border-color: #DBDBDB;
[...]
/*overflow:hidden;*/
}

select {
font-family: "Trebuchet MS";
font-size: 11px;
color: #000000;
background-color: #FFFFFF;
}
A:link {
COLOR: #4f4f4f;
TEXT-DECORATION: none
}
A:visited {
COLOR: #4f4f4f;
TEXT-DECORATION: none
}
A:hover {
COLOR: #000000;
TEXT-DECORATION: underline;
}
A:active {
COLOR: #4f4f4f;
TEXT-DECORATION: none
}
INPUT {
BORDER-RIGHT: 1px solid;
BORDER-TOP: 1px solid;
BORDER-LEFT: 1px solid;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f;
BORDER-BOTTOM: 1px solid;
BACKGROUND-COLOR: #efefef
}
SELECT {
BORDER-RIGHT: 1px solid;
BORDER-TOP: 1px solid;
BORDER-LEFT: 1px solid;
CURSOR: default;
COLOR: #4f4f4f;
BORDER-BOTTOM: 1px solid;
BACKGROUND-COLOR: #efefef
}
..box{
border : 2px dashed #4f4f4f;
background : #FFFFFF;
text-align : center;
}
..menutbl {
padding-top:0px;
padding-left:0px;
padding-right:0px;
border:0px;
}
..scroll{
height: 200px;
width: 235px;
overflow: auto;
background-color: #FFFFFF;
}

mvh
http://tjekmig.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-06-05 10:44

Buffy wrote:
> I internet explorer bliver nogen af mine input felter gule ?

> [...]

Smid det ud. Det er ikke valid kode, og virker ikke i andet en IE alligevel.

> INPUT {
> BACKGROUND-COLOR: #efefef
> }

Giver en lys gul baggrund på <input>

> SELECT {
> BACKGROUND-COLOR: #efefef
> }

Giver en lys gul baggrund på <select>

--
Benny Nissen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-05 14:32

Benny Nissen skrev:

>Smid det ud. Det er ikke valid kode, og virker ikke i andet en IE alligevel.

Korrekt, at det ikke er valid kode, men ikke korrekt, at det kun
virker i IE.

Konqueror viser farvede scrollbars og Opera i nyere versioner kan
sættes op til at vise dem.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-05 15:03

Benny Nissen wrote:

> Giver en lys gul baggrund på <input>

Nej, #efefef giver en lys grå baggrund - rød, grøn og blå er defineret ens.
Skal man have noget gult, skal blå nedtones i forhold til rød og grøn.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-05 11:15

Buffy skrev:

> I internet explorer bliver nogen af mine input felter gule ?

Har du Google Toolbar installeret? Får du fx også gule felter på siden
her: <http://www.elm.dk/ls2005/tilmelding/tilmelding.html> (telefon og
email hos mig).

Google Toolbar (GT) markerer selv inputfelter som den kan autoudfylde.
Det er sådan set en ganske smart funktion, og man bør i mine øjne ikke
prøve at blokere den. Men *hvis* man mener det er nødvendigt, kan man
skjule felterne for GT ved at give dem nogle mindre gennemskuelige navne
(GT kigger på navnet på inputfelterne, og ser om det svarer til en kendt
oplysning). Hvis man fx skriver <input name="tele"> i stedet for <input
name="telefon">, vil GT formentlig ikke opdage at det er et telefonfelt.

Du kan prøve TopStyle Light: <http://www.bradsoft.com/topstyle/>.

> nogen som har en ide ang. programmet eller fejlen i min css

Umiddelbart gætter jeg på Google Toolbar - jf. ovenstående. Men hvis det
ikke er det, vil det hjælpe med et link til din side. Det er langt
lettere at overskue end en masse css-kode i et news-indlæg.
Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-05 11:46

> Har du Google Toolbar installeret? Får du fx også gule felter på siden
> her: <http://www.elm.dk/ls2005/tilmelding/tilmelding.html> (telefon og
> email hos mig).

Aha det havde jeg åbenbart TAK for Svaret :)