Baggrunds billede der står stille
Fra : anders hermansen

Dato : 01-06-05 17:48

hej ..
jeg er ved at kode en side, med noget iframe.. mit
baggrundsbillede skal gerne stå stille.. derfor spørger jeg jer
til råds.. kan ikke huske koden ! :(

hvis du kan den så smid den
body {
   background-image:
url(file:///C|/Documents%20and%20Settings/Administrator/Dokumente
r/lorten_46.gif);
}
hva er det jeg skal skrive for at den er fast så kun teksen
bevæger sig ?

//herman !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-06-05 19:04

anders hermansen skrev:

> [...]
>r/lorten_46.gif);
>}
>hva er det jeg skal skrive for at den er fast så kun teksen

backgroumd-position: fixed

PS. Husk nu at rette stien, når du uploader siden.
--
Knud

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-06-05 10:53

Hej Anders!
> backgroumd-position: fixed

Knud mente selvfølgelig: background-position:fixed; (Men han er ved at være
gammel, så vi bærer over med ham...)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-05 11:33

Dennis Munding skrev:

>Knud mente selvfølgelig: background-position:fixed; (Men han er ved at være
>gammel, så vi bærer over med ham...)

Hvad mener du?
; er unødvendigt når det er den sidste i en css-definition, så
jeg mener f.eks.

body {background-image: url(billed.gif); background-position:
fixed}

Iøvrigt tror jeg nu nok spørgeren ved at, der skal bruges ;
mellem forskellige css-definitioner, så det var sådan set blot en
oplysning om, hvad det hedder.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-06-05 12:14

Den 05-06-05 12.33 skrev Knud Gert Ellentoft følgende:

> Hvad mener du?

At du er ved at være oppe i årene, men at vi godt kan lide dig
alligevel. Den kode, du angav, giver ikke det ønskede resultat, fordi
dine gigtplagede fingre ramte et "m" i stedet for et "n".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-05 12:33

Kim Ludvigsen skrev:

>At du er ved at være oppe i årene, men at vi godt kan lide dig
>alligevel. Den kode, du angav, giver ikke det ønskede resultat, fordi
>dine gigtplagede fingre ramte et "m" i stedet for et "n".

Kan åbentbart så ikke altid ramme de rigtige taster eller læse...
--
Knud