Samme sider på flere sprog
Fra : Søren Padkjær

Dato : 01-06-05 08:06

Jeg har en hjemmeside på 4 sprog, lavet med frames i FrontPage,
ialt ca. 50 sider per sprog. Jeg kender noget til html, men er
ikke ekspert.

Jeg vil gerne ændre siden til at være uden frames, f.eks. baseret
på design lavet i CSS . I den forbindelse søger jeg information
om hvordan jeg kan lave de ca. 50 tekstløse sider (med billeder,
grafik ol) og derefter indsætte de forskellige sprog, så
billedændringer sker automatisk på alle sprogversioner. Kan
billedtekster også styres centralt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Britt Malka

Dato : 01-06-05 13:22

On 01 Jun 2005 07:05:50 GMT, Søren Padkjær <sorpax@gmail.com> wrote:

>Jeg vil gerne ændre siden til at være uden frames, f.eks. baseret
>på design lavet i CSS .

Det kan jeg godt forstå. Der er himmelvid forskel på designet.

> [...]
>grafik ol) og derefter indsætte de forskellige sprog, så
>billedændringer sker automatisk på alle sprogversioner. Kan

Jeg kan fortælle dig, hvilket værktøj du kan bruge, men det kræver en
stor indsats hos dig.

Det, du søger, kan løses ved brug af PHP eller ASP. (Jeg foretrækker
PHP selv.) Det kan netop bruges til dynamiske sider, som faktisk er
det, du har brug for.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-06-05 16:38

Søren Padkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> grafik ol) og derefter indsætte de forskellige sprog, så
> billedændringer sker automatisk på alle sprogversioner. Kan

Skal de 50 sider se helt ens ud, bortset fra billeder ol, ja og så
selvfølgelig teksten, for så er det bare et spørgsmål om at lave en
master side og derefter gemme den 50 gange.

PerR

Fra : Christoffer

Dato : 01-06-05 17:49

> Skal de 50 sider se helt ens ud, bortset fra billeder ol, ja og så
> selvfølgelig teksten, for så er det bare et spørgsmål om at lave en
> master side og derefter gemme den 50 gange.
Ja, eller have en hovedside og have teksten til siden liggende i database,
og så have een side..

Fra : Søren Padkjær

Dato : 01-06-05 22:37

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Ja, eller have en hovedside og have teksten til siden liggende i database,
> og så have een side..

Nej, siderne er helt forskellige - se www.aalborg-massiv.dk.
mvh/Søren

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-06-05 23:51

Søren Padkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Nej, siderne er helt forskellige - se www.aalborg-massiv.dk.
> mvh/Søren

OK ja, det kan undre at man ikke har valgt at lave siderne med det samme indhold
helt gennemført, det ville klæde siden, man kan godt som svensker føle sig mindre
atraktiv som kunde, bare for at nævne et eksempel.
Efter min mening bør siderne laves ens på alle 4 sprog.

Men som udgangspunkt så er alle siderne "ens" for det er sat op på samme måde, så
hvis du laver en master med CSS, hvor du har en boks i toppen, en i til venstre
med menuen og så den store til indholdet, så har du masteren til alle sider.

Hvis du så ydermere har mulighed for at køre ASP eller PHP så kan du i en stor
udstrækning bruge include, og ja evt have teksterne at ligge i en database.
Men ok du kan godt lave det i ren HTML og CSS, men der er mere arbejde ved det.

PerR

Fra : Per Rasmussen

Dato : 01-06-05 23:44

> Ja, eller have en hovedside og have teksten til siden liggende i database,
> og så have een side..

Du skal jo alligevel lave en udgave af alle sider.

PerR