frames...
Fra : Christian Jensen

Dato : 27-05-05 10:41

Hej,
Jeg har lidt problemer med 3 frames som jeg har.. En højre, en
venstre og en midder frame....
Midderframes indeholder til tider så meget tekst at den bliver
længere end de to sider, som er height sat i css.
Er der en måde at få de 2 sider til at blive dynamisk lige så
lange som midderframen ??
Hilsen
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Foged.net

Dato : 27-05-05 10:51

Christian Jensen wrote:
> [...]
> længere end de to sider, som er height sat i css.
> Er der en måde at få de 2 sider til at blive dynamisk lige så

Well - det er lidt klodset, da måden du valgt at lave det på er lidt
svær at styre. Overvej evt at lave det om til CSS DIVs eller tables
(Begge dele er ret oplagt i dit tilfælde)

Anyway - nu var det jo ikke det du spurgte om

For det første er det altid en god ide at sende et link, gør det lettere
når man kan se hvad du snakker om.

Hvis du har lavet det i et frameset er svaret ned, da det er 3
uafhængige sider (hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, og ikek
kan se kode) Går ud fra at det er for at undgå at der er scroll i
midten? Kommer jo også an på skærmopløsning....

En simpel løsning (vil dog ikke direkte anbefale den fremfor ovenstående
forslag) er at du laver din frames som Iframes. så kan du styre
størrelsen på de forskellige sider... Det skaber tilgengæld lidt andre
problemer, da Iframen altid skal have den størrelse som den største side
har for at undgå scroll i framen, men tillade det på hele siden...

Men tænk lidt over det, håber det gav lidt svar.

Foged.net

--
http://foged.net

Design is an attitude!

http://netmedia.dk

If you write to me directly, remove [REMOVE] in my e-mail address.