Web-plads med flere HP´er ?
Fra : ab©

Dato : 27-05-05 08:43

Det kan sikkert lade sig gøre, at have både en startside med oversigt over
flere forskellige sider og samtidigt have siderne kørende, så der kan linkes
direkte til siderne uden om den førstnævnte oversigtsside - men hvordan gør
man ?

Skulle gerne opfattes sådan:

www.navn.dk

www.navn.dk/navn-1

www.navn.dk/navn-2

Uploader jeg bare siderne til underbiblioteker og lægger efterfølgende en
"menu-side" ud ?

Absolut novice / ab

Fra : Christoffer

Dato : 27-05-05 08:59

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> www.navn.dk/navn-2
>
> Uploader jeg bare siderne til underbiblioteker og lægger efterfølgende en
Ja, du uploader bare en mappe til din server med navnet som siden skal
hedde. Hvis du har kaldt mappen NySide vil adressen blive
www.domæne.dk/NySide/dinSide.html
-Læg mærke til jeg linker til din mappe, og til siden som ligger i mappen.
Det er muligt at lade slippe for at linke til dinSide.html ved at have en
index fil liggende i mappen. Kunne hedde index.html eller default.html, så
vil serveren selv finde frem til din index fil og du kan nøjes med at linke
til www.domæne.dk/NySide

Håber det var forståeligt
--
Christoffer

Fra : N/A

Dato : 27-05-05 13:35

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-05 13:35

Niels Nielsen skrev:

>Tak for dit svar - for lige at skære det ud, så kan jeg altså godt have
>index-filer liggende i flere biblioteker og et link til biblioteket vil
>reagere efter indholdet ?

Ja, er der ikke angivet noget filnavn i uri'en, så vil denåbne
den defaulte side, som oftest index.html, index.htm og ofte et
par stykker mere.

PS. Christiffer forslår som eksempel NySide, det er dårlig ide at
blande store og små bogstaver i mappe- og filnavne, da der i
langt de fleste tilfælde er forskel på store og små bogstaver på
en server.

Og blander man små og store bogstaver, så kommer man sikkert til
at lave fejl i en sti på et tidspunkt, så vær konsekvent og brug
altid små bogstaver.
--
Knud

Fra : Christoffer