Argumenter til byggedispensation
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 20:54

Vi skal til at søge om byggetilladelse til en overdækket indkørsel og et
cykelskur, som skal ligge op til skel. Dette kræver at man skal ansøge om
dispensation, som skal begrundes.
Er der nogle som har erfaring med, hvad det er for argumenter og særlige
forhold som vægter, når afgørelsen skal tages ved kommunen.

På forhånd tak

Mvh Bo og Tine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-06-05 22:11

> [...]
> Er der nogle som har erfaring med, hvad det er for argumenter og særlige
> forhold som vægter, når afgørelsen skal tages ved kommunen.

At du ikke har andre muligheder for at lave en overdækket indkørsel end lige
netop der. At cykelskuret ikke hensigtsmæssigt kan placeres andre steder, og
at naboen ikke får gener af hverken indkørsel eller skur - og i øvrigt ikke
vil modsætte sig byggeriet (skriftligt). At indkørsel ikke stikker alt for
meget ud i forhold til området/naboerne, eller måske ligefrem passer ind. At
dit byggeri ikke er til gene for hverken postbud, skraldebil eller andre,
der jævnligt kommer på matriklen. At det ikke genere udkig fra andre
bygninger, eller generer udsynet i et vejkryds.

Og så sidder jeg lige og tænker. En indkørsel, der er overdækket.........det
giver da ikke mening. Tænk over om kommunen også tænker sådan.

Mvh Maria

Fra : Helene og Lars

Dato : 07-06-05 07:35

Hej Bo og Tine

Hvilke bestemmelser skal I have dispensation fra?

MVH Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 19:20

Vi kommer over 12m bygningsvæg i området 0-2,5 m fra skel og det samlede
areal af bygningerne er over 50 m¨2.

Den overdækkede indkørsel er mere en carport til bil nr. 2

Mvh Bo og Tine