Berlin - undskylder hvis den har været pos~
Fra : Can

Dato : 06-06-05 17:15

Sender lige nedenstående igen, da jeg ikke kan se den er kommet frem før,
selvom jeg har hentet alle meddelser. Jeg har også forsøgt i dk.test, men
der kommer der heller ikke noget frem...

Hej NG

Vi er fire unge mennesker der overvejer at tage en uges tid til Berlin. Vi
har fundet nogle rimelige billige overnatningsmuligheder, men personligt
kender jeg ikke ret meget til Berlin udover "turist-tingene" såsom
Brandenburger Tor, den Platz og Aldor-holtellet (eller hvordan det nu
staves).

Er der nogle ting I vil anbefale man bare skal se/opleve/prøve? Enten i
Berlin eller i området (vi kører selv, så vi har bil til rådighed).

Jeg kiggede lidt på et kort, og kunne se at Polen ikke ligger så langt væk -
men er der noget på den anden side af grænsen der er noget værd at se? Vi
kunne jo evt. tage en dagstur væk fra Berlin - også for at få set noget
mere...

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 06-06-05 21:29

Can wrote:
> Sender lige nedenstående igen, da jeg ikke kan se den er kommet frem før,
> selvom jeg har hentet alle meddelser. Jeg har også forsøgt i dk.test, men
> der kommer der heller ikke noget frem...

Du kan ikke finde det, fordi du af en eller anden grund skrev i en anden
tråd.

Ca. 4/6 kl. 23.

Mvh. Jørgen

Fra : Can

Dato : 11-06-05 20:58

> Du kan ikke finde det, fordi du af en eller anden grund skrev i en anden
> tråd.
>

> Ca. 4/6 kl. 23.
>

> Mvh. Jørgen

Hej Jørgen

Det er mig så lidt en gåde - jeg kan godt finde mit indlæg ved en søgning,
men jeg kan ikke se hvilken tråd der er i. Hvis jeg kigger i sendt post,
står der også kun dk.fritid.rejse.

Og hvis jeg går online på tdc's sider, ser det ud til at det har sin egen
tråd.

Kan du se hvilken tråd?

Mvh
Thomas

Fra : Pedersen

Dato : 07-06-05 22:02

"Can" <Can@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er der noget på den anden side af grænsen der er noget værd at se? Vi
> kunne jo evt. tage en dagstur væk fra Berlin - også for at få set noget

Jeg har hørt om en eller anden restaurant dernede,
hvor alle tjenerne er blinde og alt serveringen foregår i total mørke.

Det skulle være en helt fantastisk oplevelse, har dog ikke prøvet det selv,
men dem der har siger kun godt om det.

Hilsen

Fra : Can

Dato : 11-06-05 21:06

> [...]
> hvor alle tjenerne er blinde og alt serveringen foregår i total mørke.
>
> Det skulle være en helt fantastisk oplevelse, har dog ikke prøvet det

Lyder spændende - fandt lige deres side: http://www.noctivagus.com

Ved ikke helt om det er noget - er da egentlig også lidt pebret - er det
ik...? Men kunne da godt være en mulighed - er da i hvertfald noget der ikke
er prøvet før

Fra : Jan

Dato : 09-06-05 17:37

Mon, 6 Jun 2005 18:14:46 +0200, "Can" <Can@invalid.com>;
<42a47672$0$6338$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>; <dk.fritid.rejse>:

>personligt
>kender jeg ikke ret meget til Berlin udover "turist-tingene" såsom
>Brandenburger Tor, den Platz og Aldor-holtellet (eller hvordan det nu
>staves).

Hotel Adlon.

>Er der nogle ting I vil anbefale man bare skal se/opleve/prøve? Enten i
>Berlin eller i området (vi kører selv, så vi har bil til rådighed).

Det er en mængde - afhængigt af hvad, I gerne vil se ...

-   i avisen Der Tagesspiegel <http://www.tagesspiegel.de> er der oplæg
for spadserture i byer i Mark Brandenburg på egen hånd; jeg kunne gerne
tænkt mig etpar af de ture hvis vi kommer derhen på efteråret.

-   man køber dagskort - eller 48-timers-kort - på lokaltrafikken hellere
end at køre bil i byen (der skal også parkeres!)

-   Brandeburger Tor, Rigsdagsbygningen, en eller flere
bådesightseeingsture;

-   Alexanderplatz, Potsdamer Platz, Hackescher Markt med Hackesche Höfe.

> [...]
>men er der noget på den anden side af grænsen der er noget værd at se? Vi
>kunne jo evt. tage en dagstur væk fra Berlin - også for at få set noget

Vi har bekendte i grænsebyen Schwedt (i Tyskland). De fortæller, at
fremmede biler i de polske grænseegne godt kan risikere at blive åbnet
af uvedkommende (men biler fra de tyske grænseegne går fri; man vil jo
ha' dem tilbage som kunder). Og iethvertfald norske biler skulle ifjor
ha grønt forsikringskort med, så det skal muligvis forberedes.

Ellers i omegnen:

-   Eberswalde, Skibsheveværket Niederfinow (i kanalsystemet mellem Oder
og Berlin).
-   Schwedt (nogle km sydvest for byen), udstillinger om naturreservatet
ved Oder.
-   Konsentrationslejren Sachsenhausen i Oranienburg.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Can

Dato : 11-06-05 21:10

--
> /jan

Hej Jan

Tak for forslagene - vi vil printe dem ud og se om vi kan få lavet en nogle
udflugter ud af det. Hvad mener du mere specifikt ang. det med Polen - lyder
mere som om vi skal holde os i Tyskland. Var nu mest tænkt som bare at komme
på den anden side, men vi kan da ligeså godt køre hen til nogle af de andre
byer i Tyskland.

Mvh
Thomas