undervogn og rust
Fra : kb

Dato : 06-06-05 12:40

Hej

Håber det er den rigtige gruppe jeg skriver i.

Jeg har kigget en lidt ældre mazda 626 fra 88 efter under bunden. Det
skal siges jeg er totalt bil noob. Jeg ved jo at biler der er så gamle
kan se slemme ud, og specielt vangerne kan være angrebet.

Grunden til mit spørgsmål er at jeg gerne vil vide, hvor slemt det skal
være før man bør få gjort noget ved det. Bilen her blev synes i oktober
sidste år uden fejl af nogen art.

Efter jeg har set den igennem synes jeg det ser rustent ud, men det kan
jeg ikke rigtig vurdere, ved godt det kan være svært at se på et
billede, men her alligevel et link til et jeg har taget.

Den liste der er ca 15 cm fra kanten er det vangen? den ser umiddelbart
noget rusten ud. Har prøvet at sætte en skruetrækker i, og den går
ihvertfald ikke igennem.

http://www.upitfree.dk/upload/files/bilbund.jpg

Mvh

klaus

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 12:59

> Jeg har kigget en lidt ældre mazda 626 fra 88 efter under bunden. Det
> skal siges jeg er totalt bil noob. Jeg ved jo at biler der er så gamle
> kan se slemme ud, og specielt vangerne kan være angrebet.

Vangerne er ikke særligt sarte på den bil - men det er tårnene, panelerne og
skærmkanterne bagi.

Undersøg tårnene MEGET grundigt - hvis de ikke er skiftet, så skal de snart
ordnes - det skal de på alle Mazda´er af den årgang.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : ChipMIK

Dato : 06-06-05 14:29

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Undersøg tårnene MEGET grundigt - hvis de ikke er skiftet, så skal de snart
> ordnes - det skal de på alle Mazda´er af den årgang.

FØJ for den lede...hvis du er noob vil jeg råde dig til at holde dig væk.

ChipMIK

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-06-05 18:50

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> snart
> ordnes - det skal de på alle Mazda´er af den årgang.

Det ser da ikke så slemt ud....
Men som Jan skriver: og det er vigtigt...UNDERSØG TÅRNENE!!
Benzintanken og påfyldningsrør er også i en elendig kvalitet.
Derudover er køleren et problem, for når den begynder at se slidt ud, er det
i virkeligheden første og eneste forvarsel om et snarligt kølerhavari..

Bilen kører rigtigt godt, især hvis du har fat i 2,0 modellen. 1,6 eren er
voldsomt bovlam, i retning af Ford'ske dimensioner..

Held og lykke
Michael