TDI - chipning eller boks?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-06-05 22:22

Jeg skal have enten en chip eller en boks sat i oliefyret.
men spørgsmålet er hvad skal man vælge?

Chip:
+Ikke synligt umiddelbart
+Giver lidt mere typisk
+Kan justere på flere parametre(?)

-Ikke nemt at pille ud

Boks:
+Nemt at pille ud

-Knap så meget effekt
-Nemt at spotte ved spontant SBI besøg el. andet.

Mit første bud ville være at sætte en boks i fordi det er mest praktisk hvis
det skal pilles ud igen.
Hvad ville i vælge - og hvorfor?

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-06-05 22:32

Dennis Pedersen skriver:

> Hvad ville i vælge - og hvorfor?

Boks. Let og billigt og til at fjerne igen.

Fås ofte med en "koneafbryder"...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-06-05 22:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Dennis Pedersen skriver:

> Boks. Let og billigt og til at fjerne igen.
>
> Fås ofte med en "koneafbryder"...

Sidst nævnte er jo ikke en helt uvæsentlig faktor når der skal vælges ;)

Må indrømme jeg også hælder lidt til boksen fordi det bare er clickedyclick
fordi bokstuning f.eks og så er den prut slået

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-05 12:08

> Boks. Let og billigt og til at fjerne igen.
>
> Fås ofte med en "koneafbryder"...

Så kommer spørgsmålet til 10mill.:
Hvad afbryder den?
1) Konen
eller
2) Virkningen af boksen

Dét er ikke uvæsentligt, IMO.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden nogen form for koneafbryder

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-06-05 12:34

Uffe Bærentsen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Så kommer spørgsmålet til 10mill.:
> Hvad afbryder den?
> 1) Konen
> eller
> 2) Virkningen af boksen
>
> Dét er ikke uvæsentligt, IMO.

Hvorfor skulle konen ikke køre med boksen i?
Min kvinde går da frisk til stålet.

Mvh
Roberto (kunne endnu ikke finde på at købe en oliebrænder)

Fra : ChipMIK

Dato : 06-06-05 12:42

Roberto Saldo wrote:

> Hvorfor skulle konen ikke køre med boksen i?
> Min kvinde går da frisk til stålet.
>
> Mvh
> Roberto (kunne endnu ikke finde på at købe en oliebrænder)
Samme her....hun siger det kilder i knæerne he he

ChipMIK

Fra : Aardvark

Dato : 06-06-05 23:57

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

> Hvorfor skulle konen ikke køre med boksen i?
> Min kvinde går da frisk til stålet.
>
> Mvh
> Roberto (kunne endnu ikke finde på at købe en oliebrænder)

Har boks i min 2.0 HDI. Min kone ved den er der, men tror aldrig min
kone har HAFT den over 80 km/t anyway.
Lader den stå på max og har vænnet mig til at mine kone ryster på
hovedet

/Aard

*** Pug. 306 2.0 HDI - 120 HK@267NM ***

Fra : Sune

Dato : 07-06-05 12:34

"Aardvark" <AardvarkFJERNES@AardvarkFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Har boks i min 2.0 HDI. Min kone ved den er der, men tror aldrig min
> kone har HAFT den over 80 km/t anyway.
> Lader den stå på max og har vænnet mig til at mine kone ryster på
> hovedet

Hvordan er brændstofforbruget ? Jeg har overvejet en boks til min 307 HDI.
Vh Sune

Fra : Aardvark

Dato : 09-06-05 21:27

"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in

> "Aardvark" <AardvarkFJERNES@AardvarkFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> [klip]
>
> Hvordan er brændstofforbruget ? Jeg har overvejet en boks til min 307
> HDI. Vh Sune

Uændret. Har dog for første gang kørt over 1000 km på en tank, det
gjorde jeg ikke før boxen (men er dog ikke sket siden såå...).

/Aard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-05 13:34

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Så kommer spørgsmålet til 10mill.:
> Hvad afbryder den?
> 1) Konen

Hvis der er for mange heste kan det ende med at være en "koneafbryder"
som du nævner..

> eller
> 2) Virkningen af boksen

Sætter man kontakten til inden konen låner bilen, kan man undgå 1

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-06-05 17:15

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> -Nemt at spotte ved spontant SBI besøg el. andet.
>

> Mit første bud ville være at sætte en boks i fordi det er mest

Helt klart og uden tvivl - chip, som er tilpasset bilen på rullefelt.

Har een gang købt en bil med boks. Den gav fint med hk, men drak som et
svin.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Aardvark

Dato : 06-06-05 23:58

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Helt klart og uden tvivl - chip, som er tilpasset bilen på rullefelt.
>
> Har een gang købt en bil med boks. Den gav fint med hk, men drak som
et
> svin.

Hvilken bil var det ? min kører det samme, og enkelte tankfulde har den
været over....

/Aard

Fra : Kim

Dato : 07-06-05 05:24

> et

> Hvilken bil var det ? min kører det samme, og enkelte tankfulde har den
> været over....

Så er du nok begyndt at køre pænere efter den har fået en box monteret :)
Mvh. Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-05 06:28

Aardvark wrote:
> Hvilken bil var det ? min kører det samme, og enkelte tankfulde har
> den været over....

Seat Alhambra 1,9 TDi, std. 115 hk, efter 145 hk.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-06-05 17:34

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Helt klart og uden tvivl - chip, som er tilpasset bilen på rullefelt.

Hvem er at anbefale her på vestkysten?
Eller skal man helt til scantune i galten for at få noget der duer?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-06-05 22:09

Dennis Pedersen wrote:
> Hvem er at anbefale her på vestkysten?
> Eller skal man helt til scantune i galten for at få noget der duer?

Det ville jeg vælge uden at tøve...

Det synes at KN filter importøren skulle være god også, hvis det skal være
vest på...