Udskiftning af pære i 206, akut hjælp ønsk~
Fra : JS

Dato : 05-06-05 21:41

Da højre pære var gået sig en tur, som det jo ofte ses på de kære Peugeot'er
søgte jeg efter hvilken type, der skulle bruges. H7 siger de fleste, så den
blev købt. Det er i øvrigt en '02 HDI
Da jeg fik afmonteret stikket så jeg at det var en pære med tre ledere, der
sidder i og H7'eren har kun to.
1: Første spørgsmål: Er det H4, der skal bruges? Fjernlyset virker i øvrigt
fint...

Jeg kom aldrig så langt som til at fjerne selve pæren, da jeg inden da fik
den til at virke ved at lirke med stikket. Nå, løs forbindelse tænkte jeg og
fik sat stikket lidt bedre fast. Efter at have kørt lidt i den opdagede jeg
at den igen ikke virkede, men denne gang kunne jeg ikke få den til at lyse
igen.
2: Er der nogen der har oplevet problemer med løs forbindelse i stikket?

Jeg forsøgte herefter at få løsnet fjederen, der holder pæren fast for at få
pæren ud, men uden held.
3: Hvordan %&¤%%"# får man den løs?

Håber at I vil hjælpe med svarene
Venligst, JS

Fra : alexbo

Dato : 05-06-05 22:10

"JS" skrev

> 1: Første spørgsmål: Er det H4, der skal bruges? Fjernlyset virker i
> øvrigt fint...
Ja

> 2: Er der nogen der har oplevet problemer med løs forbindelse i stikket?
Det er tråden i pæren der kan fange igen, det er derfor man i nogen tilfælde
kan få en pære til at lyse ved at slå på lygten.

> Jeg forsøgte herefter at få løsnet fjederen, der holder pæren fast for at
> få pæren ud, men uden held.
Der er flere udformninger af den fjeder der holder pæren, men de fungerer
alle ved at have 2 arme der presser pæren ind mod fatningen, den skal ud af
låsen foroven og vippes ned.

mvh
Alex Christensen

Fra : JS

Dato : 05-06-05 22:30

> [...]
> alle ved at have 2 arme der presser pæren ind mod fatningen, den skal ud

Mange tak for hjælpen.