så 3 gamle biler i køge
Fra : Christian

Dato : 05-06-05 21:06

Hejsa alle

Jeg var inde i en lagerhal i køge hvor der stod 3 rigtig gamle biler.

Det var tre forskellige modeller og den ene lignede en ford model a !! og de
to andre så udsom om de var samme alder.

Er der nogle her som kender noget til dem ??
Har hørt om en som opbevaret dem

Ved i hvad f.eks en Ford model a koster ??

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 07:52

> Ved i hvad f.eks en Ford model a koster ??

Har set et par stykker som blev handlet til omkring de 70.000 Kr, men jeg
ved ikke hvilken stand de var i. Jeg har intet begreb om hvad sådan noget
liebhaver er værd.
Ford A er en rigtig fé bil, især hornet

--
Tom

Fra : Kim

Dato : 06-06-05 11:35

> Ford A er en rigtig fé bil, især hornet

Er det ikke kun på Fyn de er fé'e ??

Mvh, Kim

Fra : Christian

Dato : 06-06-05 16:13

okay de her var rigtig "søde" med håndsving og kun dør i højreside da rattet
sad i vejen på forsædet

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 18:19

"Christian" <christianpoulsen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> okay de her var rigtig "søde" med håndsving og kun dør i højreside da
> rattet
> sad i vejen på forsædet

hehe, det skulle efter sigende være en fin måde at brække en tommelfinger på
hvis man drejer for langsomt rundt på håndsvinget og den slår tilbage. Har
aldrig selv prøvet at start en bilmotor pr. håndkraft.

--
Tom

Fra : Christian

Dato : 06-06-05 18:52

hehe sjovt

Kan man overhovede få indregistret en ford model a fra omkring 1905-15 i dk
?

Fra : Peter C:\\

Dato : 06-06-05 19:30

> hehe sjovt
>
> Kan man overhovede få indregistret en ford model a fra omkring 1905-15 i
> dk

Nej det bliver svært, da den først kom i 1928
(Der var også en Ford der hed A-model i 1903, men da den var åben kan det
ikke være den)
Du kan sagtens få indregistreret en Ford A i Danmark. Selv model T (fra
1908-27) kan indregistreres i DK.

--
MVH Peter C:\
´96 Corolla eller ´69 Firebird ...... afhængig af vejret !

Fra : Christian

Dato : 06-06-05 21:26

Hmm det var fordi jeg har været inde på en side hvor der var en ford
tidslinje og de biler jeg så mindet om model a den tidlige model

Nu har jeg dog kiggede lidt mere og den ene var helt sikkert en 1925 Ford
"New Model" T, Tudor Sedan

De to andre virkede ældre!

Christian

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-06-05 15:29

> hehe, det skulle efter sigende være en fin måde at brække en tommelfinger

> hvis man drejer for langsomt rundt på håndsvinget og den slår tilbage. Har
> aldrig selv prøvet at start en bilmotor pr. håndkraft.

Ikke noget problem når man har lært at holde rigtig på håndsvinget,
tommelfingeren på samme side som de andre fingre, så sker der ikke noget ved
at den sparker bagud/op

Det stunt med tommelen laver man kun en gang, så lærer man det

--
Hans L. Jørgensen (alias OZ1GVJ) Horsensvej 94, Tebstrup 8660 Skanderborg
Mail.: oz1gvj@XXXqrz.dk eller oz8pac@XXXqrz.dk

Fra : Peter C:\\

Dato : 06-06-05 19:41

> Ved i hvad f.eks en Ford model a koster ??

Det kommer jo meeeeeget an på hvilken stand den er i.

I det nyeste nummer af Veterantidende er der en 1930 Ford A 2-dørs "Totalt
renoveret" til 62.000,-