Bullguard + Freeware Programmer
Fra : SB

Dato : 05-06-05 16:45

Jeg bruger Bullguard, og er godt tilfreds med den. Jeg regner også med
at den finder det den skal + der er indbygget firewall i den, og derved
undgår man at bruge flere programmer til at sikre sig.

Indtil vider har jeg ikke benyttet muligheden for at lave backup på
Bullgurad's hjemmeside, da jeg er lidt utryk ved at lægge ens dokumenter
ud på nette (indtil vider laver jeg en backup på CD-RW, og det har
fungeret fint), men er der nogen som har erfaringer med dette?

Og et andet spørgsmål, jeg kan godt lide at prøve forskellige
programmer, som jeg finder rundt omkring + også programmer med trail
versioner, da det er rart at se om man kan bruge dem til noget inden man
køber dem.

Men kan man overhovedet være sikker på at der ikke gemmer sig virus
eller trojaniske filer i de forskellig programmer, og i givet fald er
der en måde man kan undgå dette?

SB

Fra : Anders Lund

Dato : 05-06-05 17:01

SB wrote:
> Men kan man overhovedet være sikker på at der ikke gemmer sig virus
> eller trojaniske filer i de forskellig programmer, og i givet fald er
> der en måde man kan undgå dette?

Nej, du kan ikke være sikker på at der ikke gemmer sig noget snavs i
sådanne programmer.
Måden du kan sikre dig på, er ved kun at benytte programmer fra steder
du kan stole på. Fx vil download.microsoft.com være mere attraktiv end
haxor.evilbrainkiller.ru.
Scan tingene for virus - det giver ikke 100% sikkerhed, men der er nogle
ting som bliver sorteret fra her.
Hvis nogen har vedlagt kildekoden til programmet, kan det også være et
sted man kan kigge. Compile selv programmet ud fra kildekoden.
Start ikke ukendte programmer med en bruger med administrator rettigheder.

Der findes andre måder, men der er ikke en enkelt metode som giver dig
100% dækning. Men den første og anden jeg har nævnt, giver i hvert fald
en god portion sikkerhed.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-06-05 14:44

Anders Lund wrote:
> [...]
[snip af gode raad]
> Der findes andre måder, men der er ikke en enkelt metode som giver dig
> 100% dækning. Men den første og anden jeg har nævnt, giver i hvert fald
> en god portion sikkerhed.

Alternativt kan du bruge vmware eller lignende til at koere en sandkasse
med en windowsinstallation, hvor du tester software. Bemaerk, at dette
ikke er en erstatning for at foelge Anders' raad.

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : SB

Dato : 07-06-05 19:33

Tak for svarerne, det var sådan set også det jeg selv regnede med. Det
er altid en fordel at tænke sig godt om, og jeg regner ikke med at jeg
har noget snavs på min PC, da jeg er rimeligt forsigtigt.

Men angående Bullguard, hvad med sikkerhede på de filer man uploader?

SB

Fra : Anders Lund

Dato : 07-06-05 20:27

SB wrote:
> Men angående Bullguard, hvad med sikkerhede på de filer man uploader?

Uploader? De er vel kommet fra din harddisk ... og når programmet som
skal uploade det åbner filen for at uploade den, scanner Bullguard den.
Altså, hvis Bullguard har realtime scanning og er sat til at scanne den
filtype som du uploader.