VISA chipkort på Samos
Fra : Rasmus S.

Dato : 05-06-05 16:39

Hej,

Skal til Samos i uge 28 (Kokkari).

Har hørt at det nye VISA/dankort m. chip er stortset ubrugeligt dernede,
deres automater vil stortset kun "æde" de gamle VISA kort?

Nogle der kan kommentere det ?

Mvh

Rasmus

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-06-05 21:29

Hej

"Rasmus S." <rasmusstubertFJERN@hotmail.com> wrote:

>Skal til Samos i uge 28 (Kokkari).

>Har hørt at det nye VISA/dankort m. chip er stortset ubrugeligt dernede,
>deres automater vil stortset kun "æde" de gamle VISA kort?

>Nogle der kan kommentere det ?

Jeg var dér i September sidste år, lige efter at jeg havde fået det nye
chipkort, og jeg oplevede ikke nogen problemer med at bruge det i
diverse ATM maskiner på Samos.

Go' tur !

--
M.v.h. Ole ®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Kim Malchau

Dato : 13-06-05 20:26

On Sun, 5 Jun 2005 17:38:54 +0200, "Rasmus S."
> [...]

>Har hørt at det nye VISA/dankort m. chip er stortset ubrugeligt dernede,
>deres automater vil stortset kun "æde" de gamle VISA kort?

Var dernede i slutningen af maj. Jeg oplevede ingen problemer i
Karlovasi.

Mvh
Kim

--
Cool Drinks ad libitum: http://drinks.vedduhvad.dk

Fra : Kim Aagaard

Dato : 14-06-05 12:09

Hej Rasmus,

Det er rigtigt at der for et lille års tid siden var store
problemer med at bruge nye dansk chip kort i udlandet (primært
fordi de udenlandske systemer ikke var sat op til udløbsdatoer
meget langt ude i fremtiden 2012) derfor blev mange betalinger
afvist....Dette er dog ikke gældende mere, du kan i 99% af alle
tilfælde bruge dit kort...

Men for at være på den helt sikre side er det altid godt at sats
på to heste (anskaf et alternativt kreditkort fx. diners,
mastercard, eurocard, american express o.lign.) i så fald er der
ikke nogle problemer.

En sidste ting med visa kortet er at der er et betalingskort og
ikke et kreditkort. forskellen er at betalingskortet tjekker at
der er dækning og reservere et beløb med det samme. Kreditkortet
har man normalt op til 30 dage kredit. Og på VISA kortet er der
også et max beløb på, jeg merer det er, 20.000 kroner pr. måned.

Men god tur
og tag bare visa korte med