Afmontering af håndtag til vinduesopruld p~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-06-05 16:10

Så kom den nye bil i hus - det endte med en Leon tdi.
Her i weekenden har jeg været igang med den helt store gang adskildelse for
at montere anlæg - men jeg kan saten dytmer ikke finde ud af få afmonteret
vinduesoprul i bag.

selve "håndtaget" er støbt ud i et så man kan ikke vippe toppen af som jeg
har set på flere passater. Man kan heller ikke bare hive lige ud (been there
done that - stadigt helt blå i hovedet).
Så hvordan satan får man det skide håndtag af? :)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr

Fra : alexbo

Dato : 05-06-05 16:36

"Dennis Pedersen" skrev

> Så hvordan satan får man det skide håndtag af? :)

Ikke ved at bande i hvert fald, men ved at tænke sig om.
Der er flere muligheder, her er et par stykker.
Den store ring er en lås der holder rudesvinget, den kan køre sidelæns.
En lille lås bag den store ring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-06-05 17:49

On Sun, 5 Jun 2005 17:35:45 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>Der er flere muligheder, her er et par stykker.
>Den store ring er en lås der holder rudesvinget, den kan køre sidelæns.

Jeg ved ikke om jeg skriver det samme som dig her Alex..

"Pynteringen" ind mod beklædningen er låsen.
Ta' ved ringen og skub den sideværts, modsat knoppen, eller omvendt.

Sådan er det på en Fabia.. Så mon ikke også på en Leon ?!?

MVH
Kent Glerup

Fra : alexbo

Dato : 05-06-05 18:41

"Kent Glerup" skrev

> Jeg ved ikke om jeg skriver det samme som dig her Alex..

Det gør ikke noget, hvis Dennis ikke forstår det ene forstår han måske det
andet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-06-05 21:57

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Kent Glerup" skrev

> Det gør ikke noget, hvis Dennis ikke forstår det ene forstår han måske det
> andet.

Joe :)
Ah den vej havde jeg slet ikke tænkt på det - det må straks prøves når det
bliver lyst!
Boksede godt nok noget hvor jeg ikke kunne lure systemet - men nu i siger
det er jo egentlig logisk nok. Jeg var ved at være bange for man skulle have
fat i selve akslen inde bag beklædningen eller sådan noget skummelt..

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-06-05 22:17

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> Så kom den nye bil i hus - det endte med en Leon tdi.

Lige et tillægsspørgsmål - hvordan får man smartest et power kabel ind i
kabinen i 25kvadrat størelsen.
Jeg har luret lidt på¨at trække den ind sammen med de øvrige power kabler
der kommer ind under instrument bordet. Men det er godt nok ikke nemt at få
en søgefjeder igennem hverken uden fra motorrummet eller inde fra kabinen.
Er der en prop eller et andet godt sted at køre den ind? (i pug'en var det
et super sted at bore den ind lige bag handskerummet lige umiddelbart kan
jeg ikke komme til her?)