[GPS] Garmin eMap vs eTrex Vista
Fra : Henrik Olsen

Dato : 01-06-01 12:04

Nogle meninger om eMap vs. eTrex Vista til motorcykelbrug?

Skærmen på Vistaen er meget lille, men til gengæld skarpere (højere
opløsning). Men nok vigtigst, Vistaen er vandtæt, det er eMapen ikke.

Hvad siger eMap-brugere til eventuelle problemer med fugt/regn?

Begge modeller kan monteres med holdere fra f.eks.
http://www.cycoactive.com/gps/gps_mounts.html. Umiddelbart troede jeg ikke
at eTrexen kunne få ekstern strøm med tilsynede godt fra Touratechbeslaget.

Der vel ikke tilfældigvis en BMW K100RS-bruger, som har monteret en GPS. Vil
gerne høre lidt om erfaringer/muligheder.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 01-06-01 14:14

> Men nok vigtigst, Vistaen er vandtæt, det er eMapen ikke.
>
>Hvad siger eMap-brugere til eventuelle problemer med fugt/regn?
Jeg har en Emap, jeg har ikke været ude og køre i så meget regn.
Men noget vand kan den klare.

jeg havde lagt den i kortholderen(i min tanktaske), fint nok. Man skulle
bare tørre dråberne af plasticen, så kunne man godt se ned til Emapen. MEN..
Jeg havde ikke liget tænkt på at lynlåsen ikke er vandtæt Så jeg hældte
lige en ½ liter vand ud af tasken da jeg kom hjem. Og Emapen har ikke taget
skade. Men det er selvfølgelig ikke sikkert at den holder til det i længden.

Mvh

Tim
GS500E

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-06-01 19:27

MEN..
> [...]
taget
> skade. Men det er selvfølgelig ikke sikkert at den holder til det i

Tim tim tim tim dog....
så kan du lære det POLLE!!!

Mvh.
Kim
GS500E

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-06-01 21:06

På denne side kan du se hvilke standarder bl.a. eMap og eTrex Vista opfylder
m.h.t. vandtæthed ("Etanchéité"):
http://www.discount-marine.com/comp_gps_select.cfm?selctref=all og på denne
side kan du se hvad de forskellige standarder betyder:
http://maphost.dfg.ca.gov/adt/faq.htm#garminipx

m.v.h.
Henning