Trykprøvning af flaske
Fra : Martin Larsen

Dato : 05-06-05 15:15

Hej,

Når nu ens flaske er ved at have passeret "Mindst holdbar til..." hvordan
sender man den så til trykprøvning og hvad koster det?

Pft.

Martin

Fra : Flemming Jensen

Dato : 05-06-05 16:52

Martin Larsen wrote:

> Når nu ens flaske er ved at have passeret "Mindst holdbar til..." hvordan

Når det gælder trykflasker er det faktisk "højest holdbar til ..."
Flasken skal, uanset dato for næste prøvning, trykprøves hvis der er
mistanke om at den er blevet skadet.

> sender man den så til trykprøvning og hvad koster det?

Aflever flasken til et dykkercenter, eller et firma der servicerer
brandslukkere. En 15l dykkerflaske vil koste ca. 250kr alt incl.

--

Flemming

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 05-06-05 19:15

Mine flasker skulle have været trykprøvet for et halvt år siden og de holder
stadig... Underligt...

Fra : Flemming Jensen

Dato : 05-06-05 20:29

Claus Grell Hansen wrote:
> Mine flasker skulle have været trykprøvet for et halvt år siden og de holder
> stadig... Underligt...

I Norge skal dykkerflasker trykprøves hvert andet år. Hver gang jeg
krydser grænsen undrer jeg mig over at flasker, der dermed har forældet
trykprøvning, ikke eksploderer. ;)

Flemming