Skærme
Fijala 3554
Køb af discount TFT
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-06-05 12:47

Hej

Jeg vil til at skifte skærmene ud herhjemme fra CRT til TFT. Jeg skal
bruge 3 stk. 17", og de skal helst være sorte / sølv. Skærmene skal
bruges til webprogrammering (photoshop, flash, kodning), net-surf samt
diverse småting - altså, ingen spil!

Jeg har samlet sat 6000,- af til skærmene, og jeg er udemærket klar
over, at jeg IKKE får en Royce til de penge. Men hvad er det bedste
køb af 3 skærme indenfor den prisramme?

Philips - 1676,-

Acer - 1595,-

Samsung - 1746,-

Andre og bedre bud?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-06-05 16:46

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> Jeg har samlet sat 6000,- af til skærmene, og jeg er udemærket klar
> over, at jeg IKKE får en Royce til de penge. Men hvad er det bedste

Jeg har kun erfaring med Acer AL1715S og Samsung 710V, hvor jeg
kan anbefale begge skærme. Personligt ville jeg dog vælge Samsung
skærmen, da jeg er af den erfaring at farverne står bedst i den skærm.

Ønsker du også højttalere i skærmen, kan du se på Acers AL1715MS:

Eller Samsungs 710 M:
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Fam.Merrild

Dato : 05-06-05 21:22

Hej
køb samsung
har nu købt 3stk acer 1715
alle med pixelfejl
købte så 3stk samsung
ingen fejl

Fra : CopyCat

Dato : 06-06-05 16:16

> køb samsung
> har nu købt 3stk acer 1715
> alle med pixelfejl
> købte så 3stk samsung
> ingen fejl

Se., det er noget man kan bruge til noget ..

~~Frank .,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-06-05 16:30

CopyCat wrote:

> Se., det er noget man kan bruge til noget ..

Men Samsung har fx også 3 års onsite garanti, det har Acer ikke...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : CopyCat

Dato : 06-06-05 16:52

> Men Samsung har fx også 3 års onsite garanti, det har Acer ikke...

3 års onsite ., kan man jo ikke bruge til noget., hvis deres pixel garanti
ikke gælder alle modellerne ..

~~Frank .,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 15:27

CopyCat wrote:
> 3 års onsite ., kan man jo ikke bruge til noget., hvis deres pixel
> garanti ikke gælder alle modellerne ..

Jo, du får 3 års fuld garanti og ikke kun ½år som normalt... Det er da
meget prisværdigt i mine øjne. Du skal ikke bevise noget som helst, de
ombytter bare skærmen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : CopyCat

Dato : 07-06-05 15:34

> Jo, du får 3 års fuld garanti og ikke kun ½år som normalt...

Det hjælper jo stadig ikke noget hvis man køber en Discount skærm -., som
ikke er dækket af deres Zero Bright Garanti ..

Svjh så de eneste modeller der bliver nævnt på samsungs hjemmeside nogen af
de dyreste modeller...

~~Frank.,

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 21:34

CopyCat wrote:

> Det hjælper jo stadig ikke noget hvis man køber en Discount skærm -.,

En garanti er en garanti.
Jeg tror du har misforstået ordet discount, Bo mener såmænd bare er det
er skærme i den billige ende af prisskalaen...

> som ikke er dækket af deres Zero Bright Garanti ..

Det hjælper ikke på pixelfejl nej, men på andre defekter gør det da!

> Svjh så de eneste modeller der bliver nævnt på samsungs hjemmeside
> nogen af de dyreste modeller...

Ja, kun nogle få af deres skærme har den udvidede pixel garanti.
710V har dog 3 års garanti:
http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft17/710v.asp
Citat:
'Garanti: 3 års on-site garanti'

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : CopyCat

Dato : 09-06-05 15:33

> Ja, kun nogle få af deres skærme har den udvidede pixel garanti.
> 710V har dog 3 års garanti:

Ja ., det kan jeg så forstå nu at du mener ., men det jeg kommenterede i
første omgang var pixelfejl på skærmene ..

Og ud fra den betragning som jeg gjorde i inlægget fra "Fam. Merrild" i
denne tråd., så er der større chance for at få en Acer skærm med fejl end en
Samsung ..

Hvis der imod der havde været pixelfejl på Samsung skærmene ., så ville
'Zero Brigt Pixel" jo ikke hjælpe en dyt, fordi ., den garanti er der jo
ikke på Samsung 'i den billige ende af skalaen' / discount skærme ..

~~Frank .,

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-06-05 18:38

[...]

>Jo, du får 3 års fuld garanti og ikke kun ½år som normalt... Det er da
>meget prisværdigt i mine øjne. Du skal ikke bevise noget som helst, de
>ombytter bare skærmen...

... så det du anbefaler, Michael, er, at at købe 3 stk. af
nedenstående..? er du sikker på de 3 års garanti? det skal lige
nævnes, at jeg IKKE har brug for indb. højttalere..

Link: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119691

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-06-05 21:32

Bo Kamp Dudek wrote:
> .. så det du anbefaler, Michael, er, at at købe 3 stk. af
> nedenstående..?

Ja, det er nogle rigtig gode skærme til prisen.

> er du sikker på de 3 års garanti?

110%, tjek selv Samsungs egen side, edbpriser.dk og forhandlernes sider.

> det skal lige nævnes, at jeg IKKE har brug for indb. højttalere..

Okay, det er der heller ikke i denne skærm.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-06-05 22:19

[...]

>Ja, det er nogle rigtig gode skærme til prisen.

har hermed bestilt 3 stk. af slagsen hos GetMore, som jeg har rigtigt
gode erfaringer med..

så er det bare at håbe, at de lander inden weekenden.. ;) takker for
rådene..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-06-05 11:45

Bo Kamp Dudek wrote:
> har hermed bestilt 3 stk. af slagsen hos GetMore, som jeg har rigtigt
> gode erfaringer med..

Jeg ved det er lidt sent, men læs lige denne tråd:
http://kortlink.dk/u65

> så er det bare at håbe, at de lander inden weekenden.. ;) takker for
> rådene..

Det var så lidt, jeg håber du bliver glad for skærmene.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 08-06-05 13:02

[...]

>Jeg ved det er lidt sent, men læs lige denne tråd:
>http://kortlink.dk/u65

ach ja, den er sgu grim! hmmmm.. mine gode erfaringer består
udelukkende i hurtig levering..

3 gange har jeg bestilt produkter hos dem (lasertoner, vga adapter,
somewhat) og alle 3 gange er disse blevet leveret dagen efter.. ehm..
men jeg har aldrig været ude i noget reklamationsræs..

jeg ved ikke, hvad der er det bedste nu.. det er måske nok bare, at
modtage skærmene og håbe, at der aldrig bliver reklamationer over
dem.. ehm..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : K.

Dato : 08-06-05 14:39

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
>

> jeg ved ikke, hvad der er det bedste nu.. det er måske nok bare, at
> modtage skærmene og håbe, at der aldrig bliver reklamationer over
> dem.. ehm..

Det bedste er naturligvis at afbestille skærmene.
Derved gør du både dig selv og andre en tjeneste.
For den slags firmaer skal ikke støttes.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-06-05 07:46

[...]

>Det bedste er naturligvis at afbestille skærmene.
>Derved gør du både dig selv og andre en tjeneste.
>For den slags firmaer skal ikke støttes.

mon ikke der bliver ENDNU mere rod ud af at afbestille, når
bestillingen er foretaget med Dankort, og beløbet ER trukket?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Thomas G

Dato : 10-06-05 08:35

> mon ikke der bliver ENDNU mere rod ud af at afbestille, når
> bestillingen er foretaget med Dankort, og beløbet ER trukket?

Jeg er ikke 100% sikker ... men jeg mener ikke de må trække beløbet før du
har modtaget skærmene ?

Du kan evt. henvende dig i Banken og bede dem tilbageføre betalingen ... og
efterfølgende kan du lade være med at hente / modtage den eventuelle pakke
der måtte komme til dig.

mvh Thomas G

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-06-05 10:16

Thomas G wrote:
> Jeg er ikke 100% sikker ... men jeg mener ikke de må trække beløbet
> før du har modtaget skærmene ?

Jeg er heller ikke sikker, men mon ikke de må trække pengene når skærmen
sendes?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 10-06-05 11:43

[...]

>Jeg er heller ikke sikker, men mon ikke de må trække pengene når skærmen
>sendes?

jeg er HELT sikker.. de må trække pengene så snart de har pakket og
sendt skærmene.. ikke nødvendigvis når jeg har modtaget dem..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-06-05 16:28

Fam.Merrild wrote:
> køb samsung
> har nu købt 3stk acer 1715
> alle med pixelfejl
> købte så 3stk samsung
> ingen fejl

Det er en ringe sammenligning, i den butik jeg arbejder i har vi solgt
mere end 30 Acer skærme og jeg har ikke set en eneste fra 1715 serien
med pixelfejl.
Jeg har derimod set en Samsung 172X med pixelfejl (inden de lavede deres
udvidede pixelgaranti).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Peter T.

Dato : 08-06-05 09:18

Bo Kamp Dudek leverede følgende historie fra de varme lande:

> Acer - 1595,-

Jeg har købt 2 stk Acer AL1714 til DTP og grafik, som jeg er utrolig godt
tilfreds med - pris kontra kvalitet. Og i modsætning til fam. Merrild har
jeg ingen pixelfejl haft. Jeg havde dog også lavet en aftale med butikken
om at kunne bytte skærmene, hvis de havde pixelfejl.

--
Peter T.

Har I bemærket at Anders And ikke mere siger "UAKK!! UAKK!!" ?