Nye knive til plænetraktor
Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-06-05 12:26

Hej,

Jeg har en Husqvarna Rider 11 som skal have nye knive - der står
"Husqvarna AB 506 969" på kniven, og der er to styk i klipperen.

969 er med forbehold, da den er ret rusten og det er lidt svært at se
hvad der står.

Hvor køber man billigst dem mon??

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 20:19

Hej du

Prøv www.maegaard.com
Der købte jeg mine(ganske vist til en Craftsmann), dem kunne jeg ikke finde
billigere andre steder.

Jesras

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-05 07:32

Hej,

On Sat, 4 Jun 2005 21:19:03 +0200, <n> wrote:

>Prøv www.maegaard.com
>Der købte jeg mine(ganske vist til en Craftsmann), dem kunne jeg ikke finde
>billigere andre steder.

Jep - det ser meget rimeligt ud - jeg prøver ham!

Ret irriterende... Overså en sten som af en eller anden grund var
havnet i græsset, så nu har jeg en halvt klippet plæne og to kvæstede
knive

** Lars

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 06-06-05 07:33

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message

> Ret irriterende... Overså en sten som af en eller anden grund var
> havnet i græsset, så nu har jeg en halvt klippet plæne og to kvæstede
> knive

Du kan ikke bare slibe dem?

Vh, Lars.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-06-05 07:58

Hej,

On Mon, 6 Jun 2005 08:32:52 +0200, "Lars Bonnesen" <none@invalid>
wrote:

>Du kan ikke bare slibe dem?

Jeg tvivler desværre - de er slået skæve og rammer hinanden når de
roterer.

** Lars

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-06-05 22:20

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

> Jeg tvivler desværre - de er slået skæve og rammer hinanden når de
> roterer.

Så tag dem af og ret dem, og slib dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-05 07:46

Hej,

On Mon, 6 Jun 2005 23:19:35 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Så tag dem af og ret dem, og slib dem.

Jeg har ikke værktøj til hverken at rette eller slibe dem, så det er
ikke helt så nemt som det umiddelbart lyder...

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-06-05 07:51

Hej,

On Sun, 05 Jun 2005 13:25:38 +0200, Lars Knudsen
<larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:

> [...]
>"Husqvarna AB 506 969" på kniven, og der er to styk i klipperen.
>969 er med forbehold, da den er ret rusten og det er lidt svært at se

Så fik jeg købt et nyt sæt knive. Efter at have snuset lidt rundt
fandt jeg ud af at de kostede cirka 1000 kroner for et sæt i DK for
originale Husqvarna knive(!) ihvertifælde de par steder jeg hørte mig
for.

Den anbefalede site kunne skaffe nogen uoriginalt til 300 kroner, men
disse skulle så tilpasses lidt for at passe.

Endte med at købe dem hos Nils Larssons Maskinsservice i Helsingborg -
sådan en helt almindelig forhandler/service sted - der kostede to
originale Husqvarnaklinger 408 svenske (cirka 330 danske). Og da jeg
alligevel bor i Sverige var det ikke det store problem
transportmæssigt

Men undrer mig nu alligvel over den afsindigt store prisforskel - de
kostede rent faktisk TRE GANGE så meget hos dem jeg spurgt på i
Danmark.

Og nu klippper vi så græs igen!

** Lars