Kan I hjælpe ?
Fra : AEK

Dato : 05-06-05 12:00

Hejsa.

Jeg har købt en scooter ( Susuzi Zillion ) hos en privat person, for en uge
siden.
Jeg har købt den som beset uden garanti - har dog smidt et indlæg hos jura
for at spørge til, om jeg har nogle rettigheder.

Den kører fint - dog går den i stå i tide og utide - for derefter ikke ville
starte.
Jeg har en kammerat,der har forstand på scootere - han har renset
karburatoren, som var beskidt - uden effekt.
Tændrør er ny/e.

Har I et forslag til, hvad der kan være galt ?

Venlig hilsen,
Anja.

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan du
betyde en verden til forskel."

Fra : Peder\(2770\)

Dato : 05-06-05 15:27

Fugt i ledninger/stikforbindelser!

Fra : AEK

Dato : 05-06-05 16:25

"Peder(2770)" skrev i en meddelelse

> Fugt i ledninger/stikforbindelser!

Tak for dit svar
Det undrer mig blot, at den vil starte igen, når den har stået stille i et
par timer.
Så kan jeg starte forfra med stop, når jeg er ude at køre, trække den hjem
mv.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 05-06-05 17:04

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Har I et forslag til, hvad der kan være galt ?

Jeg har rodet en del med en suzuki scooter (godt nok en mc) hvor kablet til
olie doseringen hang.
Det gjorde at maskinen stoppede midt i kørslen og efter 5 min. kunne den
køre vidre.
Det "sjove" var at den opførte sig som om den manglede benzin/møg i
karburatoren. I virkeligheden manglede den olie i benzinen.

Så prøv evt. at hælde lidt to-taks olie direkte i benzin tanken.

NB jeg aner ikke om din scooter også er med sådant et arrangement til olie
doseringen, eller om den er 2 -takter, men jeg tror det, og nævner derfor
muligheden.
mvh tp

Fra : AEK

Dato : 05-06-05 17:43

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> NB jeg aner ikke om din scooter også er med sådant et arrangement til olie
> doseringen, eller om den er 2 -takter, men jeg tror det, og nævner derfor
> muligheden.

Under sædet er et sted, hvor der skal olie i ( ved siden af, hvor man hælder
benzin ).
Og der er olie på.
Inden jeg prøver at hælde lidt olie i tanken, vil jeg lige have en snak med
sælger.
Men tak for svaret.

Jeg har købt den hos en forhandler - dog ikke af forretningen- men en af
dennes mekanikere privat.
Da jeg stod dernede kommenterede jeg, at der kom MEGET røg fra udstødningen.
Samt man kun kunne starte med selvstarter, når man gav lidt gas samtidigt.
Svaret fra dem var, at det skyldtes, den havde stået stille i lang tid hos
forrige ejer. Det ville ophøre ( i følge dem ) når jeg havde kørt på den et
stykke tid - den skulle lige igang igen.
Det tog jeg for gode ord - forventer ligesom, at mekanikere ved, hvad de
har med at gøre.
Der kommer stadig meget røg fra udstødningen, ved elstarter skal jeg stadig
give gas - og nu det med, at den går i stå for mig.

Jeg er ved at få skviller i hovedet af den - og har kun haft den i en uge

/ Anja.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-06-05 21:22

> [...]
> karburatoren, som var beskidt - uden effekt.
> Tændrør er ny/e.
> Har I et forslag til, hvad der kan være galt ?

Det kan være "falsk luft", fugt i ledningerne, vand i tanken, vacuumslangen
er utæt og meget andet :)
Vand i tanken ordnes med karburatorsprit og vacuumslangen kontrolleres nemt
ved at se om der er revner på den, eller simpelthen skifte den :) Der er
ikke de store krav til en sådan slange, jeg bruger noget benzinslange fra
Biltema, det købes i længder af 1m, og du skal måske bruge 25cm.
Din kammerat ved sikkert hvor denne slange sidder på din scooter

Fra : AEK

Dato : 05-06-05 23:00

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Det kan være "falsk luft", fugt i ledningerne, vand i tanken,
> vacuumslangen er utæt og meget andet :)

Nååå, ikke andet .-)

/ Anja.

Fra : RpR

Dato : 06-06-05 15:21

> Nååå, ikke andet .-)

Hvis du bor i Sønderborg området kan jeg godt afse en time eller to til at
fortælle dig hvad problemet er

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : AEK

Dato : 06-06-05 17:00

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du bor i Sønderborg området kan jeg godt afse en time eller to til at
> fortælle dig hvad problemet er

Tusinde TAK for dit pæne tilbud - men bliver nødt til at takke pænt nej, da
jeg er bosat i vestjylland.
Jeg har i dag talt med Forbrugerstyrelsen - jeg har ingen rettigheder, når
det er privat køb.
MEN, jeg har talt med sælger, og han har lovet at kigge på den i morgen.

Så jeg håber og beder til, at det vil lykkedes ham at finde fejlen...ellers
er det penge ud af vinduet.
I dag vil den slet ikke starte - det går rigtig godt.....

Venlig hilsen,
Anja.

Fra : Peder\(2770\)

Dato : 07-06-05 19:08

Hvad blev udfaldet af dit besøg hos forhandleren?
Fik du fikset den?

Fra : AEK

Dato : 07-06-05 19:24

"Peder(2770)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad blev udfaldet af dit besøg hos forhandleren?
> Fik du fikset den?

I går ville den ikke starte med selvstarter Jeg fik talt med sælger,
som rådede mig til at prøve at hælde olie i tanken ( som også nævnt i
gruppen ).
Det er gjort, og jeg har kørt på den i dag Uden stop.....

Dog bliver den afhentet i morgen, da der er prob. med selvstarter.

/Anja -(som HADER motorkøretøjer og deres underlige ideer...der skulle være
køretøjer for typer som mig - og for dem, der har forstand på det ).

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-05 20:54

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> /Anja -(som HADER motorkøretøjer og deres underlige ideer...der
> skulle være køretøjer for typer som mig - og for dem, der har
> forstand på det ).

De findes skam også - de hedder fabriksnye med forhandlergaranti. Du
har netop købt en "til dem som har forstand på det"

MVH

Fra : AEK

Dato : 07-06-05 21:11

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> De findes skam også - de hedder fabriksnye med forhandlergaranti.

> Du har netop købt en "til dem som har forstand på det"

Jeps...det var, hvad kontoen kunne række til...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-06-05 01:16

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in news:42a5ff74$0$164
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeps...det var, hvad kontoen kunne række til...

Kender problemet ;)

Men nu spurgte du jo efter "en til sådan en som dig"

MVH

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 06-06-05 16:47

Hej Anja

Jeg har selv en AP50, som har haft det samme problem - eller i hvert fald
noget, der lignede. Løsningen bestod i udskifte en slange, der så vidt jeg
husker gik fra tanken eller karburatoren og bagud (vist nok en
udluftningsslange) da den var stoppet til med skidtr.

Håber du kan bruge det - og held og lykke.

CM