Adventist misbrug koster 3.5 mio dollars
Fra : Cyril Malka

Dato : 05-06-05 11:38

To tidligere lærer på Monterey Bay Academy (7. dages Adventister) gik
med til at betale 3,5 mio. dollars (småt 21 mio. kronder) for at få et
forlig. De to lærer blev sagsøgt af fem mænd som fortalte at de blev
misbrugt af skolens adventiste lærer i løbet af 1980'erne.

Sekten accepterede også at ændre skolens politik og at blive mere lydhør
over for rapporter om sex-misbrug.

- Jeg nægtede at diskutere penge med dem, sagde offeret, Michael Weston,
indtil de kan bevise over for mig, at der er været radikale forandringer
i skolens politik og hvis de kan bevise at de giver gratis psykologisk
hjælp til ofre for deres sex-misbrug i deres skoler og kirker.

Victor Elliott, sektens advokat, bekræfter at det er rent faktisk sket:
- Det, de har været udsat for her er 20 år gammel. Mange ting har ændret
sig.

Læs hele artikel (på engelsk) her:

http://www.montereyherald.com/mld/montereyherald/news/11815421.htm

--