6800 GT... strømforbrug
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 05-06-05 11:04

½øjs@
Jeg er ved at købe et Gigabyte GeForce 6800 GT 256Mb DDR3 ram.
Hvor meget bruger sådan en fætter? jeg synes at have hørt, det er
utilstedeligt meget.
Resten af maskinen er
AMD 2800+
1024 mb ram
TV tunerkort
DVD drev + brænder (2 enheder)
2 harddiske
Og for tiden et Fx5900XT kort
Og så en 400 w PSU
Kn PSU'en klare det, eller skal jeg til lommerne?

/Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 05-06-05 13:56

"/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Og for tiden et Fx5900XT kort
> Og så en 400 w PSU
> Kn PSU'en klare det, eller skal jeg til lommerne?

Det kan være i underkanten, da du har mange enheder og drev koblet på. Hvor
mange ampere er din PSU rated på 12V linien?
---
Mvh
Anders

Fra : Jakob M

Dato : 05-06-05 19:03

"/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> ½øjs@
> Jeg er ved at købe et Gigabyte GeForce 6800 GT 256Mb DDR3 ram.
> Hvor meget bruger sådan en fætter? jeg synes at have hørt, det er
> utilstedeligt meget.

55W på fuld knald.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/ati-vs-nv-power.html

Mvh
Jakob

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-06-05 00:04

Jakob M wrote:

> "/Ole (6000)" <ole_ryo_FJERN_@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> 55W på fuld knald.

HOLY CRAP!

Så tror fanden mit nye 6600GT bliver ked af det når jeg presser det
lidt. Ganske vist ikke et 6800GT men strømforbruget er vel i nabolaget.

Havde lidt en mistanke om det var der hunden lå begravet.
Vist seriøst på tide at skifte min, ellers ufattelig trofaste og
stabile, 230W NoName PSU ud med en lidt kraftigere.

Æv egentlig... den har ellers, stik mod alle råd og forudsigelser,
klaret min P4 2.53GHz, 2 HD, 2 CD-drev, div PCI kort og USB enheder samt
det løse, ganske problemfrit.

Fra : Jakob M

Dato : 06-06-05 14:25

> [...]
>
> Æv egentlig... den har ellers, stik mod alle råd og forudsigelser, klaret
> min P4 2.53GHz, 2 HD, 2 CD-drev, div PCI kort og USB enheder samt det

Det er vist undtagelsen der bekræfter reglen. Imponerende at den har kunnet
følge med så længe.

Mvh
Jakob

Fra : André Larsen

Dato : 06-06-05 15:37

det er ikke så meget hvor mange watt den er på, den skal bare kunne levere
mere end 18amp på 12v linien, så skulle det virke

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-06-05 20:26

André Larsen wrote:

> "Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> det er ikke så meget hvor mange watt den er på, den skal bare kunne levere
> mere end 18amp på 12v linien, så skulle det virke

Hvor får du lige 18Amp fra?

Nå men jeg var ude og smide 200 hårdt beskattede danske enkronestykker
efter en ny 400W strømforsyning
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74343 gudskelov sidder den
INDE i kabinettet).
Den giver ganske vidst kun 16A på +12v men det er også fløjtende
ligegyldigt har jeg nu fundet ud af.

For det løste naturligvis ikke problemet. Det ville jo have været nemt.
Stadig lock-up kort inde i 3DMark05's første test.

Alt overflødigt hardware såsom ekstra diske, CD-drev, floppe, PCI kort
osv osv blev pillet fra, så kun boot-HD, grafikkort og div. blæsere fik
strøm.
Starte 3DMark og samme lock-up.

Så blev jeg småsur og pakkede maskineriet sammen for at køre ud på mit
arbejde med den (her er bedre arbejdsbetingelser).
Kortet blev hevet ud og sat over i en standard IBM 8187-D2G
(http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quickPathEntry=8187-D2G).
Den har en 230W strømforsyning der giver 11A på +12v.
Til gengæld er bundkortet (naturligvis ;) Intel-baseret.

Og der spiller det bare.
Score på 3099 i 3DMark05 (om det så er godt eller ej?) og en max
temperatur på 60 grader under testen (Windows desktop vises mellem
test-skift, og der havde jeg driverens temperaturmåler fremme). Det var
så også i en åben PC.

Lidt Googlen rundt viser at det tilsyneladende er mit bundkort der er
synderen. Det er et SiS648 baseret P4S8X, og der er andre end mig der
har haft sjove udfordringer med det.

Så må nu prøve at se om SiS er så flinke at have opdateret deres chipset
og/eller AGP drivere. Asus er ikke kommet længere end BIOS version 1005
som er smidt på for længst.

Det er fedt at have PC

Fra : Lars Winther

Dato : 13-06-05 22:10

Hvor stor PSU skal jeg så have når jeg køber 2 * geforce 4 6800 ultra og har
en 3.8 AMD (overclocked til 4.2) 2 * vandkøling (GPUer den ene, den anden
CPU og alt andet) 2 drev 1 hardisk og div. casemod??????

og hvor meget svare 256 ddr3 ram til i normale ddr???