Biltræf i viborg, lidt billeder...
Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-05 00:00

Hej..

Ja jeg fik lige skudt lidt billeder i viborg her til aften. Det forgik i en
parkeringskælder, så lyset er ikke skide godt. Men tilgengæld var det
tørvejr :)

Billederne kommer sådan lidt ind i hinanden, det var ikke altid lige nemt at
få et billede af bilerne, med alle de folk rundt om, så jeg tog billederne
når bilen var "fri".

Billederne kan findes her(Fylder alt i alt 16MB):
http://www.seth-enoch.dk/Viborg/page_01.htm

Jeg optog lidt video også, men det blev ikke for godt(kræver Quicktime, og
fylder sammenlagt 52MB):
http://www.seth-enoch.dk/Viborg/vid/Video001.MOV
http://www.seth-enoch.dk/Viborg/vid/Video002.MOV
http://www.seth-enoch.dk/Viborg/vid/Video003.MOV

Politiet kom i starten, men efter 10-15min kørte de igen, og kom aldrig
tilbage. Folk opførte sig nogenlunde, dog er der altid de typer, der liige
skal køre råddent ind mellem alle os andre, tsk tsk tsk.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ulrich

Dato : 05-06-05 07:23

> [...]
> når bilen var "fri".
>
> Billederne kan findes her(Fylder alt i alt 16MB):

Normalt slører man nummerpladerne når man lægger pics på nettet.

--
Hygge Ulrich

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 05-06-05 07:47

On Sun, 5 Jun 2005 08:23:21 +0200, "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote:

>Normalt slører man nummerpladerne når man lægger pics på nettet.

Hvorfor gør man normalt det?

--
Henrik

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 08:25

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor gør man normalt det?

Det er kun pressen og medierne, som gør det, når der filmes til
streetrace, for så er de fleste biler knapt så lovlige, som loven
tillader, og ejerne kan identifiseres som de lovbrydere de er, når de
laver streetrace på offentlig vej uden tilladelse.

J.

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-05 09:23

Henrik Villadsen wrote:

> Hvorfor gør man normalt det?

Fordi det er høfligt overfor dem der ejer bilerne og gerne vil beholde
både biler og udstyr der er monteret der i.

Som andre i tråden her fortæller så er det på ingen måde umuligt at få
oplyst adressen der tilhører en nummerplade.

Der er trods alt ikke nogen grund til at lave en hel spiseseddel for
biltyvene, vel?

Så jeg opfordrer også Klaus G. til at sløre nummerpladerne eller hvis
han ikke gider det besvær, at tage dem væk fra nettet igen.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 10:24

> [...]
>
> Så jeg opfordrer også Klaus G. til at sløre nummerpladerne eller hvis
> han ikke gider det besvær, at tage dem væk fra nettet igen.

Skal vi så også til at sløre vores nummerplader når vi kører ude i
trafikken? :)
Der kan man vel også blive udset af de skumle personager.
Nummer 1 er vel at spørge om lov til at offentliggøre billede af andre og
deres biler inden man lægger dem ud på nettet.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 10:30

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42a2c49b$0$626$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> Nummer 1 er vel at spørge om lov til at offentliggøre billede af andre
> og deres biler inden man lægger dem ud på nettet.

Hvis billedet er taget i offentlig rum, altså hvor alle kan komme, så er
det ikke ulovligt at lægge på nettet uden at spørge de implicerede.
Det er vist en del af foto-lovgivningen, så hut jeg hvisker.

J.

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-05 10:40

Claus Petersen wrote:
> Skal vi så også til at sløre vores nummerplader når vi kører ude i
> trafikken? :)

Skal vi ikke aftale at jeg kommer hjem til dig og fotorgraferer
alle dine værdigenstande i dit hjem, der efter smider jeg billederne
på nettet, og på de billeder kan der tilfældigvis ses husnummer,
huset udefra, måske er vi så heldige at man endda på et af billederne
kan se vejnavnet, eller der ligger et eller andet som gør at man kan
finde din adresse på en eller anden vis.

Vil du være tryg ved det?

Det kan jo være lige meget, for folk kunne jo bare kigge ind
af dine vinduer til hverdag, ikk?

> Der kan man vel også blive udset af de skumle personager.

Selvfølgelig.

> Nummer 1 er vel at spørge om lov til at offentliggøre billede af
> andre og deres biler inden man lægger dem ud på nettet.

Ja, og det er almindelig høflighed at sløre nummerpladerne.

Undskyld at det lige er dit indlæg jeg besvarer på denne måde,
Claus *S*

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 11:09

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan se vejnavnet, eller der ligger et eller andet som gør at man kan
> finde din adresse på en eller anden vis.

Jeg tror ikke rigtigt, at du forstår forskellen på at tage billeder i
private hjem med angivelse af komplet adresse, og så det at tage et
billede af en flok biler på en P-plads, hvor reg.-numrene ikke er
slørede.
Hvem ejer for eksempel en bil med reg.-nr. US 22 846 ?

Desuden bliver der lagt masser af billeder på nettet, som er taget hos
private.
De er lagt på nettet af ejendomsmæglere, som gerne vil vise, hvordan
husene er indrettet.
Og det er ikke usædvanligt, at billederne viser endog både B&O-anlæg og
dyre tæpper m.m.
Husene er ikke svære at finde, når man ved, hvilken by og i hvilken
gade, de er taget.

Jeg har endnu ikke hørt, at folk bliver spurgt, før billederne lægges på
nettet.
Jeg er aldrig blvet spurgt, når jeg har haft et hus til salg.

J.

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-05 11:52

Jim wrote:
> [...]
> private hjem med angivelse af komplet adresse, og så det at tage et
> billede af en flok biler på en P-plads, hvor reg.-numrene ikke er

Jo, jeg forstår til fulde forskellen. Forstår du konceptet i at tage
hensyn til ikke at offentliggøre folks nummerplader når der er
generel koncensus blandt træffolk/bilnørder om at det er det
mindste man kan gøre for at sikre folks tryghed.?

Bortset fra det, hvis jeg har tilladelse til at fotografere i det
private
hjem, hvad er problemet så?

> Hvem ejer for eksempel en bil med reg.-nr. US 22 846 ?

Jeg har personligt ingen interesse i at gøre mig til løgner overfor
politiet for at finde ud af det, men jeg ved at det kan lade sig gøre.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-05 13:12

> [...]
> generel koncensus blandt træffolk/bilnørder om at det er det
> mindste man kan gøre for at sikre folks tryghed.?

Jeg vil da heller vide hvem der ejer denne:
VF 52 359 og hvor den kan findes.
Den har noget 'udstyr'.
PS: Det er en hvid 'deo

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 14:20

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil da heller vide hvem der ejer denne:
> VF 52 359 og hvor den kan findes.
> Den har noget 'udstyr'.
> PS: Det er en hvid 'deo

OK, det kunne være en af vennernes biler.

J.

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 14:19

> [...]
> generel koncensus blandt træffolk/bilnørder om at det er det
> mindste man kan gøre for at sikre folks tryghed.?

Hvad er det for en tryghed, du taler om?
Er det trygheden for ikke at komme i politiets søgelys, eller er det den
ubegrundede frygt for at omverdenen skal blive bekendt med
tilstedeværelsen af bilerne og deres ejere?

> Bortset fra det, hvis jeg har tilladelse til at fotografere i det
> private
> hjem, hvad er problemet så?

At få lov til at fotografere i et privat hjem er en ting, men at lægge
billederne på nettet er en anden.
Det hører bl.a. til loven om privatlivets fred samt fotolovgivningen.

> Jeg har personligt ingen interesse i at gøre mig til løgner overfor
> politiet for at finde ud af det, men jeg ved at det kan lade sig gøre.

Du kan finde ud af, at det er en Ford Mondeo ved at gå på bilsyn.dk.
Men hvis du har tid nok, vil du finde ud af, at den også er til salg hos
Rævhede.

Og her gør man ikke noget ud af at sløre nummerpladen.
Hvad er det, der er så farligt ved at vise sin nummerplade?

J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-05 13:04

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyre tæpper m.m.
> Husene er ikke svære at finde, når man ved, hvilken by og i hvilken gade,

Det har du helt ret i.
Derfor bliver det ikke gjort på den måde mere.
Der var for mange skumle personager der læste annoncerne,
for derefter at 'tage for sig af retterne'.

> Jeg har endnu ikke hørt, at folk bliver spurgt, før billederne lægges på
> nettet.

Jo, det er almindeligt nu at beboerne bliver spurgt.

> Jeg er aldrig blvet spurgt, når jeg har haft et hus til salg.

Hvor længe er det så mon siden.
Tyveknægtene af i dag, er ikke som BjørneBanden i Anders And

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 14:21

> [...]
>
> Hvor længe er det så mon siden.
> Tyveknægtene af i dag, er ikke som BjørneBanden i Anders And

Nok snarere som på Fred Flintstones... ;0)

Det er nogle år siden, jeg sidst havde hus til salg.

J.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 11:21

> [...]
> kan se vejnavnet, eller der ligger et eller andet som gør at man kan
> finde din adresse på en eller anden vis.

Næh det ville også være en underlig adfærd, for så overtræder du jo
ejendomsretten med mindre jeg har inviteret dig indenfor til formålet.
Hvilket jeg nok ikke ville gøre.

> Det kan jo være lige meget, for folk kunne jo bare kigge ind
> af dine vinduer til hverdag, ikk?

Igen, så skal man ind på min grund og så er man galt afmacheret.

> Selvfølgelig.

> Ja, og det er almindelig høflighed at sløre nummerpladerne.

Efter man har spurgt om lov!

> Undskyld at det lige er dit indlæg jeg besvarer på denne måde,
> Claus *S*

Alt i orden, jeg nakker dig en anden gang :)

Jeg synes der er forskel på om man bevæger sig ind på folks ejendom, eller
om man fanger dem i offentlig rum.
Under alle omstændigheder, ville jeg ikke offentliggøre billeder af folk og
deres biler uden de er indforstået.
Og jeg ville aldrig vise deres bils nummerplade.
Udelukkende for ikke at genere dem, uden dog at forstå al den ståhej der er
omkring det :)

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 10:25

> Fordi det er høfligt overfor dem der ejer bilerne og gerne vil beholde
> både biler og udstyr der er monteret der i.

Du mener altså, at de viste biler til dagligt aldrig kommer ud på vejen
men står i dagligstuen hos deres ejer, og at bilerne ville være udsat
for tyveri, hvis folk så dem på gaden?

> Som andre i tråden her fortæller så er det på ingen måde umuligt at få
> oplyst adressen der tilhører en nummerplade.

Sååå, hvem andre end politiet kan det?

> Der er trods alt ikke nogen grund til at lave en hel spiseseddel for
> biltyvene, vel?

Så skal de da købe sig en Skoda fra tiden før VW blandede sig.
Når man alligevel kører rundt i en larmende cirkusbil med med mere gejl,
end T. Hansen har på lager, så kan det være ligegyldigt, om nummerpladen
vises på billederne. For de kører vel også med nummerplade på ude i
trafikken..... eller gør de?

J.

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 15:55

Jim wrote:

> Sååå, hvem andre end politiet kan det?

En lille historie, som jeg ikke kan huske om jeg har skrevet her før?

Jeg blev en aften ringet op af en ældre dame, som bor et par blokke væk
fra mig.... "Ja, goddag, du taler med xxx, jeg bor henne i nummer yyy,
og ville høre om jeg kunne få dig til lige at komme forbi, da jeg gerne
vil stille dig et spørgsmål"... "øøøh, jo, det kan jeg vel godt"...
lettere forvirret!!

Jeg trasker derhen, og den ældre dame fortæller mig, at hun skal til at
flytte nogle møbler, og ville være ked af at ridse min nye bil, som står
på gaden... det er jo flinkt nok, men hvordan vidste hun det var min
bil?! Tjo, hun havde ringet til de søde politifolk i byen, og fået
adressen på personen der ejede bilen med mit reg.nummer

Sååå, go figure...

> J.

Lars B

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 16:07

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min bil?! Tjo, hun havde ringet til de søde politifolk i byen, og fået
> adressen på personen der ejede bilen med mit reg.nummer

Tja, det er ikke standard-politik hos vennerne.
Hvis man har været impliceret i et trafikuheld og derfor har brug for
modpartens navn og adresse, så kan du få det, men det sker gennem dit
forsikringsselskab.
Og så kræver det også en 100% identifikation, når man henvender sig.

J.

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 16:08

Jim wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, det er ikke standard-politik hos vennerne.

Muligt, men det beviser at det ud fra nummerpladen er muligt at finde
frem til en persons adresse, bare man har "sin historie" på plads...

> J.

Lars B

Fra : alexbo

Dato : 05-06-05 16:25

"Lars Jensen" skrev

> Muligt, men det beviser at det ud fra nummerpladen er muligt at finde frem
> til en persons adresse, bare man har "sin historie" på plads...

I Sverige sender man en sms til vejverket, så sender de navn og adresse på
ejeren.
Men de er heller ikke så bange for alting.

Vem äger fordonet?
Få svar snabbt via sms - 71456
Denna tjänst erbjuder dig att få upplysningar om ägaren till ett fordon via
sms. Tjänsten fungerar hos alla mobiltelefonoperatörer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 08:22

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> en

> at

> Normalt slører man nummerpladerne når man lægger pics på nettet.

Hvid de har noget at skjule ja..
Men det er vel lovlige biler, er det ikke?

J.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-05 09:01

> Normalt slører man nummerpladerne når man lægger pics på nettet.

Havde overvejet det, men eftersom det var et lovligt træf(uden race), og
politiet kørte efter kort tid, så fandt jeg det ikke at være noget problem.
Er jeg gået glip af noget?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ulrich

Dato : 05-06-05 09:08

> Havde overvejet det, men eftersom det var et lovligt træf(uden race), og
> politiet kørte efter kort tid, så fandt jeg det ikke at være noget
problem.
> Er jeg gået glip af noget?

Forestil dig jeg ser noget på din bil jeg gerne vil have,
har jeg nummerpladen kan jeg finde din adr.
Så du lige pludselig et sæt fælge eller anlæg fattigere.

Og nej, det ik svært.
Min kone har f.eks adgang, hun er ikke inden for policen.
Det heller ik umuligt at få adr fra policen,
selv de ikke må udlevere den.

--
Hygge Ulrich

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 09:20

> [...]
>
> Og nej, det ik svært.
> Min kone har f.eks adgang, hun er ikke inden for policen.
> Det heller ik umuligt at få adr fra policen,

Det må din kone heller ikke til dig, selv om hun arbejder i
forsikringsbranchen.
Jeg kan ikke se det er noget problem at nr.pladen vises, bilerne er jo låst
og kunne i princippet blive rippet nårsomhelst alligevel. Men en god alarm
kan da i hvert fald sikre at fælgene ikke bliver stjålet, for SÅ længe har
biltyve vist heller ikke is i maven.

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-05 12:14

Tom wrote:

> Det må din kone heller ikke til dig, selv om hun arbejder i
> forsikringsbranchen.

Hvis man har planlagt at stjæle noget fra en anden person, så betyder det
nok knap så meget, om man bryder loven ved at få udleveret en adresse ud fra
en nummerplade...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 14:30

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> nok knap så meget, om man bryder loven ved at få udleveret en adresse

Så kan man vel stille sig ved en hvilken som helst motorvejsbro og tage
et billede af hver lækre øse, man var interesseret i.
Og så var det bare at kontakte de rigtige informationskilder.
For nylig var der en udsendelse om en knægt, der spillede golf.
Forældrene havde bl.a. en gul Corvette med et reg.nr. jeg ikke lige
husker.
Men den er da til at finde, da det ikke var nogen hemmelighed, at de
boede i Nordsjælland og vist nok på Strandvejen.
Nu er der bare det, at folk med den type biler også har råd til at lukke
den ind om natten og slå alarmen til.
Den gennemsnitlige Brian har ikke de samme faciliteter til rådighed for
sin T.Hansen-overgejlede Pug 205 Lacoste med et lydanlæg, som fordobler
bilens værdi.
Men familien i Nordsjælland skal have deres Corvette i fred, som andre
skal have deres i fred.
Men man beskytter ikke sin bil ved at skjule nummerpladen på
internettet.

J.

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-05 22:13

Jim wrote:

> [...]
[kliiiiiip]
> Men man beskytter ikke sin bil ved at skjule nummerpladen på

Hvorfor sender du dette som et svar på mit indlæg? Dit indlæg har intet med
mit at gøre.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 09:09

> [...]
> når bilen var "fri".
>
> Billederne kan findes her(Fylder alt i alt 16MB):

Hmm, den røde st.car, er det PAVA som er igang med deres egen sponsorcar
udstilling her

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-05 18:12

>*Klip*En masse brok*Klip*

Så er alle nummerplader fjernet. Selv om jeg ikke kan forstille mig at
suspekte typer sidder hver weekenden aften og venter på billeder fra
biltræf, for de så kan finde ud af hvor de skal lave deres næste bræk...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 18:17

> Så er alle nummerplader fjernet. Selv om jeg ikke kan forstille mig at
> suspekte typer sidder hver weekenden aften og venter på billeder fra
> biltræf, for de så kan finde ud af hvor de skal lave deres næste bræk...

Næh, så skulle bilgalleriet også nedlægges da næsten alle gejlede biler er
at finde der og man heller ikke skal lede længe for at finde frem til
ejerne.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 18:19

> Så er alle nummerplader fjernet. Selv om jeg ikke kan forstille mig at
> suspekte typer sidder hver weekenden aften og venter på billeder fra
> biltræf, for de så kan finde ud af hvor de skal lave deres næste bræk...

Dygtig dreng - så er alle vist glade :)

Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-05 19:33

> Dygtig dreng - så er alle vist glade :)

Ja, og så kan det være folk kan komme med lidt kommentare omkring billederne
:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-05 20:30

Klaus G. wrote:
> Ja, og så kan det være folk kan komme med lidt kommentare omkring
> billederne :)

Den gamle VW er skide flot!

Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-05 21:22

> Den gamle VW er skide flot!

Bubbel, eller rugbrød? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-05 21:32

Klaus G. wrote:
> Bubbel, eller rugbrød? :)

Begge er nice, men rugbrødet er der godt nok potentiale i!