Sponsorcar
Fra : phk

Dato : 04-06-05 22:55

Nogen her der har nogen succes med sponsorcar?

Jeg synes de mails de sender lugter af at hive information ud af mig ....

--
Per, Esbjerg
Fjernbetjening komplet til låsning af f.eks. Ford´er

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-06-05 23:41

> Nogen her der har nogen succes med sponsorcar?
>
> Jeg synes de mails de sender lugter af at hive information ud af mig ....

Uden at kende mere til konceptet end Google kan fortælle, vil jeg mene det
skyldes at hvis de ikke kan tjene penge på annoncører, læs; ingen kunder i
"butikken", kan de altid på at sælge info. om dig. Det er faktisk et
rimeligt godt marked, handel med info. om potentielle kunder, fx. hver gang
du udfylder noget på nettet som "lugter" lidt af ønsker, behov, interesser,
eller køber noget, er der gode chancer for at info. bliver videresolgt. De
vil evt. blive brugt til "dyrkning" af et nyt marked, evt.til SPAM :(.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-06-05 00:07

, fx. hver gang
> du udfylder noget på nettet som "lugter" lidt af ønsker, behov,
> interesser,

BTW. Det er ikke engang nødvendigt at udfylde noget, bare du surfer ind på
en side, bliver info om dig&din computer logget, man kan altid se
IP.adr&MAC.adr + hvad du nu har kigget på, og videresolgt.

Fra : Jim

Dato : 05-06-05 08:32

> [...]
> ind på en side, bliver info om dig&din computer logget, man kan altid
> se IP.adr&MAC.adr + hvad du nu har kigget på, og videresolgt.

Og så mener du, at de kan identifisere dig ud fra din IP-adresse?
WAAAAAAHHHH! Wrong anwer.....
Det er kun vennerne, som kan det. (vennerne = politiet)
Resten af den følsomme info lægger sig på din PC.
Og kun hvis du har ladet din PC tilsmudse med en trojaner eller spyware,
så er der fare for at din PC sender mere info end ønskeligt til andre.

J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-06-05 10:48

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

---SNIP----

Du kan altid se IP og MAC, de kan bare ikke dekodes til en fysisk adr. uden
TDC&politiets medvirken. EOD.

Fra : Kim Jensen

Dato : 05-06-05 13:06

Hej

> Du kan altid se IP og MAC, de kan bare ikke dekodes til en fysisk adr.
> uden TDC&politiets medvirken. EOD.

Nej... man kan ikke se MAC-adressen...

Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-05 15:08

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Du kan altid se IP og MAC, de kan bare ikke dekodes til en fysisk adr. uden
> TDC&politiets medvirken. EOD.

Det kommer da an på hvilken slags IP man har. Fast eller skiftende.

--
MVH Finn - der er starter i nyt, fast, job.
Og det er s** hårdt.

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 16:03

Finn Guldmann wrote:

> Det kommer da an på hvilken slags IP man har. Fast eller skiftende.

Din udbyder kan altid finde tilbage til hvilken kunde der har haft en
given IP adresse, også selv om den er DHCP.

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-06-05 21:14

Lars Jensen wrote:
> Din udbyder kan altid finde tilbage til hvilken kunde der har haft en
> given IP adresse, også selv om den er DHCP.

På min server kan jeg se ip-nummer, og hvis jeg ville kunne jeg gå ind
og se hvem der "ejer" det nummer der er blevet brugt. Og så kan jeg med
en whois se om det er en privat eller en udbyder. Er det en privat får
jeg navn og adresse m.v..

Og jeg kan ikke se det store problem i at lave et program der laver en
automatisk whois på alle besøgende på en hjemmeside.

Fra : John Sahl

Dato : 05-06-05 21:38

Finn Guldmann wrote:
> [...]
> og se hvem der "ejer" det nummer der er blevet brugt. Og så kan jeg
> med en whois se om det er en privat eller en udbyder. Er det en

Med mindre du har adgang til databasen ved udbyderen af linien
med den IP så passer det jo slet ikke det du skriver.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 22:16

> [...]
> se hvem der "ejer" det nummer der er blevet brugt. Og så kan jeg med en
> whois se om det er en privat eller en udbyder. Er det en privat får jeg

Det er muligt at holde den info hemmeligt ved at henvende sig til
dk-hostmaster.dk

Allan

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 22:22

Allan Møller wrote:

> Det er muligt at holde den info hemmeligt ved at henvende sig til
> dk-hostmaster.dk

Det har vel intet med IP adresser at gøre, men oplysninger om
domæneejerskab/registranter.

> Allan

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-06-05 21:47

Lars Jensen wrote:
> Det har vel intet med IP adresser at gøre, men oplysninger om
> domæneejerskab/registranter.

Og det var der jeg tog fejl. Så John har ganske ret.

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 15:17

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
>
> ---SNIP----
>
> Du kan altid se IP og MAC, de kan bare ikke dekodes til en fysisk adr. uden
> TDC&politiets medvirken. EOD.

TDC kan da ikke gøre en pind med min IP adresse :)

Der ud over kan politiet kun få udleveret begrænsede oplysninger om en
kunde hos TDC (eller andre udbydere) uden en dommerkendelse...

Lars B

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-06-05 17:53

Hej!

Lars Jensen wrote:
> Der ud over kan politiet kun få udleveret begrænsede oplysninger om en
> kunde hos TDC (eller andre udbydere) uden en dommerkendelse...

Sikker? TDC udleverer da gladeligt e-mailadressen til folk hvis eksempelvis
amerikanske filmselskabers advokater tager henvendelse til dem...

Det skete for een af mine venner - og pludseligt sharede han ikke noget længere
via p2p

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 19:53

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Sikker?

Så sikker som jeg kan blive... sidder selv i en afdeling der bl.a.
behandler abuse for en anden udbyder end TDC. Lad os så bare sige, at
TDC ikke er forpligtiget til at gøre det - men de får jo heller ikke
noget ud af at modarbejde politiet, og det gør vi nu heller ikke - vi
hjælper så godt vi kan!

> TDC udleverer da gladeligt e-mailadressen til folk hvis
> eksempelvis amerikanske filmselskabers advokater tager henvendelse til
> dem...

Sådan kan man jo også vælge at gøre det...

> Det skete for een af mine venner - og pludseligt sharede han ikke noget
> længere via p2p

Klogeligt nok :)

Lars B