Skærme
Fijala 3554
Er Dell TFT-skærme en NEC skærm i forklædn~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-06-05 22:18

Læste lige en test af en dell ultrasharp 2005FPW 20"
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

Sig mig engang:
Er Dell'en en NEC maskine i Dell plastik?

Det udfra prøvebilledet, der vises på skærmen, hvor der tydeligt står NEC

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Repzak

Dato : 04-06-05 23:37

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Er Dell'en en NEC maskine i Dell plastik?
>
> Det udfra prøvebilledet, der vises på skærmen, hvor der tydeligt står NEC

Det er nok bare et program til at teste skærmen med, betyder ikke betyde
noget...

Men tror måske nok du kan forvente det er en oem skærm af en anden..

sådan har det vidst også været med nogle af deres printere...

Kasper

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 01:07

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Er Dell'en en NEC maskine i Dell plastik?
>
> Det udfra prøvebilledet, der vises på skærmen, hvor der tydeligt står NEC

rart at se at nogen læser min side

jeg har bare brugt et testprogram fra NEC, skærmen er skam en dell

jeg er ret sikker på at den er produceret af Dell selv, og i følge
flatpanels.dk har den et philips panel.

læs evt testen på www.anandtech.com hvis du vil se mere om hvad den
indeholder...

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-06-05 07:48

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> jeg har bare brugt et testprogram fra NEC, skærmen er skam en dell
>
> jeg er ret sikker på at den er produceret af Dell selv, og i følge

Hej
Nu er jeg selv den lykkelige ejer af en Dell 2001FP, og jeg tror ikke at
Dell selv producerer noget hvis de kan undgå dette, min skærm er produceret
i Kina og sandsynligvis på en fabrik hvor de producerer OEM til en række af
leverandører. Hvis du tager en TFT og søger på specs på denne vil du opdage
at en række af leverandører har denne på deres salgsliste.( med dette mener
jeg at panel og styrekredsløb er det samme, mens der kan være forskelle i
komponenter, heraf prisforskelle)
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 15:48

> [...]
> jeg at panel og styrekredsløb er det samme, mens der kan være forskelle i

Selvfølgelig har Dell ikke selv lavet panelet og de chips som sidder i
den, men ellers er skærmen altså en Dell, og ikke en OEM version af NEC
eller lignende. - Vil da også skyde på det er Dell der har lavet
firmware, sammensat elektronikken osv.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-06-05 19:08

> [...]
> eller lignende. - Vil da også skyde på det er Dell der har lavet firmware,

Nu sagde jeg ikke noget om NEC, men stadig tror jeg at Dell får sine skærme
fra en OEM fabrik som fremstiller til mange andre, grunden til at jeg tror
dette er at det er dyrt at lave en produktionslinie til f.eks. skærme men
det er billigt at producere indpakning til forskellige fabrikater som så får
leveret det produkt de specificerer.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as