Personligt firma
Fra : NoName

Dato : 05-01-01 12:05

Hejsa

Jeg står for at skulle momsregistrers ifb. med noget arbejde. Men jeg står
personligt i RKI. Hvad vil det betyde for mit nye firma? Kan jeg evt.
overføre min personlige gæld til firmaet?

--
NH

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-01-01 12:33

NoName wrote:

> Jeg står for at skulle momsregistrers ifb. med noget arbejde. Men jeg står
> personligt i RKI. Hvad vil det betyde for mit nye firma? Kan jeg evt.
> overføre min personlige gæld til firmaet?

Og hvad skulle det gøre, hvis det er et personligt firma ?
Men du kan muligvis blive omfattet af T*S nye regler om
sikkerhedsstillelse for momsafregning m.v., før din
registrering bliver accepteret.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Bossy

Dato : 05-01-01 18:02

Hejsa

Du kan godt overføre din personlige gæld til dit nye \"firma\" da det som du gerne
vil lave, er et personligt firma med CVR nr. Det vil sige at du som privat person
har lov til at tillægge moms, og ditto trække den fra.

Men du skal være opmærksom på at alle kan komme og gøre udlæg i dine
effekter i din virksomhed, så det gælder om at lave aftaler med alle dine
kreditorer med det samme, så du har alt på det rene.

Held & lykke
Thomas
Gå på usenet via www.webber.dk

--
Gå på usenet via www.webber.dk

Fra : Erik Christensen

Dato : 05-01-01 20:36

"NoName" <NoName@NoName.NN> skrev i en meddelelse
> [...]
> personligt i RKI. Hvad vil det betyde for mit nye firma? Kan jeg evt.
> overføre min personlige gæld til firmaet?

Du kan overføre din kreditværdighed til firmaet.

Mvh
Erik

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-01-01 21:10

Erik Christensen wrote:

> Du kan overføre din kreditværdighed til firmaet.

Eller mangel på samme