6600GT, DVI og billedkvalitet
Fra : Martin Andersen

Dato : 04-06-05 18:19

Hello!

Jeg tænker på at købe et Nvidia 6600GT AGP grafikkort
til min skærm med DVI stik. Er der forskel på
billedkvalitet mellem de forskellige kort, eller er
det hip som hap ? Gør det nogen forskel at jeg bruger
Linux ?

Mvh Martin.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-06-05 17:29

Martin Andersen wrote:
> [...]
> billedkvalitet mellem de forskellige kort, eller er
> det hip som hap ? Gør det nogen forskel at jeg bruger

det kommer an på hvor høj opløsning din skærm kører, jeg mener Tom's
Hardware har lavet en test der viser nogle problemer for nvidia i højere
end 1280*1024... og nej linux er intet problem, det er grafikkortet selv
som laver signalet til DVI

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-06-05 17:48

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
> Hardware har lavet en test der viser nogle problemer for nvidia i højere
> end 1280*1024... og nej linux er intet problem, det er grafikkortet selv

Jeg fandt artiklen på Tom's hardware. Ser ud til at der bliver problemer med
1600x1200 og højere, men jeg bruger 1280x1024, så det er OK.

Tak for svaret.

Martin.