230V i bilen hvordan
Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 04-06-05 15:03

Jeg kunne godt tænke mig et 230V udtag i bilen med en form for
konverter. Finder der noget der gør at jeg kan få det til fornuftige
penge.
Jeg taler selvfølgelig kun om lav effekt max 150W eller ligende.

Skal bruges til at lade den bærbare..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-06-05 15:05

Lars H. Jørgensen wrote:
> [...]
> penge.
> Jeg taler selvfølgelig kun om lav effekt max 150W eller ligende.

Jeg købte en forleden til 300 kr. i Kvickly, den virker fint...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 04-06-05 15:22

On Sat, 4 Jun 2005 16:05:08 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg købte en forleden til 300 kr. i Kvickly, den virker fint...
Hvad kaldes den??
Det er lige det jeg søger

Fra : Lasse

Dato : 04-06-05 15:33

Det hedder en omformer eller inverter.

Findes f.eks. ved T.Hansen,
http://www.thansen.dk/product.asp?c=489947195&n=1199147588&pn=1215731764

Men kan købes mange andre steder, f.eks. i Kvickly, Harald Nyborg og mange
flere steder...

Pris afhænger af hvor mange watt, den skal kunne yde. Og så er de dyrere
ofte noget mere støjsvage end de helt billige...

Lasse

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-06-05 15:42

Lasse wrote:
> [...]
>
> Pris afhænger af hvor mange watt, den skal kunne yde. Og så er de dyrere
> ofte noget mere støjsvage end de helt billige...

Man skal dog lige tænke sig lidt om med hvad man smider på den... det er
ikke et pænt sinussignal den laver men nærmere noget firkantsignal og
det er ikke alle ting der kan tåle det. Men det meste udstyr kan dog
godt snuppe det idag. Hvis det er batterilader eller udstyr med en
strømforsyning (fx. computer og lign) til DC så skulle det være brugbart.

Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-06-05 15:49

Lars H. Jørgensen wrote:
> [...]
> penge.
> Jeg taler selvfølgelig kun om lav effekt max 150W eller ligende.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=489960400&n=1199147588&pn=1215731764
Den er lige netop på 150W, men om den er noget værd skal jeg ikke kunne
sige.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 04-06-05 19:27

Tak for jeres svar...
Hvor er det fedt at der er noget der hedder newsgroups....

Fra : Henrik Boegh

Dato : 05-06-05 08:20

On Saturday 04 June 2005 16:48, Per Beer Hansen wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> http://www.thansen.dk/product.asp?c=489960400&n=1199147588&pn=1215731764
> Den er lige netop på 150W, men om den er noget værd skal jeg ikke kunne
> sige.

Jeg _tror_ det er sådan en fætter jeg har købt. Jeg har i hvert tilfælde en
"Mr. Voice Power Inverter" fra THansen. Prisen passer også ca.
Nå men specifikationer på boksen er:

Model: SPW12-150W
Input: 12Vdc
Output Voltage: 230Vac 50Hz
Current: 650mA
Output Power: 150W
Art.-Nr.968-130
Fuse: 20A

I øvrigt står der "220W MAX" tværs hen over boksen, men det skal man nok ikke
tænke så meget over :)

_Hvis_ det er sådan en, skal man være opmærksom på at den bliver meget varm.
Jeg havde oprindeligt tænkt mig at have den til at være fast i handskerummet
og så montere et alm. lysnet-stik i bilen, men har opgivet denne tanke på
grund af varmen fra omformeren, så nu hænger den frit på gitteret bag
førersædet i stedet.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Drugs are good, mr. McElroy. Drugs are our mates"
-- Rhys Ifans as Iki in '51st State'