Valg af firewall.
Fra : John DK

Dato : 04-06-05 13:21

Hej venner.

Der er i dag så mange firewall på markedet.

Det skulle gerne være sådan at den ikke lukker de øvrige maskiner ude, som
er på det lokale netværk.

Hvilken skal jeg vælge?

PFT

John

Fra : Kent Friis

Dato : 04-06-05 14:17

Den Sat, 4 Jun 2005 14:20:48 +0200 skrev John DK:
> [...]
>
> Der er i dag så mange firewall på markedet.
>
> Det skulle gerne være sådan at den ikke lukker de øvrige maskiner ude, som

En NAT-router som den der følger med de fleste ADSL-forbindelser.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-06-05 19:42

Hej Kent Friis, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> En NAT-router som den der følger med de fleste ADSL-forbindelser.

Er TDC omsider begyndt at levere en sådan med (bortset fra deres
erhvervsopkobling)?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kent Friis

Dato : 04-06-05 20:10

Den Sat, 04 Jun 2005 20:42:22 +0200 skrev Rudi Stegen:

> Er TDC omsider begyndt at levere en sådan med (bortset fra deres
> erhvervsopkobling)?

Min erfaring med TDC begrænser sig til ProAccess, så hvis det er den
du mener med "erhvervsopkobling", så ved jeg det ikke.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-06-05 01:09

> Min erfaring med TDC begrænser sig til ProAccess, så hvis det er den
> du mener med "erhvervsopkobling"

Ja, det er det.

(Og ja, jeg har også problemer med at følge de skiftende navne for
samme produkt. Det skal dog retfærdigvis siges, at det ikke kun er TDC,
der lider under manien).

> så ved jeg det ikke.

Så blev overraskelsen ikke så stor, som jeg troede/håbede

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-06-05 21:36

Kent Friis wrote:
> Min erfaring med TDC begrænser sig til ProAccess, så hvis det er den
> du mener med "erhvervsopkobling", så ved jeg det ikke.

Deres Speedstrem router i erhversopkoblingen er jeg begyndt at blive
træt af efter de har firmware opgraderet dem.

De er begyndt at sende "ICMP protocol 50 unreachable", for IP protokol
50 sessioner der er etableret igennem NAT.

Fra : RaZoR

Dato : 06-06-05 12:20

On Sat, 04 Jun 2005 20:42:22 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Er TDC omsider begyndt at levere en sådan med (bortset fra deres
>erhvervsopkobling)?

? hvad fik du leveret med til din ADSL linie og hvilken udbyder ?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-06-05 14:42

Hej RaZoR, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> ?

Jeg kan kun gætte, hvad du mener med "?".

TDC står for ca. 80% af Danmarks ADSL-opkoblinger. Langt de fleste af
disse (formentlig mindst de 70 procentpoint) er "privatproduktet"
(altså deres "standardopkobling").

Derfor skal dette produkt have en NAT-router med, før de fleste ADSL-
forbindelser leveres med en sådan.

Derfor blev jeg nysgerrig og spurgte.

> hvad fik du leveret med til din ADSL linie

Cisco 677.

> og hvilken udbyder ?

World Online. (Som det var i sommeren 2000. Jeg sidder stadig med samme
opkobling, omend den senere kom til at hedde Tiscali Bredbånd Plus og
inden længe formentlig et tredje navn a la 'Tele 2 ét-eller-andet').

--
Hygge fra Århus - Rudi