Andet multimedie
bentjuul 3670
kan man ændre i en 8li fil (Photoshop)
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-06-05 11:07

Hej I gruppen.

Jeg har downloadet en 8li fil på nettet (til Photoshop) den hedder
dop_upsizing.8li, som gør billedet større, og giver det lidt unsharp mask,
den skal ligge i den her folder C:\Programmer\Adobe\Adobe Photoshop
CS2\Plug-Ins\Adobe Photoshop Only\Automate, men kan jeg ændre i den. Hvordan
laver man endlig sådan en fil?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-05 19:16

Jørgen Nielsen skrev:

> den skal ligge i den her folder C:\Programmer\Adobe\Adobe
> Photoshop CS2\Plug-Ins\Adobe Photoshop Only\Automate, men kan
> jeg ændre i den.

Nej, normalt ikke.

> Hvordan laver man endlig sådan en fil?

Muligvis vha. Photoshop´s software development kit (SDK), men det
kan også være lavet vha. de script-muligheder, som er indbygget i
programmet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-06-05 11:53

> Nej, normalt ikke.

Øv.

> Muligvis vha. Photoshop´s software development kit (SDK), men det
> kan også være lavet vha. de script-muligheder, som er indbygget i
> programmet.

Er det et "selvstændigt" program man skal købe, eller følger det med noget
af adobe's andre programmer?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-06-05 14:53

Jørgen Nielsen skrev:

> Er det et "selvstændigt" program man skal købe, eller følger
> det med noget af adobe's andre programmer?

SDK skal du søge Adobe om at få fingre i.
<http://partners.adobe.com/public/developer/photoshop/devcenter.html>.

Hvad angår script-mulighederne, så er det allerede indbygget i
Photoshop og har været muligt siden lanceringen af version 7, så
vidt jeg husker. Det har bare aldrig været særlig godt dokumenteret,
men i forbindelse med lanceringen af CS2, har Adobe tilsyneladende
fået lavet et par vejledninger(*).

Scripting foregår enten i Visual Basic, som er Windows-baseret,
Applescript, som er Mac-baseret eller Javascript, som vist er
platformsuafhængigt.

(*) <http://partners.adobe.com/public/developer/photoshop/sdk/index_scripting.html>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-06-05 15:31

> [...]
>
> Scripting foregår enten i Visual Basic, som er Windows-baseret,
> Applescript, som er Mac-baseret eller Javascript, som vist er

Hej Thomas.

Tror jeg hopper af vognen, det begynder at blive lidt for lang håret til
mig, ellers mange tak for hjælpen