Grafikkort til billedbehandling
Fra : Skeptikeren

Dato : 03-06-05 22:40

Mit grafikkort er svigtende

Da det næsten udelukkende skal bruges til billedbehandling i Photoshop
og Nikon Capture, vil jeg gerne have lidt hjælp..
Jeg spiller ikke - måske en kabale hver 3. måned.
Skærmen er en ViewSonic VP201b. og computeren med windows XP SP2.
Det er således ikke den maksimale grafikkortydelse, jeg søger, men det
bedste til fotografisk arbejde til en rimelig pris.
Det skal være så støjsvagt som muligt og kunne køre 2 skærme; een til
billede og een til toolboxes. (Men måske vil man så senere føle trang
til at lægge delbilleder på skærm 2?)

Jeg har fulgt tråden i:
<news:42761290$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> og
og efter den læsning har jeg har Matrox Millenium Parhelia 650 og 750
i søgelyset; men da mine personlige erfaringer er små, hører jeg meget
gerne andres mening.

mvh

sk
Have a nice day

Fra : Myt

Dato : 04-06-05 00:02

"Skeptikeren" <skeptikeren#remove_me#@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og efter den læsning har jeg har Matrox Millenium Parhelia 650 og 750
> i søgelyset; men da mine personlige erfaringer er små, hører jeg meget

Til billeder, så går du ikke galt i byen med et Matrox, det er sikkert og
vist. Jeg tror dog ikke forskellen er så stor igen på 2D delen i dag at det
gør noget, men Matrox er og bliver godt.

Myt