Internet i bilen.
Fra : K. Larsen

Dato : 03-06-05 17:03

Hej

Er der nogle af jer som har fiflet med pc og Wi-fi internet i bilen ?

Man må jo kunne bruge de små dvd monitorer til andet end at se film !

Kim

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 03-06-05 21:00

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in news:42a07f25$0$238
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hej
>
> Er der nogle af jer som har fiflet med pc og Wi-fi internet i bilen ?
>
> Man må jo kunne bruge de små dvd monitorer til andet end at se film

Glem alt om at bruge SVHS udgangen på en PC, det ligner skod. Pt.
bruger jeg en laptop og Microsoft Autoroute, dog er der ikke tale med.
Men destinator 3 skulle kunne klare det hele. Læs evt. mere på
http://www.autopc.dk der sidder nogle rigtige hajer imellem, ellers er
der også www.mp3car.com - www.carpc.dk . Jeg har selv prøvet med SVHS
derfor ved jeg det ikke virker, men overvejer at købe en skærm med
VGAindgang med touchscreen.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 03-06-05 21:05

Hej,

On Fri, 3 Jun 2005 18:02:51 +0200, "K. Larsen"
<webpoint@[invalid]gmx.net> wrote:

>Er der nogle af jer som har fiflet med pc og Wi-fi internet i bilen ?
>Man må jo kunne bruge de små dvd monitorer til andet end at se film !

Hehe.. Ja... En Mini-ITX bagi bilen - bluetooth i den.. Så er du
online med mobilen...

Og så den her

http://www.creative-nightshifts.de/carx.htm

** Lars

Fra : martin r

Dato : 03-06-05 23:04

har selv haft gang i lign projekt

se billeder her:
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=51345

Fra : Thomas

Dato : 04-06-05 00:06

> Er der nogle af jer som har fiflet med pc og Wi-fi internet i bilen ?
>
> Man må jo kunne bruge de små dvd monitorer til andet end at se film !

Du skal ha' fat på Jonas R. - han ved en masse om det.

--
Thomas Krath

Fra : martin r

Dato : 04-06-05 00:49

men en god ting er at få smidt en skærm i med vga indgang, svhs kan ik
bruges til noget som helst, efter min mening

Fra : Jonas R.

Dato : 04-06-05 07:36

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> wrote in message

> Hej
>
> Er der nogle af jer som har fiflet med pc og Wi-fi internet i bilen ?
>
> Man må jo kunne bruge de små dvd monitorer til andet end at se film !

Jonas R, ´melder sig lige ind i kampen.

Hvad vil du vide?

Jeg har kørt WIFI via usb wireless netværk, men det var bare ved at udnytte
dem som er rundt om i bilen.
Som det er nu, skal man vel have fat i en mobil telefon til det. Hvilket
også sagtens kan lade sig gøre. Uden tvivl.

de nævnte link er rigtigt gode, ellers www.cartft.com rigtig god tysk side.

Mit projekt kan ses her:

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=34139&page=1&pp=15

Og her:

http://www.autopc.dk/index.php?module=photoshare&func=showimages&fid=10

/Jonas R.

Fra : martin r

Dato : 04-06-05 10:29

he, en til på mp3car.com...

har du router i bilen jonas?

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 13:07

"martin r" <mailto:martin.r@nyka.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Internet i bilen."

> he, en til på mp3car.com...
>

> har du router i bilen jonas?

Nope det har jeg ikke, hvorfor spørger?

/Jonas R.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:213.237.12.111)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-06-05 10:53

> de nævnte link er rigtigt gode, ellers www.cartft.com rigtig god tysk side.
>
> Mit projekt kan ses her:
>
> http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=34139&page=1&pp=15

Ser rigtigt godt ud... men jeg tænkte på, den 7" touchscreen du har i,
er det med standard VGA indgang (så klare den vel 640x480)? Hvor har du
købt den (og til hvad pris?). Jeg ved at min far leder efter noget lign.
til båden for at få digitalsøkort op til styrepulten, men alle de skærme
jeg har kunnet finde er bare med SVHS indgang hvilket gør det noget mere
besværligt.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-05 13:05

"Thomas Rasmussen" <mailto:thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
> til båden for at få digitalsøkort op til styrepulten, men alle de skærme
> jeg har kunnet finde er bare med SVHS indgang hvilket gør det noget mere

Min er købt hos www.easypcline.dk og hedder EasyTFT 700YV, mærket er vist xenorc.
Den har vga indgang og touch via usb. Den kører i opløsning 800x600 på min, har
dog kørt 1024x768 mem det blev lige lovligt småt at se på. Mener den kan køre op
til 1600x1200, men kvaliteten af skærmen er jeg yderst tilfreds med :)

Skræm kan også købes hos www.cartft.com, som nok er billigere end min skærm. Jeg
gav 3500 kr for den i sin tid:

http://www.cartft.com/catalog/il/44

MVH

Fra : martin r

Dato : 04-06-05 18:22

det er fordi jeg har en bærbar med i bilen, så mobilos går på gprs gennem
carpc, og deler gennem router ud til den bærbare.....

min skærm klarer også 1600*1200, men krer med 800X600 fast

også indkøbt gennem cartft til 1998

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 17:16

On Sat, 4 Jun 2005 08:35:35 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

> [...]
>Som det er nu, skal man vel have fat i en mobil telefon til det. Hvilket
>også sagtens kan lade sig gøre. Uden tvivl.

Desværre er internet via mobilen bare skod dyrt.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 18:09

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Er der nogle af jer som har fiflet med pc og Wi-fi internet i bilen ?
>
> Man må jo kunne bruge de små dvd monitorer til andet end at se film !

Hvad har wifi med internet i bilen at gøre?

Jeg har en bærbar pc med indbygget bluetttoh. Min mobiltelefon har også
bluetooth så disse to enheder kan tale med hinanden via dette. Min mobil har
også GPRS som er meget velegnet til trådløs internet.
Jeg tænker med glæde tilbage på de første 3 mdr. da det var GRATIS GPRS hos
Telmore. Da kunne jeg surfe GRATIS på nettet via mobil og bærbar og det
virkede.
Nu har det koster 75 kr pr MB eller lign. bruger jeg det ikke mere.
Min Ipaq har også bluetooth så med denne kan man også kommer på nettet via
mobilen, men det er ikke sjovt at surfe på nettet med SÅ lille en skærm.

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-06-05 21:07

On Sun, 19 Jun 2005 19:08:36 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>mobilen, men det er ikke sjovt at surfe på nettet med SÅ lille en skærm.

Godtnok koster GPRS nu kun 10 kr pr MB hos mange af telefoni udbyderne.
Men det løber sq alti sammen op. Jeg ved med erfaring at kostede mig ca
200 kr at kører til KBH og return med toget og så sidde og surfe
koncentreret og effektivt mens at jeg sad i toget.

Så kan man selv grueligt forestille sig hvad regningen kunne ende på.
Flemming Jacobsen

Fra : Brian Kjær

Dato : 21-06-05 23:29

Som det er lige nu er der enten muligheden som er omtalt vha. mobilos ellers
carsurfing, dvs vi 802.11x standarden at være heldig at fange et ikke
krypteret WiFi netværk som man så "låner", men det virker kun når man holder
stille og er inden for netværkets rækkevidde.

Næste skridt er enten via mobilos og UMTS højhastighedsforbindelse eller det
ultimative: WiMax - fremtidens wifi med 50kms rækkevidde - bliver
bl.a.tested i visse områder afSverige lige nu, men vi må nok vente et år
eller to før det er tilgængeligt i dk. Menpå sigt vil vi have
netværksdækning som vi i dag er vant til på GSM, så betaler man en eller
anden form for abo. i stil med TDCs nuværende HotSpot (Station, McD osv)
løsning.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-05 14:44

"Brian Kjær" <brian.kjaer@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværksdækning som vi i dag er vant til på GSM, så betaler man en eller
> anden form for abo. i stil med TDCs nuværende HotSpot (Station, McD osv)

problemet er ikke at komme på nettet, men at finde noget til anstændige
priser.
10 kr pr. mb betyder at ekstrabladets hjemmeside koster 5 Kr bare for at
hente forsiden 1 gang.
Med rækkevidden for wifi kan det også kun betegnes som stationært.

Men hvis nogen vil gratis på nettet, så kan de bare hægte sig på min nabo's
router som står piv-åben ))

--
Tom